Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • BeauFort - Coeur De Noir.. Açılış bol alkollü, tütsü ile karışık bir dumansılıkla geliyor. Hemen yanında oldukça çarpıcı, kuru bir deri ve tütün. Buradaki kullanımı Tauer'in ACdD'sine oldukça benzettiğimi söylemem lazım. Hatta bir ara ACdD nasıl bir LdDM yorumuysa bu da sanki daha karanlık bir ACdD yorumu diye düşünmedim değil. O hissiyatı ciddi bir süre yaşattıktan sonra ise kokuda yine Vi Et Armis'te olduğu gibi huş ağacı ön plana çıkıyor. Ama genel kullanımın aksine ben burada da o boozy tavrı destekleyip içine derinlik kattığını düşünüyorum. Yine mürekkep kokusunun o kendine has çekiciliğiyle beraber parfüm dolgun tavrını bozmadan koyu bir odunsu olarak tenden ayrılıyor. Kalıcılık ve yayılım gayet iyi. BeauFort'un tarz farkı nedeniyle Fathom V hariç denediğim diğer tüm kokularında kendine has bir imzası olduğunu düşünüyorum. Kullanımı nispeten zor kokular ama özgünlükleri tartışılmaz.

    Beğeni: 8.5/10
    Kalıcılık: 9/10

    Yorum


    • Zara Vetiver;
      Vetiver değil bergamot ve misk.

      Zara Cardamom;
      Kakule değil turunçgil ve silik yeşil çay.

      Zara Ambrox;
      Zara'nın en karaktersiz sucul fujerlerindeki dip nota.

      Zara Coranol;
      Gereksiz.

      Zara Cashmeran;
      Bu da cashmeran değil fakat yılın sürprizi. SHL 777 Khol de Bahrain.

      Yorum


      • Dior - Patchouli Imperial

        Narenciyelerle donatılmış paçulilier her zaman bu kadar canlı, ışıl ışıl ve modern kokmayabilir.
        Tabanda takılan sandallar ve sedir, bergamot yeşili ve topraksı aura ile şahane birleşmiş. Paçuli dominant sinyalleri burnunuza ulaşıyor haliyle fakat citrusların verdiği tazelik ve ferahlık o düz çizgiyi eğip büküyor. Ortaya temiz, tabiri uygunsa hayat dolu, şık, hem güzel hem karizmatik, sıcak ama aynı anda da serin olabilmeyi başaran nefis bi' oryantal çıkıyor.

        Evet Dior'dan beklediğim kalitede. Minimal takılan ama lüks malikanede yaşayan bi' paçuli.
        Her ortamda hiç düşünmeden kullanabilirsiniz. Gece buluşmaları, Club ortamları, partiler ya da resmi bi' yemek artık hangisini seviyorsanız.
        Düşünmeyin giyin.

        Kalıcılık çok iyi. Sample'dan az miktarda uygulamama rağmen geçişleri ve karakteri hakkında fikir sahibi olmamı sağladı. Genel beğeniye oldukça uygun yapısı yüksek fiyatını göz ardı etmenizi sağlar mı bilemiyorum ama bi' miktar da olsa elinizde bulundurun. Sizin için değerli olan anlara güzel b' dokunuş olabilir.

        Denememe vesile olan sevgili matrai ye çok çok teşekkürler. (:

        - Stop the car...
        - What ?!
        - Stop the fuckin' car!

        Yorum


        • ali
          ali Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Ne güzel anlatmışsınız üstadım. Ben de zamanında matrai splitinden almıştım ve iyi ki almışım. Dolabımın en güzel yerinde bana göz kırpıyor

        • Lagerfeld
          Lagerfeld Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          ali Aaa çok teşekkür ederim Ali. En güzel anlarının tamamlayıcısı olması dileğiyle... (:

        • cantona8
          cantona8 Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Bence de çok çok iyi bir parfüm bu. Paçuli dediğimde aklıma gelen 3 parfümden birisi. İz bıraktı bende...

      • Frozenwings Erçin hocanın getirdiği Guerlain Rose Nacree Du Desert parfümünü güzelce koklama imkanım oldu. gerçekten Güzel bir Gül Oud ikilisi. MFK konusunda tecrübeli biri olarak, bu parfümün MFK Silk Mood a benzediği kanaatindeyim. Edp versiyonu 1750 tl olan MFK silk Mood alacağınıza Bunu bir alternatif olarak değerlendirebilirsiniz. Ancak ben her zaman MFK dan yanayım

        Yorum


        • Frozenwings
          Frozenwings Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          İkisi de Fransız ekolü üzerinden gül-oud'a yaklaşıyor. Silk mood'la ilk fırsatta tekrar karşılaştıracağım.

      • Velvet Orchid’i denedim. Black Orchid’i pek sevememiş biri olarak hiç denemeyi düşünmediğim bir parfümdü. Bayıldım. Özellikle saatler sonraki hali müthiş

        Yorum


        • Lagerfeld
          Lagerfeld Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Saatler sonraki hali Black Orchid'e dönmüyor muydu onun? Yanlış mı hatırlıyorum.

      • Diesel Only The Brave Street
        Genel beğeniye uyacak övgü alacak bir parfüm bence. Performansı ile ilgili birşey söyleyemiyorum, o kadar çok parfüm denedim ki hepsi karıştı.
        Ama açılışı çok iyi,zaten amaçta açılışını beğenip insanların alması.
        Son Düzenleme Aelien; 03-11-18, 01:15. Tarafından yapıldı.

        Yorum


        • Amouage - Opus V
          Lüks kelimesinin sıvılaştırılmış hali

          Yorum


          • Zoologist Tyrannosaurus Rex: Açılışı başarılı ve güçlü bir deri ile yapmakta. Oldukça dumansı ve açılışında hafif oryantal havada. Ben bu derinin yanında net şekilde gül, ylang ylang ve yeşil notalar hissettim. Odunsu bir hissiyatı da var kokunun. Belki nutmeg yüzündendir. Açılışı oldukça performanslı ve sert. Kullanması kolay olmayan bir yırtıcı. Sonrasında çiçeksi yanı giderek artarken reçine de giderek belirginleşmekte champaca oldukça belirgin. Reçinenin bana her zaman ferah gelen yapısı (bazen damla sakızını da anımsatıyor bana) ile dumansı yapınının hafifçe hissedildiği bir yapıda ilerliyor. Hayvansallığı pek hissedemedim. Dumansı hissi anladığım kadarıyla biraz olibanum(günnük) vermekte. Açılışın ilk 5 dakikasını saymazsam genel olarak bana hitap eden kullanışlı bir parfüm ancak iki gün üst üste denememe rağmen çevreden özellikle de yabancılardan sert tepkiler aldım. Genel beğenisi gelişmemiş bir burun için çok düşük. Dip notalarda reçine ve odunsu notalar ile oldukça başarılı ve sakin bir şekilde sonlanıyor.

            Deri olarak başarılı bir deri hissiyatı var ancak parfümör Antonio Gardoni’nin daha önce tasarlamış olduğu Bogue – MAAI ve AEON – 001 parfümlerinden izler taşıyor. Benim bu parfümlerden en beğendiğim AEON – 001 oldu. T-Rex’in farklı bir işten ziyade saydığım parfümlerden ortak izler taşıyan deri, tütsü, çiçeksi ve odunsu notaların bileşimi olarak yaklaşılabilir. 6,5/10

            Yorum


            • Azzura
              Azzura Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Rica ederim (:

            • protectedsugar
              protectedsugar Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              "Yırtıcı" cuk diye oturmuş bu analizde. Şu damla sakızını biraz daha arttırsalar keşke :-)

            • Azzura
              Azzura Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Kesinlikle daha artırılmışını aeon 001 de hissetmiştim üstad bence bi deneyin denememişseniz

          • Zadig & Voltaire This is Him / This is Her;

            Erkek olanı; CdG 2 Man'in aldehidik tarafı kırpılıp turunçları arttırılmış bir karabiber ağacı tütsüsü. Dibindeki vanilik sandal ise tek kelime ile enfes!!!

            Kadın olanı ise çok fena - tam benim kalemim sütlü, kremalı, vanilyalı ve sandallı beyaz çiçekler...

            Son tahlilde ikisi de ne istediğini bilen net ve temiz işler. Son yılların utanç duvarı ana akım dünyasındaki birkaç hoş çalışmadan ikisi hem de aynı yerde aynı anda!!!


             

            Yorum


            • Aelien
              Aelien Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Evet çok iyi parfüm favorilem arasında, inceleme gayet başarılı olmuş.Bende aynı düşünüyorum.

            • Guest's Avatar
              Misafir Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              İkisi de boş değil; teşekkür ederim.

            • cornelius
              cornelius Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Him'i bilmem ama This is Her bence designer parfümün ne olması gerektiğiyle ilgili gayet güzel bir örnek. Sevilmesi de kolay.

          • Zoologist - Tyrannosaurus Rex.. Öncelikle kokuyu tek kelime ile özetleyecek olsam "kaotik" derdim. Koku, her ne kadar bolca hayvansallık içeren deri üstüne kurulmuş olsa da açılışından itibaren sürekli bir şeyler değişiyor, odunsu oluyor, baharatlı oluyor, çiçeksi oluyor, maskülen oluyor, hatta yer yer gül kullanımıyla feminen tarafa de göz kırpıyor. Koku oldukça sert, koyu ama oturaklı bir deri ve bolca karabiberle açılıyor. Açılış oldukça güçlü ve beklenmedik. Sonrası Kuzey'de orman yangını ile sürüyor. Yangın dağlara doğru devam ederken önüne çıkan çiçek, yaprak, ağaç ayırmaksızın tüm bitki örtüsünün ve kamptan sonra bırakılmış plastik çöpün bile kokusunu hissettiriyor. Bolca yanık reçine. Yaklaşık 3 saat sonra ise yangın çoktan bitmiş, kokuya gül baskın çiçekler hakimiyet kurmaya başlıyor. Bu bölümde kokunun tatlılaştığını söylemek yanlış olmaz. Çiçeklerin hakimiyetiyle geçen bir süreden sonra ise koku eski dumansı haline doğru, yangının küllendiği tarafa doğru bir adım atıyor ve o dumanın içinde biraz reçine ve yangını yaşamış, dumanını içine çekmiş, kremsi sayılabilecek sandal ağacı el sallıyor.

            Koku özellikle ilk saatlerde oldukça güçlüyken ilerleyen zamanda yayılımı ciddi şekilde azalıyor ama yine de kendini hissettirmekten geri kalmıyor. Kalıcılık ise oldukça başarılı. Ama zorlayıcı olduğu muhakkak, herkesin seveceği bir yapısı olduğunu düşünmüyorum. Kullanması da çoğu insan için oldukça zorlayıcı olacaktır çünkü karakteri ehlilikten çok uzakta, hatta vahşi bir çiğliği var. Antonio Gardoni, bana göre bir Tauer, Angelo Orazio Pregoni veya Rasei Fort gibi parfümlerinin içine belli bir DNA bırakan parfümörlerden biri. O özü sevince her şey güzel oluyor. Sevmeyince ise bir türlü ısınılamıyor. Benim tarafım belli.

            Beğeni: 9/10
            Kalıcılık: 8.5/10

            Yorum


            • # Unknown Adam - Cocoudanum #

              Uzun bir aradan sonra, üzerinde çalıştığı yeni bir çalışmanın örneğini ulaştırdı sağolsun bizim Unknown Adam. İsmi aslında içeriğini ele veriyor. Ama her zamanki gibi tam içeriği bilmeden bir yorum getirmeye çalışacağım. Kakao-Oud-Labdanum çağrışımı yapan isminin ışığında, ilk sıkıldığı andan itibaren gümbür gümbür kakao, oud ve tütsüvari bir reçine algılanıyor. Bu tarz çalışmaların örnekleri bir hayli sınırlı. Areej Le Dore'un Walimah ve Russian Oud'u, Tiziana Terenzi'nin Maremma'sı, Pryn'ın Turkish Leather'ı bu kısıtlı ve sağlam örneklerden. Hatta ben en çok Pryn Turkish Leather çizgisinde buldum. Ondaki süvetimsi deri, tatlılık ve anason burada yok. Gerisi ise epey örtüşüyor koku rengi olarak. Ufak ton farkları yani. Keza Rusian Oud ile de bir benzeşik durum söz konusu. Ayrıca kakaoyu da çok fazla hissettirmiyor. Daha fazla oud hissediliyor Russian Oud'da. Tatlımsı kakao ve oud yönünden bakarsak da Maremma ile epey bir ortak tonları var. En uzak bulduğum içerik kardeşi ise Walimah. Walimah, Cocoudanum'a göre fazla çiçeksi. Yani şimdi tüm bunları kıyasladığım zaman ortaya çıkan görüntü hayli umut verici. Neden? Çünkü kendilerini ispatlamış olan tüm bu saydığım ve benzettiğim çalışmalar ile aynı kategoriyi tutturabilmek, gerçek bir artisan çalışma ortaya koyabilmek başlı başına bir iş. Kullandığı malzemelerin kalitesinin göz ardı edilemeyecek kadar yüksek oluşu, bu işe ne kadar değer verdiğinin bir göstergesi. Kalıcılığını ve farkedilirliğini değerlendirmek haksızlık olabilir. Çünkü bu çalışma henüz bebek. Şu anda muazzam bir kalıcılığı ve hayli tatmin edici bir farkedilirliği var. İleride ne olur bilinmez tabi. Sevgili Omer in de ilk atölye çalışmalarından bir örneği üzerinden kokladığım Battaniye'si ile şimdi raflarda yerini alan Battaniye arasında yoğunluk tonları açısından farklar var. Şimdiki daha kullanılabilir ve satılabilir atölye haline göre. Bu sebeple atölye aşamasındaki parfümlere bu açıdan bakmak gerekir. Bunlar bence çok değerli artılar. Eksileri yok mu? Elbette var ama ben bunlara eksi demekten ziyade geliştirilmeye çok açık kollar diyeyim. Bizim Unknown Adam iyi iş çıkarmış "ana damar" konusunda. Bu damar hemen herkesin çok sevebileceği bir yapıda ve daha önceki konsept çalışma örneklerine göre bu yönünü ayrı değerlendirmeliyim. Genel olarak rahat ve gourmand tarafında, sakin ve çekici bir koku profili sunuyor. Bana göre kakao biraz fazla ön planda kalmış. Geliştirilebilir kısımlar tam da bu noktada beliriyor bence. Daha belirgin bir dokunuş ile parfüm içerisine küçük imzalar atılabilir. Şimdilik fazla tek düze ilerliyor. 4 saati buldu tenimde bu düz yapı. Kolumu biraz çektiğimde ara ara gelen koku tatlı kakao, yakınlaştırıp kokladığımda ise oud ve reçinemsi (ya da reçineli odunsu) bir tat geliyor.

              Üzerine tartışılacak yazılacak şeyler var daha ama çoğunluğun bilmediği bir koku hakkında daha fazla laf kalabalığı yapmak istemedim. Deneyip buraya yazmamdaki amaç bilindik bir kokunun, bilinmedik bir adam tarafından nasıl yorumlandığını merak edip, çağrıştırdığı olumlu olumsuz hisleri aktarabilmek ve koku bankamıza yeni bir veri girmek

              Saygı ve selamlar ile...
              ,
              Edit: Koku kesinlikle arabik değil. Bu önemli bir ayrıntı benim gözümde. Modern odunsu gourmandlara dönük bir yüzü var. Oud korkutmuyor yani.
              Son Düzenleme cantona8; 06-11-18, 13:32. Tarafından yapıldı.

              Yorum


              • Penhaligon's - The Uncompromising Sohan: Notalara bakınca yine klasik ver gül-oud parfümü diye düşünebileceğiniz parfümlerden. Ancak bu öyle değil. Açılışı çok başarılı bir gül ile gerçekleşiyor. Bu gül biraz tatlı bir hissiyata sahip meyvemsi bir yapıda. Kullanılan öd “laotian” olarak belirtilmiş. Bu öd’ün temel karakteristik özelliği oldukça karanlık dumansı ve hayvansal oluşu ancak bu parfümde maalesef bu nota yok. Safran ve hafif öd akoru ile ortaya öd hissiyatı yaratılmaya çalışılsa bile “yer mi bu millet” bunu ey Penhaligon’s (!). Notalar oldukça başarılı gül notası safran ve laden reçinesi ile desteklenmiş başarılı bir parfüm. İlerledikçe gülde bulunan tatlılığın azaldığı ve kremsi yapısı ile devam edip tenden ayrılıyor. 7/10

                Yorum


                • Daha önce hiç karşılaşmadığım eski bir dost ile yeniden tanışmış gibiyim. Kendisini de yakinen tanıyorsunuz, teninize değmediyse bile isim aşinalığı mutlaka vardır zaten. Serge Lutens Chergui (Şergi) oryantal grubunda kendileri. Notalarında ise yoğunlukla tütün, amber, bal baş gösterse de ardında "gül, saman, iris, sandal ağacı, deri, vanilya, misk, tütsü" bulunmakta.

                  Kısacası büyük bir baş yapıt.

                  Genel olarak 8/10

                  Yorum


                  • Bugün sephora'da kağıt üzerinde bir kaç parfüm denedim. İlk izlenimlerim şöyle:

                    Burberry Her - Tam bir çilek kokusu. Genelde çilek kokusu bana çok sentetik geliyor. Burada daha doğala yakın bir tat yakalanmış. Nasıl anlatsam bilemiyorum ama sıcak değil serin bir havasi var. Genç bir koku diyebilirim. Tam şişelik değil ama 30 ml'lik şişe ya da seyahat boyu alınabilinir.
                    Paco Robanne Pure XS for her- Güzel bir şisesi var ama koku bana biraz sıradan geldi. Özellikle alt notalar çok bilindik,
                    Bottega Venetta Eau de Velours- Denediklerim arasında en çok bunu beğendim. Hoş ,yumuşak, kadifemsi bir koku. Gençler için değil de.aklı başına gelmiş kadınlar için tasarlanmış. sanki. Valentino Donna yi sevenler bunu da beğenir diye düşünüyorum..Benim için şişeli alınabilenecek bir koku. Ama önce Donna bitmeli.

                    Yorum


                    • Gianfranco Ferre Lui-Him

                      Parfüm 2004 yılında piyasaya sürülmüştür. Parfümün burnu Jean-Charles Niel dır.
                      Parfümümüze geçersek ilk bakışta şişe tasarımını çok beğendiğimi söylemek isterim. Bu güne kadar sahip olduğum Ferre lerden anladığım kadarıyla kokuların kalitesi ve güzelliği kadar şişe tasarımınada çok fazla özen gösterilmiş.
                      Başlangıçta hafif odunsu tütsü ile freş bir birlerim bizi karşılıyor. Bu freşlik yeni tür yaz kokularına asla benzemiyor. Gerçekten özgün bir hali var. Bu özgünlükte aldehitlerin etkisinin yüksek olduğunu düşünüyorum. İlerleyen süreçte tütsü hissinin azalıp hafiften küçük hindistan cevizinin hakim oluşunu zevkle hissediyorum. Orta notalara geldiğimizde kaliteli silhat ve sedir ile yine bize odunsu hisleri yaşatmak istiyor parfüm. Drydown a geçtikce parfüm daha rahatlıyor ve freş havayı daha hissettiriyor insana. Bunda net bi şekilde algıladığım kaliteli bergamotun rolü çok büyük.
                      Parfüm sonlarda drydowndaki freş his ile bizimle vedalaşıyor.
                      Genel olarak parfümü günümüz yazlık parfümlerine göre çok kaliteli, değişken ve özgün bulduğumu söylemeliyim. Öyle ki bir ben odunsu baharatlıyım, bir hayır hiç değiş bildiğin ferah, ozonij bir parfümün diyor
                      Performans noktasında sınıfı geçsede yazlık kategoride bir parfüm olması gereği daha yukarılara çıkamıyor.

                      Kalıcılık : 5-6 saat
                      Yayılım : 2-3 saat
                      Genel Puanım : 7/10

                      Cüneyt Akçetin




                      Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X