Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Lm ambre muscadin deneme fırsatı buldum. Açılışı ve ilk başları oldukça feminen çiçekler ön planda daha sonra koku misk ile birlikte hafif hayvansılaştı. Bu noktada biraz eski usul çiçeksi ve hayvansı bir koku oluştu. Parfümün bu noktasını beğenenedim fakat daha sonra koku amber ve miske dönüşüyor ve tatlı hafif hayvansı bir koku oluşuyor. Kokunun drydown yani son kısmını çok beğendim. Çiçeksi kısım geçtikten sonra koku tene yaklaşıyor.

    Yorum


    • Myrkur
      Myrkur Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Ben de denedim bugün. Açılışı o kadar tiksindirdi ki bir daha koklayasım gelmedi. Kendim için oluşturulduğum en rahatsız edici 10 parfüm listesine giriş yaptı.

    • omerikb
      omerikb Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Myrkur Evet hocam tahmin edebiliyorum. Yorumumda yazmak istemedim önyargı oluşturmamak için fakat "Yaylada koyun otlatan babaanne" kokusu demek istiyorum o kısmına Sakın yanlış anlaşılmasın hakaret değildir. Yabancılar fragranticada "grandmother" kokusu diyor ya hani . öyle hayvansı çiçeksi. Çiçeksi Kouros gibi Fakat işte son kısımlarda o kayboluyor ve neredeyse Musk Ravageur oluyor koku. Zaten alt notalarından anlaşılabilir bu. Tatlı hayvansı bir şeyler. Beklerseniz seversiniz bence ama diceksiniz beklemek yerine musk ravageur kullanırım. Haklısınız

  • Orjinal yazı sahibi: omerikb View Post
    Geçenlerde Jubilation man i deneyimleme fırsatı buldum fakat ne yazık ki beğenemedim. Amouage ın bu beğenilen parfümünü de denedikten sonra markanın zengin insanlar için farklı ama güvenli parfümler yaptığı yönündeki algı bende güçlendi. Kokuları farklı kokular ve pahalı ve kaliteli kokuyorlar fakat ilginç değiller. Özelde değiller ve oldukça güvenli kokuyorlar sanki zengin insanların gittikleri balolarda güzel kokmalarını sağlarken bir yandan da bakışların çok üzerlerinde olmamasını sağlamak olmuş Herkese güzel ama farklı kokmak
    Amouage hakkinda soyleyebilecegim seylerden birisi "kaliteli niş parfum nasil olur?"a verilmis en guzel cevap olduğudur. Dusuncenizi etkilemek icin yazmiyorum ama burada Amouage in avukatligini yapmak zorunda hissettim. Keza Opus serisi baslibasina bir olay iken, interlude, figment, bracken, fate, epic, memoire gibi parfumlerin genele hitap ettigini asla dusunmuyorum. Unuttugum niceleri de... Jubilation, journey, reflection gibi genele parfum kullanicisina daha yakin gibi duran calismalar tabi ki olacak. Sonucta boyle bakarsak olaya Creed i niş bile sayamayiz. Illa ki genele hitap edecek, performansi arşa degecek diye siniflandirmak haksizlik olur. Alinti yaptim ama kesinlikle size cevap degil hocam. Bu konuda birkac sey yazmak istedim sadece. Amouage in biraz hakkini yemis oluruz sanki kimliksiz onca Kilian varken hem de

    Selamlar herkese.

    Yorum


    • Prissana - Natsumeku.. Bol bol kan portakalı ve parlak ama sabunsu turunçgiller. Limon ağaçlarının da yadsınamaz katkıları da var tabii. Hem bitter ve parlak kalıp, hem de sabunsu olmayı başarmak önemli bir mesele. Bunu kullanıcıya sentetiklik hissettirmeden başarmak ise ayrıca önemli. Alttan sürekli vuran lavanta ve yumuşak iris ile koku, tam profilini tamamlıyor. Değişime pek uğramadan turunçgil tarafının geri çekilişinin ardından, lavanta ve odunsu-aromatik bir hava ile de tenden ayrılıyor. Ancak koku güzelliği bir tarafa, performansla ilgili çok ciddi sorunlar olduğunu düşünüyorum. Birincisi ilk 15 dakikayı saymazsak tene oldukça yakın ilerliyor, ikincisi ise parfümün kalıcılığı oldukça düşük.

      Beğeni: 7,5/10
      Performans: 3/10
      Son Düzenleme cornelius; 30-10-20, 04:29. Tarafından yapıldı.

      Yorum


      • Le Galion Sortilege Vintage

        Click image for larger version  Name:	E4C1AC7C-209E-4660-A757-B179515C4609.jpeg Views:	0 Size:	167.5 KB ID:	183406

        Tozlu, pudralı, sabunsu tertemiz bir çiçek buketi ile esintili, bol aldehitli bir başlangıç yapıyor. Aldehit tabanına dahil; hafif tatlı bir gül suyu ve şeffaf meyve hissi yaratan melankolikçe bir süsen gölgesi de izleyebiliyoruz. Genel aldehit yapısı fazlasıyla Eski No 5 benzeri Sortilege’ in, hatta direkt olarak o ekolden geliyor. Gülün sıcak tatlı misksi yönü ile yumuşacık, pamuk şeker kıvamında soyutça sıcak bir tatlılık var ki pek keyifli.

        Pudralı aldehit düzlemindeki sabun hissi artarken tabanda kremalı, hafif civetsi kirlilikte nefis bir misk düzlemi oluşuyor. Bahsettiğim misk düzlemi üzerinde samansı, buruk papatya izleri var, ki Miss Dior’ daki fazlaca beğendiğim kuru deri akorunun anımsamalarını da yapabiliyor bu birliktelik. Kurumada çöken aldehit buketinin içinden sıyrılan bakır tel kirliliğinde sakızsı yasemin, yine Ysl Opium üzerinden bahsettiğim sandal dumanı, ve yine az önce bahsettiğim misk düzlemi hafif benzoin sıcaklığında bir araya gelerek güzelce bir odunsu vanilya akoru oluşturuyor. Yine Vanilya’ da Eski No 5 ve Baghari(Güncel)’ de olduğu gibi kremalı ve sakızsı, dolgun, ve hala aldehidik. Diplerde civet-meseyosunu işbirliği tarzı yine No 5’ de olduğu gibi Chypre yönler de bazen görebilmek mümkün, ama belli belirsiz. Yine de koku genelinde genel bir meşeyosunu-civet hissi olduğunu söyleyebilirim Sortilege’ de.

        Sortilege, No 5 den izler taşıyan, hatta neredeyse aynı izleri taşıyan güzel bir koleksiyonluk. No 5 kadar derin nüanslar barındırmasa da; ekolü en güzel ve en minimalize şekilde temsil eden üyelerden. Ayrıca; zamana direnip bugünlere gelebilmiş şişeleri ile de zaman makinesi vasfı da taşıyor; hatta sizi sadece şişesiyle bile alıp 40’ lara olmasa da en azından geçmişte bir yerlere götürüyor. Bundan dolayı ben de güzel şişesinin fotoğrafını çekmiş buludum. Sortilege bana şişesi ile; babannemle çocukken misafirliğe gittiğim evlerdeki koyu yeşil kristal vazoları ve anlamsız bir şekilde kabak tatlısını çağrıştırıyor. Kokusu değil, şişesi. Gerçi benzer bulguları No 5 ve Baghari ile de yaşıyorum. Tuhaftır ki aralarında Baghariden hoşlanmıyorum sadece. Kabak tatlısını da babannem ve askeriye dışında hiçbir yerde yemedim bu arada. Teşekkürler Sortilege.

        Click image for larger version  Name:	0DB31FEC-9424-42B0-AA78-94058E0043EB.jpeg Views:	0 Size:	156.0 KB ID:	183405

        Yorum


        • Asaid
          Asaid Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          inceleme yazısını geçtim, fotoğraflarlar da profesyonel 👏🏼

        • PPBurn
          PPBurn Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Çok teşekkür ederim Said Hocam, utandırıyorsunuz Sortilege’ in çok daha güzel fotoğrafları hakeden bir şişesi var ayrıca, onu da vurgulamış olayım tekrar

      • PPBurn hocam yine çok detaylı ve yetkin bir yazı olmuş. Küçük bir eleştiri yapmam gerekirse, daha çok zor bulunan ve vintage parfümler yorumluyorsunuz, daha güncel parfümlere yorum yazmanızı bekliyorum kendi adıma..
        Son Düzenleme uncle-benjen; 30-10-20, 10:30. Tarafından yapıldı.

        Yorum


        • PPBurn
          PPBurn Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Hocam öncelikle çok teşekkür ederim. Aslında şu an, bir dostumun askerden dönüşüm şerefine benim için hazırladığı ufak bir seçkinin içindeyim. Bu seçkiyi tamamlayıp, günümüze döneceğim bir aksilik olmazsa

        • Asaid
          Asaid Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          dost da dostmuş hani 😁

      • Click image for larger version

Name:	2D236170-8009-4CF4-9E51-9A03179291AA.jpeg
Views:	524
Size:	923.7 KB
ID:	183477
        Ne kadan estetik bi foto değil mi sevgili arkadaşlar, yatarak çektim...
        Frassai A Fuego Lento; tamamen yasemin üzerine kurulu bi parfüm ancak;

        Click image for larger version

Name:	ADAD9FBE-9F85-4A31-AA23-AB933F4DD654.jpeg
Views:	464
Size:	1.58 MB
ID:	183478 Alien’daki gibi boğuk bi yasemin değil, daha komplike işte neroli, balsam filan katılmış hali... Bahar aylarına yakışacak türden; notalarında olsa da herhangi bi hayvansallık duyamadım. Çiçeksi, iz bırakan, kalıcı hoş bi koku...
        Ben daha unisex kokulardan hoşlandığımdan ki aslında fuego lento da bi unisex koku olarak geçiyor; çok bayılmadım, kadınsı tarafa yakın.. Söylemiş miydim bi yasemin bahçesinde gibi hissettiğimi?

        Yorum


        • Daniel Josier - Ambre Tabac.. Ambre Narguile ve eski TV arasına sıkışmış tütün-vanilya kullanımı, toplasın diye yerleştirilmiş paçuli, tatlılığa ek yapan amber. Kötü diyemem, muazzam diyemem. Gözümü kapattığımda iki seçenek geliyor, birincisi çok da yeni olmayan nispeten spor sayılabilecek arabasıyla gece turuna çıkmış 25-35 yaş arası, çok da resmi giyinmemiş biri. İkincisi ise yine aynı yaş aralığında, metrobüste ters koltuğa oturmak zorunda kalmış, genelde de hayatı boyunca kendine göre yeterince dikkat çekmemiş, ama bir gün herkesin dikkatini çekeceğine inanan silik biri. İkisinin de çok mutlu olmadığını düşünmekle beraber, bu kulvarın şu an f/p olarak en iyisi benim için hala Franck Boclet - Tobacco. Ama daha tatlı ve Ambre Narguile'ye daha yakın bir kıvam aranıyorsa üzmez. Kalıcılık ve yayılım oldukça iyi.

          Beğeni: 6/10
          Performans: 8,5/10

          Yorum


          • Dkny Stories.. Alışverişimde tester olarak gelmişti; öncelikle fiyat olarak uygun-oh be!- =D Evet baylar, bayanlar güzel bir hediyelik olabilir; sizler için ve kendim için sephora’dan baktım fiyatına(30ml - 229TL).. New York’tan esintilerle ya da ilhamlarla ya da adına her ne derseniz, o işte.. Şehir kadınını yansıtan tarzda ferah, canlı, enerjik bir koku. Burnuma ilk gelen pembe biber oldu sonra bi çeşit neşeli, majör meyve kullanımı var -majör meyve de olur muymuş demezsiniz artık heheh- bunu mugler womanity’deki incir’e benzetmişler; aslında koku olarak da ona benzetmişler ancak womanity ile kulvarları farklı bence.. Womanity’de olan denizimsi notalar:
            -havyar, meşe yosunu vs. vs.- yok burada, Stories kesinlikle daha eğlenceli bir koku! Ne uzattım be, güzel ben çok beğendim. Tam feminen ve baharlık, aklınızda bulunsun..

            Yorum


            • Guerlain Chamade Extrait

              Pudralı çiçek yaprakları, sapları ve meyveleri, kırlar çimler böcekler ile canlı, enerjik bir aldehit patlamasıyla açılıyor Chamade. Kremsi tatlı yumuşak dokusu ile sümbül taneleri ve kirli, sapsı, köpüksü yasemin biraz daha ön planda canlı çiçek buketimiz içinde. Yine sabunsu yönü ile sulu ve serin formda aldehit yapısını sarıp farklı renk tonları katan nefis bir gül de var. Çiçek yapraklarının dokusu oldukça katmanlı; şeftali gibi tozlu, saydam meyve anımsamaları da fazlaca mevcut.

              Aldehit patlamasının biraz dinmesiyle karanfil tarzı tatlı, ferah geniz yakan taze baharatlar kıvılcımı ile detaylanıyor; ve bir polen sürüsünü de bünyesine katmış oluyor. Bu aşamada oluşup yok olan, loop halinde nefis bir sabunsu pudralı sandal bulutu da açığa çıkıyor. Ferah Karanfil ve şerbetsi Benzoin ile ısınıp daha kremsi, dolgun, sıcak balzamik bir gövdeye geçiliyor. Kireçlenen yaseminin daha herbal, indolik davrandığı bu evrede köksü, topraksı, biraz yağlı, yeni kaplanmış defter kokusuyla nefis bir süsen kökü hissediliyor. Tüm bunların bir araya gelmesiyle oluşan benzoin sıcaklığındaki odunsu vanilya ve tatlı, kök vetiver ile balzamik şekilde sonlanıyor.

              Evet, Chamade’ i üç ayrı katmanı üzerinden okuyabiliriz sanırım: Kremsi Aldehit Sarmalının bulunduğu en üst katman; gel-git halindeki sandal esintisinin bulunduğu bir alt katman; çaysı herbal dokuyu oluşturan indolik yaseminin ve yağlı topraksı süsen kökünün bulunduğu en alt katman. Aslında özetle; parlak bir gökyüzü ile başlayıp oluşumunu yeni tamamlayan çiçeklere ve meyvelere uğruyor, arada bir esen ılık esintisi ile mevsim polenlerini üzerinize üflüyor ve yüzeysel bir kök, toprak ilişkisi ile noktalanıyor. Yeşiller üzerinde otururken rastgele elinize aldığınız bir çiçeğin sapının suyunu çıkarttığınızda elinize bulaşan kokuyu simüle eden inanılmaz bir yasemin de barındırıyor ayrıca. Biraz klişe olacak; ama çok net bir bahar tasviri Chamade. Chamade’ in Edt versiyonunu da denemiştim, fakat Extrait olanı bambaşka bir dünya. Bu arada deneyimlediğim en pozitif koku Chamade, hatta edt versiyonunu anosmi olduğum zaman kullanıyordum. İlginç bir şekilde duyularım tekrar açılıyordu. Şifalı bu Chamade.

              Son Düzenleme PPBurn; 02-11-20, 11:35. Tarafından yapıldı.

              Yorum


              • Hazır karantinada iken doldurayım biraz bu başlığı; -temaslı olarak- Bu gece ilk defa denediğim 1895 Edp Rebul’dan bahis edeceğim.. İstanbul’u biliyordum ancak pek kalıcı olmamıştı tenimde; he bi de daha baharlık, yazlık diye kalmış aklımda.. 1895 ise kesinlikle ağır ve kış akşamları için ideal.. Benimle daha iyi uyuştu çünkü epey kalıcı tenimde.. Kakule ile baharatımsı aynı zamanda ravent gibi turunçlarla meyve notaları.. Odunsu, oryantal.. Zengin ve şifalı bi koku imiş rebul sitesine göre.. Bi de konumuzla hiç alakası yok ama bi şarkı bırakayım, yazarken şe’ediyodum..

                https://m.youtube.com/watch?v=CpjQlpCiWVE

                Yorum


                • Amouage - Love Tuberose.. Bol sütlü, az yağlı sümbülteber ve eşlikçisi yasemin. Sakin, kendi halinde ama oldukça çekici olduğunu söylemem gerek. Truth or Dare'deki kadar indolik sümbülteber hissi olmasa da çiçeğin kullanımının oldukça benzer olduğunu düşünüyorum. Zaman geçtikçe çiçekler nispeten geriye çekiliyor ve bol vanilyalı ama hafif yanık bir kekin fırından çıkarılıp biraz dinlendirildikten sonra yaydığı koku kalıyor. Çok kompleks olduğunu düşünmüyorum ama oldukça vurucu olduğu kesin. Benim kullanımıma hitap etmiyor olsa da sade, az makyajlı ve şekilcilikten uzak bir kadının teninde muazzam olabilir. Kalıcılık iyi, yayılım daha da iyi.

                  Beğeni: 8/10
                  Performans: 8,5/10

                  Yorum


                  • Gourmand kokuları sevmiyorum ayrıca Elie Saab kokularını da sevmiyorum ancak ikisinin kesişim kümesi olan bi kokuyu seviyorum! Girl of Now Elie Saab Shine Edp... Fıstık yahut fıstık ezmesi var imiş sanırım notalarda sonra vanilya alıyor burnum, az miktar da paçuli... İris kadınsı, acı badem ise oldukça çekici bir hava katmış... Şişeli alırım ben bunu, sonbahara yakışacak türden veya ilkbaharın başları... Kaliteli, karakteri olan bi koku yaratmış Ropion, respect! Konudan bağımsız şarkım Şopen’den gelsin; herkese mutlu bir akşam öncesi dilerim...

                    https://m.youtube.com/watch?v=LaISxhOBpS4

                    Yorum


                    • Mazzolari - Lui
                      Açılışı yoğun kirli paçuli ile yapıyor, bir iki dakikaya tozlu misk ve civet ile birleşiyor. Civet bu başlangıç kısmında sert paçuli ile birleşik hareket ediyor. Peau de Bete'deki papatya-maydanoz-kimyon içerisindeki parlak civetden daha koyu ve kirliliği daha belirgin, gerçek formuna oldukça yakın. ilk 5 dk.sı oldukça zorlayıcı. Bu açılış faslından ortaya gelinceye dek civet geriye çekilmeye devam ediyor. Paçuli de baştaki küflü dokusunu yine tozlu fakat daha temiz topraksılığa bırakıyor. Orta kısımda kalın balzamik tatlı ambergris ile birleşiyor. Tenden ayrılana dek ambergris artıp paçuli azalarak devam ediyor.
                      başka vakitlerde birkaç kez denememe rağmen Deri, Baharat, Vetiver, Çiçek notalarını bizzat hissedemedim. yalnız son kısımda Paçuli bitmeye yakın hafifçe sandal dokunuşu var. Ambergris kalın, hafifçe isli ve gerçeğine oldukça yakın. özellikle sonlarda Ambre Sultan'ın tatlılığı azaltılmış şekli ile benzeşiyor. İlk 5 dk.sı hem paçuliye hem civete referans olur. 2-3 ml. muhtemelen hayat boyu yetecek denemelik bir parfüm. civet haricinde paçuli ve amberi birleştirmek çok da yenilikçi değil açıkçası. hissedilen akorları fazlasıyla sade. benim kanaatimce eksik kalmış bir parfüm. ünü baştaki kirli yapısından geliyor muhtemelen. civet ve paçuliyi birleştirme fikri oldukça cüretkar olsa da, bütün olarak baktığımda Peau de Bete'deki gibi sanatsal bir kompozisyon bulamadım.
                      Son Düzenleme Asaid; 04-11-20, 01:13. Tarafından yapıldı.

                      Yorum


                      • Jardins d'Ecrivains - Junky.. Az yanık koyu yeşil, metalik ama kendi içinde çiğ kalmış. Bağırmıyor, düşük profilli bir halde ilerliyor. Sonrasında ortaya çıkan sabunsu iris yeşillerin bir tık üstüne çıkıyor. Finalde ise yeşillik falan kalmıyor, pudramsı ve sıcak misk ile tenden ayrılıyor. İçeriğinde esrar notası, adında Junky varsa haliyle beklenti havanın bu konseptte olacağı yönünde oluyor. Ama açılışta kısa bir süre parlayan yeşillikten bunu almamız mı gerekiyordu, emin değilim. Koku tene oldukça yakın ilerliyor, kalıcılık ise nispeten daha iyi. Bu kadar temiz ve basit olmamalıydın Junky, ocak dışısın.

                        Beğeni: 5/10
                        Performans: 6,5/10

                        Yorum


                        • Click image for larger version

Name:	B3A54AA8-A29A-411E-835A-3E817F6AD1C0.jpeg
Views:	362
Size:	1.39 MB
ID:	184131
                          Arkadaşlar gerçekten elimde inanılmaz bir dekant potansiyeli mevcut.. İnanın denemeye sıra bulamadım bile çoğunu, bugün ise diva, emanuel ungaro deneme fırsatı bulabildim.. Denediğim tüm vintage kokulardan daha güçlü bir yoğunluğa sahip diyebilirim diva için. Ben bu kokuda baştan sona kadar tek notayı fevkalade duyumsuyorum: karanfil.. Açılışta kırmızı gül yoğunlukta; bu parfümün rengi kırmızı diyebilirim. Kurumaya geçmeden önce beni rahatsız eden yosunumsu aldehitler adeta ‘ben bi babaanne parfümüyüm’ diye bağırsa da çok değil, bir-iki saat sonra kıvama oturuyor ve o hayvansal miski çok rahat alabiliyorum. Acımsı kehribar ve bal nötrlemiş kokuyu ki bence kuruduktan sonra oldukça unisex. Ayrıca klasik coco’ya benzetilmiş; arkasındaki isim Polge olunca.. Böyle eski, virane bi barda duyumsadığınız viski notaları ise uzun saatler boyunca eşlik edecektir sizlere ancak dediğim gibi kurudukça güzelleşen bir koku diva! )

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X