Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Parfum d’ Hermes Saf Parfüm

    Chamade benzeri bahar aldehitleri ile açılıyor. Yine Chamade’ de olduğu gibi taze sümbül taneleri biraz daha ön planda. Sabunsuluğu daha düşük Parfum d’ Hermes’ in, bir de Chamade aldehitlerine oranla daha sıcak bir yapıda olduğunu söyleyebilirim. Çiçek yapraklarından gelen şeftali, armut gibi meyvemsi detaylara ek olarak da gözenekli turunç kabuklarından bahsedebiliriz Parfum d’ Hermes için. Yani özetle, biraz daha sıcak ve citruslu bir tavrı var Parfum d’ Hermes’ in. Çok süre geçmeden oldukça sıcak bir Gül hissediliyor. Chamade’ deki soğuk ve sabunsu Gül Suyuna oranla; Ylang Ylang benzeri kirli ve sıcak çiçekler, benzoin tipi reçineler ve şerbetsi karanfil bezeli pamuk şeker tatlılığında ve pudralığında daha oryantal sıcak bir Gül.

    Bir süre daha sonra puslu güzel bir süsen ve nefis bir sandal tütsüsü soluyoruz. Chamade’ de bahsettiğim ılık bahar esintisini yaratan sandalın biraz farklısı. Burada esinti değil de; metalik, gri ufak bir duman, is bulutu serpiştiriyor araya. Oldukça vanilik tatlılıkta, biraz da sabunsu bu sandal tütsüsü. Süsen de, pamuk şeker kıvamındaki gül yapısının üzerini örtüyor; hafif rujlu bir pudra hissiyatı çıkartıyor ortaya. Parfum d’ Hermes’ in bu evresinde ambersi, balzamik lezzetli mum gibi bir vanilya deneyimliyoruz, dumanı da tüten mum gibi bir vanilya.

    Kurumada reçine hissi fazlaca artıyor, Oryantal bir amber kokusuna dönüşüyor Parfum d’ Hermes. Chamade’ e benzer olarak yağlı süsen kökü ve nemli vetiver burada da mevcut, fakat altyapı daha reçineli. Micallef Gaiac ile fazlaca benzeşiyor hatta kurumadaki hali. Bir de buralarda bir yerlerde güzelce indolik bir yasemin olacaktı, ama maalesef bu ikinci denememde rastlaşamadık. Muhtemelen sürerek denediğim için dozajlama faktöründen kaynaklı.

    Parfum d’ Hermes, Chamade’ i temel alıp; daha balzamik, oryantal bir şekilde yorumluyor. Chamade renk olarak yeşili, beyazı ve griyi temel alırken Parfum d’ Hermes; beyazı, griyi, pembeyi ve siyahı temel alıyor. Carven Monsieur’ deki pek sevdiğim sandal dumanına daha yakın bulduğum için Parfum d’ Hermes’ in beni yakaladığını söyleyebilirim, ama adres çiçekler olduğunda; kesinlikle Chamade’ in çiçekleri çok daha güçlü. Parfum d’ Hermes bana karanlık bir odada yanan, çevreye yaydığı sarımtırak ışığı ile aşağı doğru akmakta olan kendi bedenindeki detaylara gölgelerle dikkat çeken bir mumu hatırlattı 🕯 Kaliteli bir şeyler denemek isteyen herkese öneriyorum.

    Yorum


    • Gallivant - Tokyo.. Bolca karabiber, ekşi turunçlar -ki içinde son dönemde karşıma sıkça çıkan Yuzu olduğunu bu sefer algılayabildim- ve yeşil. Karabiber ve turunçlar yaklaşık 30 dakika sonra geri çekiliyor ve yerini oldukça baskın bir yeşil ve kakule alıyor. Buradaki yeşil, kasvetli ve haki tonlarında bir hissiyat yaratıyor ki bakınca sebebinin yakın zamanda denediğim Prissana - Natsumeku'nun da içindeki Hinoki olduğunu gördüm. Bir başka Hinoki konseptli koku CdG - Hinoki'yi ise yine nemli ama diğer ikiliye göre oldukça yoğun odunsu ve az yanık hatırlıyorum. Bence minimal bir benzerlikleri var, onun da nemli yeşil hissiyatını vermesiyle alakalı olduğunu düşünüyorum. Buradaki o haki hissi diğer ikilide hissetmedim, bence Hinoki'den çok sedir baskın hissediliyor. Bu orta bölümün ardından hafif köksü vetiver ve uzaktan geliyormuş hissi yaratan kasvetli yeşillerle de tenden ayrılıyor. İçeriğe baktığımda gül ve süsenden bahsedilmiş ancak hiç hissetmedim. Tütsüden bahsedilmiş, kasıt kasvet vermekse var diyebiliriz ama ben onun ağaçtan geldiğini düşünmüştüm. En ilginci de içerikte wasabi görünüyor ki hissedilmemesinin imkansız olduğunu düşünüyorum ama onu da hiç almadım, alabilenleri tebrik ediyorum. Sonuç olarak kullanması referans verdiğim diğer ikiliye göre belki daha kolay, genel beğeniye de daha uygun denebilir. Ama derinlikten uzak ve oluşturulmaya çalışılan konsepte göre yetersiz buldum. Kalıcılık ortalama üstü, yayılım vasat.

      Beğeni: 5,5/10
      Performans: 6,5/10

      Yorum


      • L'Artisan Parfumeur - Natura Fabularis 18: Glacialis Terra.. Soğuk yeşil ve üstüne az çiğnenip bırakılmış naneli Vivident. Şu halde bile kokuyu almakta zorlanılırken sonrasında ortaya çıkıp koku tenden ayrılıncaya kadar baskınlaşan nota ise soluk vetiver. Parfümü tek bir kelime ile tanımlayacak olsam soluk derdim. O kadar soluk ki ne kullanıldığı anlaşılabiliyor, ne de bir şey hissettiriyor. Kalıcılık oldukça zayıf, tene de çok yakın ilerliyor. Son zamanlarda denediğim en başarısız çalışma diyebilirim.

        Beğeni: 2/10
        Performans: 3/10

        Yorum


        • By Kilian - A Taste of Heaven.. Bana meyankökü gibi gelen ilaçsı keskinlik, sıcak vanilyayla birleşmiş eski havalı lavanta ve bunların birleşimiyle oluşan likörümsü tat. Sonları hariç sürekli buruna gelen o keskinlik kokuyu gourmand boozy bir hale dönüştürüyor. Bunları yaparken kokunun açılış dışında neredeyse hiç bağırmıyor olması, sakin ve dengeli ilerliyor olması ise ayrıca hoş. Koku oldukça lineer ilerliyor. Sadece son fazlarında vanilya biraz daha öne çıkıyor ve kapanışı yapıyor. Soğuk havalara, hatta tam da bugünlerin havasına oldukça uygun. Kalıcılık iyi, yayılım ortalama üstü. Kilian sıralamamda 2 numarayı aldı.

          Beğeni: 8,5/10
          Performans: 8/10

          Yorum


          • Miss Dior EDT Vintage

            Sabunsu aldehit zinciri, eski usul asitli tozlu meyveler ve kabukları ile, hem oldukça temiz hem de kirli zıtlıklar barındıran güzel bir açılış yapıyor Miss Dior. Aldehit yapısı Sortilege ve No 5 ile oldukça yakın; kirli, dolgun, sabunsu ve hafif misk kremalı. Aldehit düzlemi içinde yeşil, bitki sulu, yosunlu ince bir kirli herbal yapı da mevcut. Kısa bir süre sonra şipre dokunun asıl kaynağı; kirli katransı yapısıyla genel sabunsu dokuya tezat oluşturan güzel bir civet hissediliyor. Bu aşamada Lanvin My Sin, Revlon Intimate gibi aldehitli şipre klasikler ile oldukça benzeşiyor Miss Dior, fakat katranlı civet dokusu onlar kadar yoğun değil.

            Kurumuş buruşuk, samansı ağaç dallarını ya da benzer içi boş bitki saplarını anımsatan koyu, kapalı, toprağa yakın kirli bir süsen hissediliyor. Sabunsuluğun ince kirli bir dumana dönüşmesine güzel bir önayak oluyor bu samansı süsen. Kuruma devam ettikçe tabandaki şipremsi misk düzlemi üzerinden; kupkuru samansı tütün tozları, kuru otlar barındıran kimyonvari kurulukta, ince bir dumansılığa sahip enterasan bir deri akoru oluşuyor. Yeni açılmış sigara paketine, kurumuş çay poşetine de benzeyen bu deri akoru aynı zamanda acı, kurumuş topraklı bir o kadar ilgi çekici bir paçuli ile destekleniyor ayrıca.

            Miss Dior; başlangıcı ve sonu arasında hiçbir benzerlik taşımayan, türünün ekolleri arasında gezinen ayarsız bir şipre, hatta şimdilik tanıdığım en ayarsız ve en benzersiz şipre olduğunu da söyleyebilirim. Hdp 1740, Fumerie Turque, PdE Fougere Bengale/Tabac Tabou, Par Amour Pour Lui gibi samansı tütün, ölmezotu, kumarin hissi barındıran kuru tütün seyrini sevenler için Miss Dior’ un enterasan bir keşif olacağını düşünüyorum. Ayrıca parfümörü Jean Carles; parfümleri koku ailelerine ayıran, notalar arasında belli bir matematik ilişkisi üzerinden metod yaratan ilk parfümörmüş. Hatta sektördeki son zamanlarında Anozmi oluyor; hiç koku alamadan, yarattığı metod üzerinden ve denemelerinde yanına oğlunu alarak Miss Dior’ u yapıyor. Yani bu halıyı dokuyan kör olmuş, ama ortaya çıkan şey; benzersiz.


            Yorum


            • Rayiha
              Rayiha Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Bir nevi Beethoven. Deha bu olsa gerek. Benim ancak muhtemel reformülasyonlarla aslından uzaklaşmış güncel versiyonunu deneme şansı olmuştu, yine de birbirinin benzeri flankerlarla dolu Dior reyonunda çölde vaha bulmuş gibi hissetmiştim.

            • PPBurn
              PPBurn Yorumladı
              Yorumu düzenleme
              Rayiha Evet, galiba dönem parfümörleri de aralarında Jean Carles’ ı Beethoven olarak anıyorlarmış Ben henüz güncelini deneyemedim, Sephora’ ya yolum düşerse deneyip sizin için yorumlamaya çalışırım

          • Prissana - Tom Yum.. Limonun her türlüsüyle keskin ekşilik, one eşlik eden zencefilimsi baharat. Tayland mutfağının bilinen yemeklerinden Tom Yum çorbasının kokusunu andırıyor ama birebir benzerlik olduğunu söyleyemem. Kokusundaki ekşilik biraz daha çarpıcılaştırılmış ve daha parfüm havasına sokulmuş gibi. İlk 1 saatin ardından ise o baskın ekşilik geri çekiliyor ve yerini portakal tatlılığına bırakıyor. Genelde bir parfümde ekşilik dozunun artması, orantılı olarak sentetik hissini arttırsa da burada o kıvam gerçekçi bir şekilde verilmiş. Ama yine de kullanmaktan keyif alınır bir parfüm yaratmış mı, orası tartışılır. Bu bıçak sırtı durumdan dolayı genel beğeniye hitap eder diyemiyorum. Kalıcılık ve yayılım ortalama üstü.

            Beğeni: 7/10
            Performans: 7,5/10
            Son Düzenleme cornelius; 11-11-20, 12:08. Tarafından yapıldı.

            Yorum


            • Bugün L’Interdit Intense ve Angel Nova yı denedim.
              L’Interdit i beğendiğimi söyleyemeyeceğim. İlk sıktığımda yoğun karabiber kokusu gibi ağır, baharatlı bir koku burnuma çarptı. Sonradan daha iyi oldu ama bana göre fazla baharatlı, burnumu yoran bir parfüm. Klasiğini kesinlikle tercih ederim.
              Angel Nova zaten merak ettiğim bir parfümdü. Raflarda görünce çok mutlu oldum. Kokusu maskeme rağmen çok net duyuluyordu. Çok beğendim. Bol meyveli ( özellikle ahududu hissediliyor), güllü, tatlı , genç, insanın içini açan pozitif bir parfüm. Oldukça tatlı ama meyveli ve çiçeksi yapısından dolayı baymıyor. En azından beni rahatsız etmedi. Çok farklı, sıradışı değil ama çok güzel bence.

              Yorum


              • Rayiha
                Rayiha Yorumladı
                Yorumu düzenleme
                Ben hala parfüm denemeye gidemiyorum sevgili Libra. Ahududu notası ile ilgimi çekmişti Nova, bakalım ne zaman deneyebileceğim. Notaları PdM Delina ile örtüşüyordu bu parfümün, biliyorsanız eğer bir benzerlik sezdiniz mi?

              • Libra
                Libra Yorumladı
                Yorumu düzenleme
                Sevgili Rayiha, ben Delina nın orjinalini hiç koklamadım ama birkaç farklı markada benzerini kokladım. Onlarla kıyaslayacak olursam,Angel Nova daha genç, tatlı, enerjik bir parfüm. Biraz anımsatsa da çok değil bence.Öyle aklımda kaldı ki bugün gidip tekrar kokladım. Pespembe, şeker gibi bir parfüm. Ahududu, güller ve tatlı şekerlemeler bir araya gelip bu parfümü oluşturmuş. Gençler ve kendini genç hissetmek isteyenler için ideal. Şişesi de çok tatlı. Bu karanlık günlerde insanın içini açan, moral veren bir parfüm olmuş💕

            • Tom Ford - Noir Anthracite
              yoğun burun yakıcı baharatlı-zenzefilli 15 saniyelik açılışın hemen ardından tenden ayrılana dek abanoz ağacı parfümü etkisi altına alıyor. Galbanum-Yasemin-Paculi kayıp. huş ve zencefil abanozu gerçekçi kılmada yardımcı rol oynuyor. Sedir de abanoz altında dahi olsa her daim ona eşlik edip kendini ayrıca hissettiriyor. koyu odun akoruna nisbeten ferahlık katmak ile odunsuluğu bozmadan ikinci bir boyut katıyor.
              Oldukça gerçekçi bir abanoz kompozisyonu, ben bu odun türünün kendisini sevmediğimden kokuya kendimi çok yakın hissetmedim fakat açıkça kaliteli bir birleşim. özellikle zencefil çok iyi düşünülmüş, burun yakıcı hafif fenolik buruk yapı üzerine çok iyi oturmuş. huş kullanımı dengeli yanık kısma kaçmadan gerçekçiliği arttıyor. bütüncül hissiyatta Abanoz-Sedir ikilisi olarak özet geçilebilir. Divine Attraction'ın yanığı azaltılıp Abanoz temeline oturtulmuş hali de denilebilir.

              Yorum


              • Click image for larger version

Name:	611871EE-A4FF-4FF2-9254-E0CF09D6D1D9.jpeg
Views:	462
Size:	1.31 MB
ID:	184838
                Odin 10 Roam; karabiber varmış üst notalarda belli belirsiz hissedilmesinin sebebi hindistan cevizi sütü ile yumuşatılmış olması keskinliğinin yine de o acımtraklığı vurgulayan bir koku. En net duyumsadığım tütsü oldu; safranı hiç alamadım mesela kurumasında dahi. Bir de kahve çiçeği mi neyim varmış içinde maalesef nasıl koktuğunu bilmediğimden yorum yapamıyorum. Ahşap kokuyor mu peki, eh işte.. Bence unisex tanımlaması uygun olmuş; şeker mi şeker abilerimiz, amcalarımıza göre bir koku çünküm, hı hım!
                Ben sıkarım tabii, kadınsı yönü daha fazla gibi, sekiz veriyorum sana Odin10.

                 

                Yorum


                • Charriol Philippe II

                  Kouros, Antaeus, El (Arquiste) kafasında bir tarzı var. Bu tarza çok büyük merakım var ama bir türlü istediğim dengede bir parfüm bulamamıştım. Ya çok maço, ya çok eski kafa... Philippe tamamen fiyatına da güvenerek ne kadar kötü olabilir ki? diyerek aldığım bir parfüm. Ama Fazlasıyla memnun kaldığımı belirtmeliyim. Hem performansı hem de muhteşem dengesiyle sanki günümüze uyarlanmış gibi olmasıyla yıldızları topladı bende... Bergamot, lavanta ve sardunya ile eski kafa erkek kolonyalarına bir selam ile başlayıp, çam, vetiver ve paçuli ile yumuşak bir zemine oturup günümüze adapte oluyor yavaşça. Saldırgan bir koku karakteri yok. Şimdiye kadar denediğim en kullanılabilir Kouros ekolü.
                  Son Düzenleme cantona8; 15-11-20, 12:16. Tarafından yapıldı.

                  Yorum


                  • Strangers Parfumerie - So Fetch!.. Fazlasıyla yoğun vişne, yanında eşlikçisi aperatif boy badem likörü ve bolca tatlı meyve. Özellikle bu bölümü boozy olarak tanımlanabilir ama kokunun yapısı bence ağırlıklı olarak gourmand tarafa yakın. Bir süre sonra vişnenin o keskinliği geri çekilip, Nivea marka vişneli dudak koruyucuya dönüşürken, alt taraftan aşırı parlak pembe bir gül ve beyaz çiçekler ortaya çıkıyor. Burada hafiften hayvansallık hissetmek mümkün. Sönükleşip, beyaz çiçekler ve ıslak kırmızı meyveler baskın bir halde de tenden ayrılıyor. Son faza kadar likör havası stabil kalıyor, hatta ara ara çiğ badem kokusu bile hissediliyor. Belki ruj/dudak koruyucu etkisi ve bu tarzdan pek hazzetmememden dolayı beni çok çekmedi ama aranan şey buysa denenmesinde fayda var. Kalıcılık vasat, yayılım gayet iyi.

                    Beğeni: 6,5/10
                    Performans: 6,5/10

                    Yorum


                    • Rayiha
                      Rayiha Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Benim fazlasıyla ilgimi çekti Yazınız için teşekkürler...

                    • cornelius
                      cornelius Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      rica ederim ​​​​​​​​​​​​​​

                  • Etat Libre d'Orange
                    Fat Electrician Semi-Modern Vetiver

                    Vetiver profili olarak, bulabileceğiniz en keskin ve pürüzsüz meşe yosunsu yapıya sahip vetiveril asetat ile başlangıç yapıyor. 5 dk içerisinde vetiver çoğu keskinliğini muhafaza etmekle birlikte yeşilini azaltıyor, odunsuluğu arttırıyor ve sona yaklaşana dek devam edecek Yesterday Haze'den oldukça tanıdık olan ceviz-krem şanti-iris akoru altına sığınıyor. Başlangıç kısmından sonra uzun süre koku yapısı Y.Haze ile çok benzer olmakla birlikte vetiveril asetatın vermiş olduğu keskin yosunsu yapı kokuya ekstra bir çekicilik katıyor. Kestane şekeri akoru yerine koku yapısına göre, ceviz-iris-krema-vanilya daha açıklayıcı bir tanımlama olur. Her iki parfümde de Krem şanti akoru kaymak tarzında bir yapı sunmuyor. Glikoz şurublu ürünler çok tüketildiğinde dilin arkasında ve boğazda hissedilen yakıcı-şerbetsi bir akor denilebilir. dolayısıyla Yesterday Haze ile aynı burun yakan yapı burada da mevcut olmakla birlikte ceviz adına gerçekçiliği arttıran bir unsur olarak artistik bir yapı sağlıyor.
                    Bu parfümü sevmek için vetiver bağımlısı olmak tek başına yeterli değil. Ezilmiş yaş cevizi de aynı oranda sevmek gerek. genel tatlılığı Yesterday Haze'deki incirin dışında aynı şerbetli yapıya ek olarak özellikle sonlara doğru ön plana çıkan kalın tozlu vanilya da bolca barındıyor. Y.Haze'deki odunsu meyvemsi vanilya akoru yerine daha sade bir vanilya kullanımı var. Orta kısımda arkada kalmasa da en öne de çıkmayan vetiver sonda vanilya ile yine belirginleşiyor. vanilyanın da sağladığı yumuşaklıkla daha az keskin fakat yeşil yapısını arttırmış bir vetiver barındırıyor. Mür bu kadar keskin yakıcı notalar içinde var-yok arasında hissedebiliyorum. Yesterday Haze ile karşılaştırma gibi oldu fakat çoğu noktada benzerliğin ötesinde bir durum var.

                    Parfüm 2009 da çıkmış yani bir özenme/kopyalama meselesi varsa Yesterday Haze suçlu olur. ikisi de bence harika parfümler olsa da vetiveri dışlayıp "hafifçe" meyveli dokunuşlarla keskinliği alınmaktan başka üstüne çok birşey katılmamış olan da Yesterday Haze 😄
                    Son Düzenleme Asaid; 17-11-20, 22:59. Tarafından yapıldı.

                    Yorum


                    • cantona8
                      cantona8 Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Şu bendeki kokularını da bir gün deneyip yorumlasan keşke. Aah ah

                    • Asaid
                      Asaid Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      😅 yaramı deştiniz.

                  • Nishane - Ege.. Ekşi turunç -muhtemelen Yuzu-, nane ve bolca anason. Anason açılışta oldukça net ama yarım saat sonrasında rakısı tek koyulmuş ve bir süre beklemiş rakı bardağından gelen koku gibi. Rakı da yaş üzüm falan değil, düz Yeni Rakı. Ama bir süre sonra o aromatik turuncun geri çekilmesi ve yerine eklenen Girit ezmesi yeşilliği, o havayı rakı sofrasına biraz daha yaklaştırıyor. Kapanışta ise nane, anason ve nemli yeşillikle koku tenden ayrılıyor. Anason ile bir problem yoksa hoşlanılabilecek, genel beğeniye de olabildiğince uygun bir çalışma olmuş. Oluşturulmaya çalışılan konsept güzel, sonuç için de olmamış diyemem. Ama galiba benim beklediğim bu değildi. Creed'e rakı sofrası temalı bir parfüm yaptırsalar, anasonun da baş köşede olması için dayatsalar, çıkacak sonuç oldukça yakın olurmuş gibi geliyor. Fazla güvenli. Ege, benim için yokluğunu pek hissetmeyeceğim ama elimde olursa kullanabileceğim bir parfüm. Unisex diyemem, bence maskülen tarafa ciddi anlamda daha yakın. Çok soğuklar dışında da her havada rahatça kullanılabileceğini düşünüyorum. Kalıcılık iyi, yayılım ortalama üstü.

                    Beğeni: 6,5/10
                    Performans: 8/10
                    Son Düzenleme cornelius; 18-11-20, 02:11. Tarafından yapıldı.

                    Yorum


                    • Myrkur
                      Myrkur Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Merhabalar. Daha önce denediyseniz Lolita Lempicka Au Masculin ile karşılaştırabilir misiniz? O parfümde de bol miktarda anason var, ben rakı kokusuna çok benzetiyorum.

                    • cornelius
                      cornelius Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Maalesef. Duymuştum ama denemedim. Muhakkak deneyen arkadaşlar olmuştur, Ege'yi de denediklerinde sorunuzu cevaplayacaklarını sanıyorum

                    • Myrkur
                      Myrkur Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      cornelius teşekkürler

                  • Nishane Boszporusz. Normalde en sona yazılan şeyi en başa yazayım. Beğenmedim, ama bence başarılı bir çalışma. Ele aldığı temayı çok güzel işlemiş. Acqua di Sale'dan daha iyi ama yosun aşırı sert. O yüzden çok benlik bir parfüm değil.

                    Francesca Bianchi Under My Skin. Bu markanın parfümleri çok ilginç. Aşırı doğal, aşırı güçlü. Ama sanki bir şey olmamış gibi. Parfümleri kullanırken kendimi parfüm kullanıyor gibi değil de, yağ karışımı kullanıyor gibi hissediyorum. Kokuya gelirsek, aşırı hayvansal bir açılışı var. Giderek yumuşasa da açılışına katlanmak zor. Kullanım alanını çok dar bulduğum bu parfümü de pas geçiyorum.

                    Yorum


                    • Bu aralar ustalardan Nishane yeni seri yorumları bekliyoruz.

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X