Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto

    Click image for larger version

Name:	375x500.43719.jpg
Views:	358
Size:	25.7 KB
ID:	116852Click image for larger version

Name:	io-non-ho-mani-3.jpg
Views:	368
Size:	45.6 KB
ID:	116853

    Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto yu inceledim. Evet, Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto. Tabii ki adını kopyala yapıştır yapmak durumundayım, çünkü diğer türlü mümkün değil. Ufak bir araştırma ile öğrendiğim kadarıyla “ Yüzümü okşayacak el yok” gibi bir anlamı varmış. İtalyan şair David Maria Turoldo nun bir şiirinin dizelerinden gelmekteymiş. Mario Giacomelli isimli fotoğrafçı buradan ilham alarak aynı isimde bir kitap çıkarıyor. Parfümör de bu kitaptan ilham almış. Elimde malesef bir şişesi yok, keşke olsaydı. Şişe görüntüsü yukarıdaki gibi.

    Click image for larger version

Name:	33077a63bda3482dccb71f71ae3350de.jpg
Views:	391
Size:	31.6 KB
ID:	116854

    Kokuyu sample kapağından kokladığımda koyu yeşil otlar, deri kemer vari yumuşak, tozlu bir deri alıyorum. Çok aşağılardan biraz da sanki tatlı-tozlu baharatlar.

    Açılışı pek alışıldık olmadık şekilde gerçekleşiyor. Köksü, buruk ve karanlık yabani otlar, aradan çok fazla seçilemese de, otların ardında kalmış citruslar ( tozlu,çok fazla asidik olmayan eski bergamot ön planda) ve baharatlar. Baharatları henüz seçemiyorum. Açılışı koyu, kapalı olmasına karşı, bergamot ile biraz canlandırılmış, dengelenmiş. Sanki bergamot yanında kokuyu fazla karanlık olmaktan kurtaran birkaç açık ve ferah yeşil nota da kullanılmış. Girişini biraz karalahana sarmasına ve ıspanağa benzettim. Durulan yabani otlarla birlikte dumansı bir tatlılık yükselmekte.

    Kokuya çok tatlı olmayan, yine de yapısı gereği tatlı olarak nitelendirebileceğimiz tarçın ekleniyor, sanki biraz da karanfil. Tarçının belirginleşmesiyle, koku biraz daha Jacques Bogart Witness a benzer bir hal almakta. Witness gibi dumansı fakat tarçın o kadar tatlı değil. Witness daki meşeyosunu yerine adaçayı koyun, yani yeşil yönü tiz değil de, biraz daha mid-bass oynuyor Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino da. Witness’ ın karakter olarak biraz daha negatifi denebilir. Eklenen tarçın, yeşillerin köksü tarafını biraz daha ön plana çıkartmakta. Hatta hafiften tozlu karakterin yanında biraz topraksı karakter de eklemekte.

    Koyu yeşil gövde gittikçe azalmaya devam ediyor. Bu kısmı şöyle düşünebiliriz; Karanlıkta, uzun yeşil bir çubuk düşünelim. Yakıyoruz, yandıkça aşağıya doğru kısalıyor. Bu kısalma esnasında, boyunda aydınlattığı her bir noktada farklı notalar var. En tepede tozlu, hafif asidik bergamot ve ferah yeşil otlar, biraz aşağısında tozlu, çok tatlı olmayan, hatta biraz topraksı dumansı tarçın. Orta kısımda gövdenin form değişikliğine dahil olan samansı, kuru tütün yaprakları, çok çok az kendini hissettiren tozlu deri.

    Click image for larger version

Name:	16697.jpg
Views:	368
Size:	21.4 KB
ID:	116855

    Orta kısımdan sonra kokuya reçineler dahil olmakta ve tatlılık oranı artmakta, hatta neredeyse dumanlı-vanilik bir karaktere bürünmekte. Orta kısımdan sonra tam bir oryantal gibi davranmaya başlıyor io non ho mani che mi accarezzino. Tarçın tanelerini içerisinde eriten benzoin net bir şekilde hissedilmekte. Tatlı, sakızsı benzoin yanında, koku karakteriyle bütün, dumansı bir sandal ağacı hissedilmekte. Reçinemsi hissi de muhtemelen kehribar sağlıyor. Çubuk simülasyonunda son kısıma bunları da ekleyelim. Parlak nokta, çubuğun sonuna geliyor ve sönüyor. Geriye kalan tek şey, çubuğun küllerinden gelen duman. Aslında bir Adaçayı, Tarçın, Asilbent Sakızı, Sandal tütsüsü io non ho mani che mi accarezzino, ve çubuk üzerinde yanarken aydıtlattığı karanlıktaki her nokta da yardımcı notalar.

    İçine girmesi zor, kompleks bir koku. Başlangıcından sonuna kadar epey bir değişim hissedilmekte fakat bir farklılık var. Bileğimdeki kokuyu yirmi dakika kadar koklamayıp daha sonra bileğimden derin bir nefes aldığımda ilk gelen koku başlangıcının aynısı, fakat 1-2 dakika sürekli olarak denediğimde derinleşmeye başlıyor, öyle de farklı bir yapısı var non ho mani che mi accarezzino nun. Direkt olarak bir kokuya da benzetemiyorum. Her ne kadar dumansı, toprak tozlu tarçın kullanımını Witness a benzetsem de ikisi arasında aşırı bir benzerlik yok. Witnessdaki tarçın çok daha tatlı, burada biraz karanlık bir formda. İlk denediğimde biraz Gucci Guilty Absolute i andırmıştı. Boyner’ e gidip GGA i bir bileğime sıkıp oradaki çalışan ile karşılaştırdık, biz üzerine konuşurken diğer çalışanlardan birisi de bana GGA sample ı getirdi iki tane, hediye etti, epey mutlu oldum GGA ile pek de bir alakası yokmuş aslında, bitkisel topraksı - deri yönü herhalde biraz çağrışım yaptı. Kalıcık ve yayılıma gelirsek, sanki bu koku için pek de önemli değil. Sokakta kimsenin olmadığı, yağmurlu bir günde, bileğinize 1-2 sprey sıkıp, şehrin karanlık, yoldaki su birikintisine sokak lambasının yansımasının düştüğü sokaklarında, kulağınızda Noir Jazz bir albümle birlikte tecrübe edilesi bir koku sanki, yani en azından ben bu şekilde tecrübe ettim. Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino için dini ayinler, meditasyonlar vs. uygun görülebilir, evet o tarz bir koku. Aromatik otlarla açılıp, yeşil karanlık yapıdan reçineli, tatlı neredeyse vanilyalı oryantal havaya, baharatlarla taşınması, karanlık havasından hiçbir şey kaybetmeden bunu yapabilmesi onu farklı kılıyor. Şişe tasarımında da sanırsam Mario Giacomelli nin fotoğraflarından esinlenilmiş. Şişe kapağı sanki fotoğraflardaki rahiplerin kıyafetlerini andırmakta. Şişe rengi ve kapağının renk tonları da yine fotoğraftaki tonları.

    Click image for larger version

Name:	images.jpg
Views:	388
Size:	12.8 KB
ID:	116856

    Eveeet onun adı Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto. O bir ıspanak, o bir karalahana sarması. Kokunun aklıma düşürdüğü kare, teflon tencerenin en dibinde kalmış, yanmış, tencere teflon olmasına rağmen dibine yapışmış bir sarma görüntüsü oldu. Eminim ki yapan parfümör bunu amaçlamamıştır.
     
    Son Düzenleme PPBurn; 14-03-19, 04:41. Tarafından yapıldı.

    Yorum


    • PPBurn
      PPBurn Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Teşekkür ederim Koku hakkında biraz araştırma yapmıştım fakat dediğiniz sayfa ile karşılaşmamıştım Hemmen inceleyeyim

    • protectedsugar
      protectedsugar Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Metin şu şekilde:
      As there's not yet that much from 2018, let's discuss some highlights still of 2017: 'Io Non Ho Mani Che Mi Accarezzino il Volto' ('I have no hands to caress my face') is the beginning of a poem (1948) by Father David Maria Turoldo (1916–1992) and also the title of a photography series (1961–1963) by Mario Giacomelli (1925-2000). The latter inspired Filippo Sorcinelli to translate these photographs into a fragrance.

      Born in 1975 in Mondolfo, Sorcinelli founded in 2001 LAVS Atelier (Laboratorio Atelier Vesti Sacre), designing sacred vestments and liturgical accessories for the Clergy including Pope Benedict XVI and Pope Francis. The idea to scent the sacred vestment and their boxes to enrich the sensorial experience brought him to perfumery. The result was 'LAVS Extrait' (UNUM, 2013), a heavy indulgent incense fragrance with elemi, coriander, cardamom, clove, opoponax and balsams galore – so in a way the 'Perfume of the Popes'.

      In the photography series 'Io non ho mani che mi accarezzino il volto', Giacomelli had, with the permission of the rector of the Episcopal seminary of Senigallia, Don Enzo Formiconia, photographed students of the seminary in moments of leisure after long hours of bible studies and prayers. These recreational photos made Giacomelli famous but ultimately led to the dismissal of Don Enzo Formiconia (who is depictured on the back of the metalic flacon) for documenting foolishnes where discipline and rigor should have reigned. One thus could smell 'Io non ho mani che mi accarezzino il volto' (UNUM, 2017) by Filippo Sorcinelli as a playful little cousin of the pontifical 'LAVS Extrait'.

      Could, but then 'Io non ho mani […]' also portrays Giacomelli whom Sorcinelli met as a teen in the 'Marchigiana' typography with the intense smell of tobacco and printing inks in the air. Indeed 'Io non ho mani […]' is an oldfashioned leathery–tobacco scent freshly beamed out of the 80s. It recalls both the ambery fougères 'Jules' (Dior, 1980) by Jean Martel and 'Kouros' (YSL, 1981) by Pierre Bourdon as well as the leathery chypre 'Halston Z14' (Halston, 1978) by Vincent Marcello and Max Gavarry; the latter for its cinnamic mossy leather, the former for their animalic tonka olibanum leather.

      In 'Io non ho mani […]' both collide but ultimately 'Io non ho ma […]' inclines more towards a lethery chypre since the top is hespridic and we have a typical chypre bitterness. Nevertheless there are many citations from the ambery fougère theme of 'Jules' such as a medicinal herbal twist in the top, recalling the artemisia–bergamot–clary sage start of 'Jules' with a lot of galbanic greenness. Clove and cinnamon are shining through from the heart in 'Io non ho mani […]' very early, accompanied by myrrh accents.

      Both 'Jules' and 'Kouros' would rather feature carnation–cinnamon than clove–cinnamon which in 'Io non ho mani […]' creates together with a smokey cedarwood note and prominent styrax facets, a thick smokey cloud even before incense and tobacco have fully entered the stage. However, this spicy smoke is softened in 'Io non ho mani […]' by a lot of geranium and clary sage with some additional ylang-ylang floralcy where there would be a just a simple jasmin accord in 'Halston Z14', 'Jules' or 'Kouros'.

      'Io non ho mani […]' dries down into an incense–leather accord with a prominent tobacco and ambergris inclination. As in 'Halston Z14', the mossy-coumarinic tonka accord is sweetened with benzoin, but overall 'Io non ho mani […]' remains far more bitter and smokey than 'Halston Z14', 'Jules' and 'Kouros' – in the latter two honey and a fir accord provide sweet counterpoints.

      While the cap is coated with a double fabric leather that alludes to the "dance" of the seminarians cassocks, 'Io non ho mani […]' is not a playful but rather an austere and ascetic fragrance, deep, dark and smokey. No animalic civet or castoreum facets are discernible. Then again it is far more complex then a soli-incense, with its smell of bitter printing inks and tobacco-leather.

      Overall, 'Io non ho mani […]' opens a door to the 80s, and whets the appetite to revisist 'Halston Z14', 'Jules' or 'Kouros. Why not layer these on 'Io non ho mani […]' to make it a little more playful, or even layer only 'Jules', the hero of Denise Hamilton's novel 'Damage Control', on 'Halston Z14', the first big Iso E Super overdose? Both are today much cheaper together than a flacon of 'Io non ho mani […]'. Maybe a return of such leathery scents as an antidote for amber extremes…? Perhaps even leather and Akigalawood for the future…? A return to a leathery past?

      Finally, here's an English translation of David Maria Turoldo, 'Io Non Ho Mani' (1948) in remembrance of Don Enzo Formiconia, who fell victim to the art of Mario Giacomelli, somewhat nicely fitting the chypre bitterness of the scent…

      "There are no hands to caress my face,
      (hard is the office of these words whiich do not know love)
      I do not know the sweetness of your abandonment:
      I had to be the guardian of your loneliness:
      I'm a savior of lost hours."

      Scent and Chemistry (Philip Kraft/Givaudan) - Facebook

    • PPBurn
      PPBurn Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Siz söyledikten sonra hemen buldum Hocam Teşekkür ederim tekrar

  • Atelier Rebul 1895:Hermes Un Jardin en Méditerranée neredeyse birebir aynısı hatta emin olmak icin ikisini ayni anda kokladim.Ucuz alternatif arayanlar degerlendirebilir.

    RNE-L01 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

    Yorum


    • TF Noir. Extreme versiyonuna göre kullanımı her ne kadar daha zor da olsa, gerek maskülenliği gerekse verdiği temizlik hissiyatı sebebiyle daha başarılı bulduğum bir parfüm. Tatlılık hiç yok. Parfümün sıvı rengi epey bir koyu. Gerçekten ilgimi çeken bir parfüm oldu.

      VTR-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

      Yorum


      • Robert Piquet - Oud Divin : Kahveyle açılıyor fakat öyle güzel,çekici bir kahve kokusu değil ; oldukça bayık ve ağır bir kahve notası baskın ilk yarım saat içerisinde. Sonrasında koku pis bir kokuya dönüşüveriyor ve anlam veremiyorum, notalarında tonka fasulyesi gösteriliyor fakat garip bir şekilde parfümün ortasında pis bir koku hakim. En sonunda da kuru bir şekilde verilmiş paçuli ve vetiver hakim. Çok ayarsız bir çalışma olmuş, beğenmedim.

        Memo - African Leather : Niş kategorisinde olmayı kesinlikle hakketmediğini düşünüyorum. Çok sıradan ve sıkıcı kokuyor.

        Memo - Italian Leather : Bayıldım. Çok merak ediyordum domates yaprağı nasıl kokar diye, harika kokuyormuş Deri,vanilya,domates yaprağı hepsi çok iyi harmanlanmış. Italian Leather şuandan itibaren favorilerim arasında yerini kapmış durumda.
        Son Düzenleme İbrahim20; 17-03-19, 16:55. Tarafından yapıldı.

        Yorum


        • Medea
          Medea Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Ben Oud Divin'in ilk yarım saatini sevmiştim sizin tersinize. Baştan sona takip ederek denediğimdeyse, orta notalardan itibaren o ilk açılışta üzerimde oluşan olumlu etki maalesef kaybolmuştu, giderek itici gelen bir karaktere bürünmüştü. Sonuçta, ayarsızlık konusunda aynı fikirdeyim.

      • Hdp - Fidelis : İşte bu yüzden özellikle niş kategorisinde ki parfümleri almadan önce denemek gerekiyor. Başlangıcı çok güçlü bir safron ve kimyon ile açılıyor. Kahve ve cardamomu açıkçası ben hissedemedim. Orta notalarda hafif bir gül kokusu alıyorum ama çok uzaklardan geliyor. Hala ilk açılıştaki sertliğin %90'ı duruyor parfümde. Bitime doğru biraz daha amberin ön plana çıkmaya çalıştığı bir yapıya bürünüyor. Hdp'ye her ne kadar çok saygı duysamda bu parfümünü açıkçası pek kullanılabilir bulmadım. Malesef biraz overrated olduğunu düşünüyorum.

        Montale Honey Aoud : Daha önce kullandığım parfümlere çok benzediğini söyleyemem. Özellikle açılışa bal, deri ve hafif bir kimyon eşlik ediyor. Her ne kadar bal işin içine dahil olsa da öyle tatlı bir bal değil kullanılan. Daha doğal, daha naturel. Pure havanede ki bal kullanımı gibi tatlı değil. Orta notalara geldiğimizde biraz daha amberin ve öd'ün kokuya eşlik ettiğini görüyoruz. Parfümümüz hala üst notalarda ki yapısını bozmadan dipten gelen notalarla devamını sürdürüyor. Özellikle sonlara doğru daha tatlı bir bal kokusuna dönüştüğünü söyleyebilirim. Bu şekilde parfüm tenden ayrılıyor.

        Eğer puanlama yapmam gerekirse ki aslında puanlama sisteminin parfümler açısından çok uygun olmadığını düşünüyorum. Benim açımdan diyerek;

        Hdp - Fidelis : 10 üzerinden 3
        Montale - Honey Aoud - 10 üzerinden 7 verebilirim
        Son Düzenleme avalon; 20-03-19, 19:45. Tarafından yapıldı.

        Yorum


        • Öncelikle şunu söylemek istiyorum biraz Layton hariç diğer kokular için neden bu kadar az nota kullanılmış ne ortaya çıkmış, neden farklı notalar kullanılmaz, niş niyetin designer gibi kandırılıyor muyuz? sorularını kendime sormadım değil.

          PDM Layton Exclusif

          Başlangıçta biraz dengesiz geldi biraz Layton biraz farklı arasında bir tat. Otalarda hafif çiçeksi hal alan parfüm civet ile feminen kısma geçişin önüne geçilmeye çalışılmış. Çok uzun sürmeyen bu kısım sonrası biraz tozlu bir hal aldı parfüm. Dip notalarda inceden tatlılık algılayıp daha hoşuma gitmeye başladı desemde tozlu yapının ara ara hissedilmesi beni mutlu etmedi. Tam olarak net bir referans olmasada iki fıs bileğime denediğim koku standart seviyede kalıcılık ve yayılım verdi bana
          7/10

          Orlov Paris Vendome Collection Supreme Star

          Tam bir narenciye odunsu harmanı diyebilirim.
          Başlangıçta biraz acı ama kötü olmayan narenciye hissettim. Notalarını sonra incelediğimde bunun greyfurt olduğunu düşünüyorum. Girişten ufak bir süre sonra odunsu vetiver ve keyifli kakule ile koku biraz bana Davidoff Horizonu andırdı. Bu durum beni üzsede yinede şans vermeye devam ettim. Genel hatları ile çok fresh olmasada yazın için iyi bir seçenek olabilir. Yayılım ve kalıcılığı başarılı bulduğumu söyleyebilirim.
          7,5/10

          Initio Oud for Greatness

          Başlangıçta sanki sert olacakta aman olmasın kimse istemez demişler gibi dengesiz bir oud girişi yapılmış. Kötü mü değil ama House of Matriach Eaglewood daki oud u deneyincede daha iyileri var dedirten türden.
          Bu dengesiz durumdan çıktıktan sonra doğal olmayan ama kaliteli bir lavanta hissetmeye başlıyorum. Lavanta etkisi biraz keyifli hale soktu parfümü diyebilirim. Orta notların sonları ve dip notalardan itibaren parfümü Baccarat edp nin oturmuş haline çok benzettim. Biraz misk ile Baccarat edp ye göre daha erkeksi olmuş bunuda belirtmek isterim. Denediğim üç koku içinde en iyi yayılım ve kalıcılık olan parfüm, bu açıdan öne çıkabilir.
          7/10




          Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
          Son Düzenleme Cakcetin; 21-03-19, 01:06. Tarafından yapıldı.

          Yorum


          • Lubin Mandarino
            Adından da anlaşıldığı gibi bir turunç parfümü Madarino. İlk fıslattığınızda sizi mandalina portakal ve bergamottan oluşan yoğun bir turunçgil kokusuyla baş başa bırakıyor Mandarino. Tam burnunuzu alışık olduğumuz fresh turunçgil parfümüne hazırlarken burada parfüm, diğer notalarla orantılı ancak kendi içinde yoğun bir yapıyla ortaya çıkan yasemin ile farklı bir yöne evriliyor. Turunçgillerin açılıştaki keskinliği azaldıkça bu sefer daha alttan hissedilen kumkuat bitter yapısıyla devreye giriyor. Açılıştaki turunçların etkisini devam ettirmek isteyen kumkuatın acımtırak havası temeldeki misk ve sandalağacıyla yumuşatılarak kompozisyon tamamlanmış. Fresh bir turunçgil parfümünün aksine yaseminin etkisiyle boğuk bir turunç parfümü var karşınızda. Fikir vermesi açısından Rive D'Ambre'den baharatları çıkarın, turunçların tazeliği yerine orta notalara biraz boğuk ama turunçlu bir yasemin ekleyin, temele misk ve sandalağacı koyun. Nishane Colognise gibi taze bir his vermeyen genel beğeniye uygun ancak hiç bir yenilik getirmeyen bir turunç parfümü.
            estefanyen

            Yorum


            • Anatole Lebreton Bois Lumiere: Tozlu çiçekler,yabani bitkiler ve dumansı tatsız bal. Ayrıca parfümde başından sonuna kadar reçinemsi bir hava hakim. Özgün ve kaliteli bir çalışma

              Sergio Tacchini for men vintage: Çok dengeli narenciyeli odunsu bir parfüm. Zaten pek de fazla bir notası yok, sade ve şık, imza kokusu olmaya aday olacak nitelikte kaliteli bir çalışma.

              Profumi del Forte Toscanello: Meyveler ve süt ile açılış yapıyor. Başlangıcı için tam iyi,fena değilmiş derken parfüm saçma sapan bir şekilde tatlılaşmaya başlıyor. Dandik,plastiğimsi, keskin bir tatlılık var Toscanello'da. Sırf o tatlılığı yüzünden beğenmedim.
              Son Düzenleme İbrahim20; 24-03-19, 17:24. Tarafından yapıldı.

              Yorum


              • More than words denedim, en çok merak ettiğim parfümlerdendi ama hayal kırıklığı oldu benim için, sevindirici olan başarısız bir kör alışın önüne geçmiş olması

                Yorum


                • Medea
                  Medea Yorumladı
                  Yorumu düzenleme
                  Bence de vasatın tanımı gibi bir parfüm.

              • Elie Saab: Essence No. 6 Vetiver....

                Kurkdjian imzalı burnu yormayan bahar ve yaz ayı için ideal, benim için sürekli kullanımıma uygun olmayan ama genel beğeninin bir tık altında olarak kokladığım formül... Yeşil sabun gibi sanki, bir çok nota olduğu gibi vetivere de pek hakim değilim ama bu sayede vetiver çıplak halde kendini ön planda hissettiriyor zannımca

                Yorum


                • Fucking Fabulous Tom Ford- Van Cleef'in Midnight in Paris'ine çok benzettim. Midnight'in açılışı daha meyvemsi, FF ise lavantaya ağırlık vermiş.Yeşil bir lavanta değil bu, daha tatlı tatlı geliyor Sonra da kadifemsi yumuşak bir deri ile birleşip gelişmesini durduruyor. İki parfümün kapanışı birbirine çok benziyor bence, belki FF biraz daha doğal kokuyor olabilir.

                  Bazı parfüm yorumcuları yerden yere vurmuş. Çok abartılı geldi bu bana. Ben bile neler neler kokladım o yüzden buna çok kötü dersem çarpılırım kesin. Şu kabulüm, özgün bir iş değil, ama Midnight'ı seven biri olarak bunu sevmemezlık edemem. Fakat şu kesin ki 'bas bas paraları Leyla'ya' tutarında bir param olsa bile bunu almam. ( Midnight'i depoladım çünkü) Bedava hediye verirlerse verenin elini öperim o ayrı.

                  Yorum


                  • Lagerfeld
                    Lagerfeld Yorumladı
                    Yorumu düzenleme

                  • Minty
                    Minty Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    Ben devamında "bi' daha mı gelicez dünyaya" diyerek alırım sanırım :-) Güzel bir koku.

                • Bir kaç parfümün bana hissttirdiklerinden bahsedicem kısa kısa

                  Amouage Journey Man - Biberli,dumanlı ve ılık bir açılışla başlayıp bekledikçe kuru tütün ve tütsü ekseni etrafında minik minik tatlılık hissettiren tam bir baharat parfümü.Tenimde çok çabuk söndü.Okuduğum yorumlarda en ihtişamlı kısmın parfümün açılışı olduğundan bahsedilmiş.Kesinlikle katılıyorum.Parfümde kullanılan Sicuan biberi ve baharatların daha kuru ve tatlılık hissedilmeyen hali TF Noir Anthracit.

                  Mancere Oud Leman Mint - Hem tatlı hem sucul olmaya çalışan ucuz Zara parfümlerinden hallice.Bana hiç bir şey hissettirmeyen ruhsuz bir koku.

                  Isabey L'ambre de Carthage - CN Scent Intense'e benzerliği ile meşhur oldu sanırım bu koku.Gerçekten benziyorlar ancak LdC'de amberi çok sevdiğim osmantus destekliyor.Koku Scent intense'e göre biraz daha dumansı ve cılız bir tatlılık mevcut.Daha kremsi ve güçlü.Güncel Scent Intense'lerin halini düşünürsek LdC kesinlikle öncelikli olarak tercih edilebilecek bir koku.

                  Yorum


                  • Lagerfeld
                    Lagerfeld Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    Evet netleşti Mancera/Montale senlik değiller.
                    Zaten bazı parfümleri hakikaten korku filmi senaryosu olabilir.

                  • murrjm
                    murrjm Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    Ön yargısız yaklaşmaya çalışıyorum ancak olmuyor sevemedim denediklerimi.Hindu Kush içlerinde en bana yakın olanı oldu ama şişeli olarak hiçbirini almam.

                • Xerjoff - Don, sanırım baruttan dolayı inanılmaz sert açılış yaptı, ardından black afganoya benzettim, ara sıra dekanttan fıslatırım sadece.

                  Yorum


                  • Kilian A Taste of Heaven;
                    Oldukça doğal lavantanın her nüansı ile başlıyor koku. Yeşil, aromatik, topraksı ve yanık kuru lavanta daha sonra çok hoş bir alkol aroması ile tat kazanıyor. Zaten lavantanın özünde bulunan anason/meyan dokunuşu bu bahsettiğim likör/rom ile karışınca ortaya şekerkamışı suyunda yumuşatılmış lavanta rakısı gibi bir icat çıkıveriyor. Dibinde ise vanilya ve misk ile bu keyifli çalışma oldukça uzun süre kalıyor, hissettiriyor ve benden aferini alıyor. Caron Pour un Homme ile izledikleri yol aynı yaklaşımları farklı. Caron daha erkeksi ve yaban iken Kilian daha çift ve kentli. Her ikisi de tercihim yoksa Sebastien Chabal’dan dayak yemek istemem. Ancak bir dipnot: A Taste of Heaven’daki vanilya galiba şu ana kadar denk geldiğim en kaliteli ve çekici olanı diyebilirim.

                    Humiecki&Graef Blask;
                    Adını muhtemelen yanlış yazmış olduğum bu arkadaş; Kilian marka Straight to Heaven model otomobil ile Tiziana Terenzi marka Ursa model kamyonet, aynı anda geri manevra yaptığında aralarında sıkışan Mazzolari Lui’nin çığlığı gibi başlıyor. Daha sonra ders niteliğinde odunlar, cevizler, şaraplar, sedirler, defneler ve hastane koridorlarında taşınan Çin tıbbı mucizesi merhemler geçidini doyasıya sahneledikten sonra bana StHExt. dibi ile veda ediyor. Yani nasıl desem bir gün Lutens ve Sheldrake aralarında “ Baba bak Terenzi bile araklayıp çaktı hemi de Ekistirimi de çıktı biz de yapak ve çakak...” diye bir sohbet eder ve sonra bir parfüm yaparsa aradaki eczacı/attar akoru ile böyle bir şey çıkardı diye düşünüyorum...

                    Robert Piguet Petit Fracas;
                    Tüm Sümbülteberlerin Tanrıçası/Anası Fracas’a, aynı parfümevinden çıkma bir küfür, hakaret ve kendi inandığı değerleri kendisi yıkmak niteliğinde acı veren, tiksindiren ve boşluğa düşürtüp sorgulatan uğursuz bir olgu misali şeftali püresi ve ayva reçelinden hallice
                    Son Düzenleme parfumhobisi; 04-04-19, 12:12. Tarafından yapıldı.

                    Yorum


                    • Kosovic
                      Kosovic Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Kalemine sağlık Hocam. Kullanmış kadar oldum.

                  • Orjinal yazı sahibi: Makedon View Post
                    ...Zaten lavantanın özünde bulunan anason/meyan dokunuşu bu bahsettiğim likör/rom ile karışınca ortaya şekerkamışı suyunda yumuşatılmış lavanta rakısı gibi bir icat çıkıveriyor. ....
                    Bunu öğrendiğim iyi oldu.. Bazı lavanta parfümlerinde burnuma anason kokusu geldiğine kimseyi inandıramıyordum bir türlü. Teşekkür ederim katkınız için
                    estefanyen

                    Yorum


                    • Guest's Avatar
                      Misafir Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                      Rica ederim 👍
                      Ayrıca ek olarak basit bir Lavanta/Lavandin/Lavandula GC/SM analizinde veya burun-Ruh-Kalp filtrasyonunda; hay like, tobacco like, tea like, patchouli like, coumarine like, honey like ve cannabis like gibi değerler de görülebilir/tecrübe edilebilir.
                      Zaten lavantanın rahatlatma geyiği de bunlardan gelir ister lavanta damlat dua et ister bir büyük devir tanrı ol biri iki boyutlu diğeri ise tüm boyutlu. İşte bu anethole ve yukarıdakilerden gayrı alamet-i farikası şükelaaaaalı fujerler hep böyledir bu yüzden Jicky, Fougere Bengale gibi eserler çıkar bu yüzden Zeybek gibi bir efsane doğar hele heleeeee* bunları giyen ve herşeyiyle taşıyan gerçek bir kadınla karşılıklı içmek ne güzel de olur değil mi 🙂 erken başlayalım: Gerçek Kadınlara ve Zeybek Ruhlulara içelim 🍻🍷🚬

                    • ali
                      ali Yorumladı
                      Yorumu düzenleme
                  İşleniyor...
                  X