Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Tauer ACDD. Parfümün isminden dolayı yoğun ve zor bir koku profiliyle karşılaşacağımı düşünüyordum. LDDM ile kıyaslandığında, köşeleri törpülenmiş, genel beğeniye uygun hale getirilmiş versiyonu demek yanlış olmaz. Kaldı ki; LDDM'yi de aykırı parfüm olarak nitelendirmem. Yabancı forumlarda da sık sık bu durumdan bahsedilmiş. Ben de bu fikre katılıyorum, ACDD'nin genele hitap hususunda daha başarılı olacağına eminim. Yine bu forumlarda ACDD'nin kış mevsimi için abisinden daha kullanışlı olduğundan söz etmişler. Eğer insanın içine ısıtan türden parfümlere kış parfümü diyorsak, bu fikre katılmıyorum, ACCD, kağıt üzerinde yoğun versiyonu gibi görünse de, sıcak hissiyat konusunda LDDM'nin eline su dökemez. LDDM, keskin baharatları, deriyi ve amberi gözüme gözüme sokup, afallatmıştı beni, fakat ACDD, yumuşak, kuru odunsulara ve narenciyelere hatrı sayılır oranda yer vermiş. Yazdıklarımdan ACDD'nin hafif ve kötü bir parfüm olduğu anlaşılmasın, geniş çerçeveden baktığımda oldukça güzel bir parfüm. Nicolai New York İntense'de, Roja Dove Fetish'te ve buna benzer nostaljik parfüm çalışmalarında hissettiğim erkeksiliğin sebebini meşe yosununa yormak zorunda kalsam, bu parfümde de ciddi oranda meşe yosunu kullanılmış diyebilirim. Hiç tereddüt etmeden ACDD'nin erkeksilik konusunda taviz vermediğini, abisine nazaran daha erkeksi profili olduğunu söylemem lazım.

    Andy Tauer, ACDD'yi formüle ederken 'Daha önce çölün havasını şişelemiştim, şimdi de çölün tam merkezini, çekirdeğini, özünü şişeleyeyim'' fikriyle yola çıkmışsa, yani daha mistik bir koku profilini yakalamaya çalışmışsa, bence bu girişiminde başarısız olmuş. Olur da bir gün çöle gidersem, içinde bulunduğum atmosfer, aklıma LDDM'yi getirebilir ama ACDD için aynı şeyi söyleyemem. LDDM'de zaman zaman hissettiğim, koyun postunu andıran ufak hayvansı dokunuşları ve yağlı yapıyı, ACDD'nin hiçbir aşamasında hissedemedim. ACDD, gönül rahatlığıyla metroda, marmarayda kullanılabilecek bir parfüm olmuş.

    Bu iki parfümü aynı anda kollarıma sıkıp analiz ederken aklıma İnterlude ve İnterlude 53 geldi. İnterlude 53 de beğendiğim bir parfüm olmuştu ama İnterlude'nin nevi şahsına münhasır kişiliğinin zarar gördüğünü düşünmüştüm. ACDD ve LDDM'yi test ederken de buna benzer bir hisse kapıldım. Myriem Boukadida'nın kemerli burnunu yontmuşlar gibi, ya da yaş almış olan Monica Bellucci'ye silikon takmışlar gibi. Bensu Soral'ın düzeltilmiş çenesi gibi.

    ACDD ve İnterlude 53'ü zevkle kullanırım ama her kullanışımda muhakkak LDMM ve İnterlude'yi özleyeceğim anlar olur.
    Son Düzenleme caliban; 06-01-24, 14:51. Tarafından yapıldı.

    Yorum


    • Asaid
      Asaid Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      lddm +1

      kıyasladığımda acdd tatsız, kuru ve rahatsız etmese de garip sentetik odunsu bir havada gemişti bana eskiden. lddm acdd'nin herşeyine sahip olmakla birlikte daha dengeli ve boyutlu bulmuştum hatırladığım kadarıyla. ama bir daha denemem lazım çok ayrıntılı bir koklama seansı olmuş sizinki. bahsettiğiniz çoğu nüansı hatırlayamadım.

    • caliban
      caliban Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Ben de Lddm'yi kullanırken Acdd'yi özleyeceğimi sanmıyorum Said Hocam. Bu konuda hemfikirim sizinle.

  • Ralph Lauren | Polo

    bol dhm'li nane-limon-bergamotlu tıraş kolonyamsı ferah parlak yeşil bir açılış. ilerledikçe citruslar kıvam alıp yeşiller acıyor, akuatik hafif baharatlı bir deri efekti kazanıyor. tende kalan kısımda yeşilleri üstünde tatlı tozlu tütün-samanlı bir yapı var.

    şipreden çok başta ferah akuatik, sonda sert kompleks acı yeşilli; biraz derili biraz samansı dopdolu katmanlı bir fujer hissi veriyor. bütünde Fougere Royale'den çok yönlü ve ot bileşimi bile neredeyse onun kadar kompleks hisli. tek eksisi ortadan itibaren balzam göknarına çalan yeşili içinde tütün efektine katkı sağlayan tatlı kısmın dozajının yüksek ve biraz şurupsu olması.

    Yorum


    • Theo Fennel Scent

      bolca safran-gül ile keskin soğuk demirli bir açılış sonrası yumuşak, sabunsu, hafif indollü sütlü beyaz çiçekler. ve bunları açılış sonrası her daim çevreleyen silgili, yumuşak derili, kirli baharatlı, pofuduk toz bulutu içinde ise vanilyalı kumarinik menekşe-tonka-heliotrope ve sevilesi kirliliği arttıran ince tozlu kimyon-paçuli etkin. beyaz çiçeksi, oryantal, hem temiz hem kirli, çok dolu, vintage esintili, paçuli temelli floral şipre.

      Yorum


      • Roja | Diaghilev

        muskat, tarçın, karanfil ve bergamot ile kola akorlu, parlak mügevari, şekerli baharatlı kompleks bir açılış. orta kısım çokça benzetildiği Mitsouko ile neredeyse aynı koyu şeftalili meşe yosunlu gövdeye sahip olmakla birlikte daha şekerli ve pudralı. baştan kalan baharatlar alt tonlarda az miktarda mevcut. ortadan itibaren sona kadar meşe yosununa ek, deri-kimyon ve sağlam civetsel bir kirlilik tek başına kalana dek evrimine devam ediyor. 80'ler vtg. ext. Mitsouko'sunda bu son kısım hayvansal değil. belki de yıllar için de sıvının eskiyip değişim/bozunumuna bağlı daha demirsi, sıcak koyu yeşilli zamk kıvamında bir meşe yosunu ile.

        Yorum


        • Clive C. | Cypress


          pudralı odunsu, limonî yaş reçineli hafifçe elemi-zencefilli, koyu yeşil bir servi. Tanoke ile benzer kıvamda aromatik yeşil ve odunsu ama o kadar keskin bir tütsü yok. yeşili daha belirgin ve yapraksı. ekstra olarak tüm elementlerin kenarları lüks hissiyatı veren ince temiz miskli bir tozluluk ile yumuşatılmış.

          Yorum


          • Caron | Aimez-Moi ​('​​​96)

            ferah nane-lavanta-menekşeli, meyan kökü-anason-ölmez otsu ballı baharatlı, bolca saman-tütün efektli, sulu meyvemsi, vanilik pudralı ama havadar bir koku. bana tatlı dozu yüksek geldi ama birleşimler harika. ilk planda aklıma 1725, Fougere Bengale, Eau Noire ve Cuir Cuba Intense'den parçalar getirdi.

            Yorum


            • PdF. | Versilia Vintage Boise


              ekşi-tatlı turunçgil, ezilmiş dikenli yeşil yapraklar, lavanta-ıtırlı aromatik fujersi yapı üstüne biraz vetiver ve biberli odunsuluk. doğal hissedilen sedire ek muhtemel bolca iso-e türevi de içerdiğinden tipik virg. sedirinden çok daha hafif ve saydam. O.Jayne tipi modern fujer.

              Yorum


              • Roja | Britannia

                bulutsu hafiflikte tozlu çok rafine bembeyaz bir vanilya baş rolde. bir arkada sulu şeftali, ahududu, yağlı ylang, tonka, kakao ve hepsinin kenarlarını daha da yumuşatan sandal hissediliyor. ataları olan l'Heure Bleu ve Apres l'Ondee'den çok daha hafif, vanilya ağırlıklı ve özellikle lHB'deki gibi kirliye çalan bir tabanı yok. yine lHB'de de olmak üzere Apres'deki kompozisyona ağırlık katan heliotrope, iononelar ve peru balsamı yoğunluklu mor çiğ çiçeksi yumuşak reçineli güçlü yapı çıkarılmış veya arkalarda. Les Annees 25 Bis ile de çok benzer tarzlar. LA 25'in bergamot ve çiçeklerinin birazı alınıp ekstra sandal ve kakao konulsa hemen hemen aynı noktaya ulaşılır gibi. genel olarak Diaghilev gibi profili genişletmenin tersine, tamamen atılan elementlerin yanı sıra tıraşlanan çok "köşe" var fakat bu değişen kısımlar ile oldukça konforlu hissettiren bir vintage evrimi olmuş.

                Yorum


                • Geo F. Trumper | Eucris

                  anason-pelin otsu aromatik yeşil ince pudralı yapı üstüne alkolik keskin ferahlıkta meşe yosunu. şifalı acı yeşillikli, amber-deri'siz alkolik saydam antaeus. klasik, ciddi, dehşet maskülen.

                  Yorum


                  • Akro | Ink

                    yeşilsiz keskin köksü vetiver, pudralı tatlı zencefil, papirus ve minimal huş ile mavi tükenmez kalem mürekkebi illüzyonu. konsept ama gayet giyilebilir oturaklı bir çalışma. en çok Divine Attraction ile bağlantı kurdum. onun zencefilli yakıcı bibersiliğinin iyice azaltılmış ve derisinin kağıtsı hale sokulmuşu. Type Writer gibi temayı hayalî olarak genişletmemiş; minimalistik ve teknik olarak basit ilerlemesine rağmen Cresp'in ince işçiliği hissediliyor. benim için kusursuz. düşük ml bulabilirsem belki ileride Vitrum yanına ekleyebilirim.
                    Son Düzenleme Asaid; 04-02-24, 17:02. Tarafından yapıldı.

                    Yorum


                    • Memo | Russian Leather

                      doğal hissedilen çam, servi, sedir, fesleğen, miskadaçayı ve biberiye ile yeşil aromatik, kuru otsu, çok nahif derili, hafifçe tozlu kumarinik, orman havalı bir fujer. iso-e-super'in kararında kullanımı. yanlış olarak benzetilen I.Barbare kadar yoğun tozlu kumarinli ve lavanta odaklı değil, evcilleştirilmiş Polo yeşilli. Versilia V. Boise'nin çam ormanı havalı, az sentetikli, bibersiz ve pürüzsüz sürümü.

                      Yorum


                      • Pineward | Brokilan

                        çiğ yapraksı, az terpenik sivri bir başlangıç sonrası yeşilsiz çok az ballı sert ağaç balzamı, oldukça kuru tahta ve toprak. yeşili alınmış bol topraklı kuru Norne. Fanghorn, Murkwood kadar çam hissi, ağaç köksü derin bir topraksılığı ve canlı yapısı yok. kesif, cansız, kuru bir orman kokusu.

                        Yorum


                        • Akro | Night
                          yoğun pudralı, ter efektli, kirli bir beyaz misk karışımı. kimyona bulanmış daha koyu birşey bekliyordum iyi ki sadece dokunuşu var. süs niyetine çok küçük frambuazsı bir makyaj efekti de var. miski bol galaxolide'li Kiehl's tarzı fakat tonquitone'a yakın daha kasvetli bir misk. yapılmak istenen de bu sanırım ama tek başına oldukça rahatsız edici bir kirlilik. bunun yeterince süslenmiş feminen tozlu paçulili şipremsi versiyonu Theo Fennel Scent.

                          Yorum


                          • Amouage | Royal Tobacco

                            çoğunluğu ölmez otu hisli olan sıcak baharatlı, kuru meyve tozlu bir tütün. arkadan lavantalı ferahlık da geliyor ama baharatlardan gelen yoğunluğu pek açmamış. zamanla baharatları geri çekildikçe amberli vanilyalı reçineli odunsu kıvamda. reçine-odun tarafında Dev#4, Woodcut, Cape Heartache ve özellikle Ambra Meditarranea ile benzer sakızlı vanilik, çileksi odunsu, çok az yanık bir labdanum etkin. dolu ve yoğun bir havası var, çok soğuklar ve dış ortam harici boğabilir. baş-ortada Aimez-Moi, Eau Noire, Fougere Bengale yanısıra kullanımı nisbeten daha kolay olan Cuir Cuba Intense ve Immortelle Corse'den yakın izler ve akorlar mevcut.
                            Son Düzenleme Asaid; 09-02-24, 16:56. Tarafından yapıldı.

                            Yorum


                            • Clandestine Lab. | Film Noir

                              bol lavantalı çok ferah bir açılışın hemen ardından; yanık reçineli, ciddi beyaz sabunsu, vanilyalı, miskadaçayı-paçuli tarzı çalı çırpılı topraksı ilginç bir kısım geliyor. dipte ten kokusu olarak kuru otlar ve sabun az, vanilyası üstüne iris-civet ile yağlı az kirli bir doku var. genel olarak yakın koklamada daha yanık ve otsu akorlar önde hissediliyor. silajı Jicky ile yakın, biraz daha kirli. tam eski kafa ama orjinal detaylı keyifli bir fujer.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X