Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Robert Piguet | Bandit (vintage)
    aldehitler, vahşi otlar, yosun, toprak, deri, demirli beyaz floraller. ot kısmı Lumberman'dan sonra denediğim en vahşilerden biri. galbanumun acı ferah yeşilliğine ek, absinth'in zehirli dikenli yeşili de yoğun. yosun ve nemli toprak hissi genele yayılmış. beyaz çiçekler kan ile kirlenmiş, aldehitler ise devamlı temizleme görevinde. üstüne ekstra kirlilik katan tozlu baharatsı kust köksü paslı bir yapı bile konulmuş. bu devirde kaç kişi bu tarz bir kokuyu severek kullanabilir bilemiyorum. terapatik şifalı/ölümcül? kompleks bir iksir.

    Yorum


    • vero | mito (voile d'extrait)
      yapraksı çiğ bir sümbül-hanımeli balı açılışı sonrası biraz daha yumuşak hale geliyor. bu aşamada yasemin-gardenya gibi birçok beyaz çiçeksi ballı sütlü hissin yanında tozlu vanilya ve siam benzoin'i benzeri reçineli bir dokuda var. çiçekler bir miktar yumuşayana kadar yüze vuran şekilde kartonsu yapıda. genelinde sıcak çiçeksi tozlu misk yapısı kuvvetli. meyvemsi kısmında şeftali ve citrus kısmında limon otu hissedilir ama etkileri az. meşe yosunu ve galbanum ise hissetmedim.

      edit: ten üstünde neredeyse yeşilsiz çok yumuşak bir galbanum açılış ve sonrasında şeftaliyle birlikte daha etkinler. genel olarak ise yine sert çiğ beyaz çiçeksi başlasa da kağıt üstündekinden çok daha hızlı yumuşak bir kıvama gelmekte.

      vero | rubj (voile d'extrait)
      çiğ bir sümbülteber açılışı. buradaki çiğlikte yapraksı dokuya ek uhulu keskin portakallı bir his de mevcut. ilerledikçe yasemine doğru kayıyor. çiçeksi misk tarafı benzer olmakla birlikte mito'dan daha az tozlu, daha beyaz, kirli polenli bir çiğ pastoral. citrus tarafı daha parlak ve çiçekler de daha narkotik. ikisinde de herhangi bir indolik efekt almadım.
      Son Düzenleme Asaid; 05-06-23, 01:01. Tarafından yapıldı.

      Yorum


      • A. Neuffer | Maroquin
        asitli narenciyeli şekersi bir açılış yapıp hızlıca tütsülü sedirli deriye doğru ilerliyor. bütüne göre %10-20 olan süsleme kısmında başlarda portakallı şekersi bir doku sonrasında ince tozlu yumuşak bir vanilya daha baskın. tütsü kısmı ilk yarım saat afrika tarzı kilise tütsüsü ile storax arasında yağlı sert reçineli sonrasında kuru karanfilli temiz parşömensi bir doku ile daha yumuşak. deri ve tütün hissi hep var fakat odunsuluk biraz daha önde.

        A. Neuffer | Fumoir des Anges
        portakallı meybon kıvamında lezzetli yumuşak meyve şekerli maroquin benzeri daha ferah bir açılış. ilerledikçe daha koyu, biraz reçineli biraz da mayhoş ve kola baharatlı tütsülü bir kıvamda. çiçeksi tarafı pek seçemesem de indolik nüanslı bir portakal çiçeğine kayıyor gibi. birkaç saat içinde daha dengeli şekerli, vanilyalı, sedire yakın odunsu ve daha az meyveli. tarzı özellikle başlarda Cannibale'e yakın. daha az tütsülü ve ekşi fakat yine özellikle orta kısımlarda bir sirkemsilik var. kırmızı çiçekli koyu amber yerine ise indolik portakal çiçekli kolalı amber.

        Yorum


        • # Imaginary Authors

          | Saint Julep
          başlangıç ülker nanelim. sonrası yine bir süre nane şekerli, biraz daha otsu, citruslu. ilerledikçe sade ekşi tozlu vanilya.

          | Soft Lawn
          çiğ hanımeli, mimosa, yaş ıhlamur hisli az şekerli sarı? bitki çayı. bu doğal hisli karışımdan belirtildiği üzere tenis topu illüzyonu da görmek mümkün.

          | In Love with Everything
          meyveli haribo jelibonu biraz da gül reçeli. sade ama zevkli.

          | Sun Drunk
          müthiş keskin, ciddi çamaşır sulu yırtıcı başlangıç. dindiğinde neroli ve ilaçsı gül. rahatsız edici.

          | Every Storm a Serenade
          temelde çiğ bir java vetiveri. tuzlu akuatik bir kısım da var. köksü ve biraz yanık. Spade of Vetiver ile aynı çizgide biraz daha ferah.

          | Cape Heartache
          O.O. Woodcut ve Arso arasında. çilek vanilya damla sakızlı çam reçinesi. sanki ikisinden de biraz daha yanık. reçinesi Arso kadar çiğ değil. tatlı kısmı da Woodcut kadar sakızsı değil.

          | Memoirs of a Trespasser
          guaiac temelinde meyve likörlü yoğun vanilya. basit ama oldukça zevkli.

          | Slow Explosions
          temelde saydam elma gül şurubu. hafifçe metalik doku, plastiksi deri ve vanilya da belli kısımlarda etkin.
          Son Düzenleme Asaid; 15-06-23, 15:23. Tarafından yapıldı.

          Yorum


          • Rochas | Femme (vintage)
            tozlu menekşe-iris, kimyon, şeftali, paçuli, meşe yosunu, amber... ile bu yapıyı birçok yerde koklamışım gibi hissettiriyor. özellikle Feminite du bois, Arabie gibi birkaç meyveli Serge'e, Desert Suave ve daha eski-yeni nice parfüme ilham olmuş gibi. fikir babaları sanırım 1876 kurulumlu De Laire'in Prunol temeliymiş. eksik fazlası var mı bilmiyorum ama içeriği basenotes'da bir kullanıcı şu şekilde belirtilmiş: (ionones, aldehydes C-14, C-18, cumin, cardamom, methyl isobutyl ketone V*, patchouli). ana yapıyı gayet iyi tanımlıyor.

            Yorum


            • La Via del Profumo | Mecca Balsam
              başlangıç keskin dumanlı reçineler ile oldukça sert. sonrasında bu dumansı reçineye sedir benzeri odunsuluk, tarçın-kakao hisli kalın tozlu hafif tatlı baharat akorları da ekleniyor. gül keskinlik kısmında belli belirsiz, sümbülteber ise hissetmedim. somali buhuru haricinde reçine kısmında belirtilmemiş ama amerikan storaxı ile bali tarzı bir nüans veren akgünlük reçine yapısı da var. her ne kadar tatlılık kısmının gittikçe vanilyası artıp çikolatalaşsa da maksimum süs oranı beşte birdir. sonları bile denediğim en koyu ve kasvetli reçine-tütsü yapısına sahip. tende sert reçine-tütsü ve baharatlardan arkası gözükene dek epey zaman geçiyor. kıyafette daha tek düze fakat reçine-tütsü yapısı daha yumuşak, gül de daha iyi hissedilmekte. Ambre Noir ile benzer bulunmuş fakat onda castoreum ile birlikte kirli deri efektli isli labdanum etkindi, burada kirlilik yok tütsü, reçine ve biraz baharat. benzetmek gerekirse sert reçine kısmı Black Tourmaline'e yakın.

              Yorum


              • John Varvatos Artisan Pure: John Varvatos'un tasarımcısı Rodrigo Flores-Roux abimiz Avon'dan Tom Ford'a kadar çok farklı kalite parfüm markalarında birçok parfüm tasarımına imza atmış. Genelde, genel beğenisi yüksek işler çalışmış. Belki de en zor parfümü Arquiste'e tasarladığı Nanban'dır... Haliyle bu abimizin parfümlerini deneyeceğim zaman içim çok rahat oluyor, genele hitap oranının yüksek oluşu nedeniyle. Konuya geçecek olursak; John Varvatos için 2017 yılında tasarlamış olduğu Artisan Pure'ü, markaya olan performans endeksli ön yargım nedeniyle epeyce bir süre geç denemiş oldum. Basitçe şimdiye kadarki en başarılı Artisan bu bence. Parfüm yazlık, haliyle kalıcılık zayıftır ve klasikleşmiş, sıradan baz sucul notalar üzerine limon, mimon eklenmiştir gibi canlanıyor insanın zihninde. Son çıkan yazlık designerlar düşünülünce normal tabi ama burada Artisan Pure 2017 de öyle güzel bir iş çıkarmış ki, bence hala geçebilen olmamış. Neredeyse sıfır sentetik hissiyat, gerçekçi ve doğal hissettiren mandalina, limon, bergamot karışımı, bu ekşilik içerisine yerleştirilmiş yeşil nüanslar ve bu ailenin bir arada durmasını sağlayan miskli odunsu dokunuşlar... Kullanırken bol bol sıkıyorum acımadan. Çünkü çok fazla pozitif hissettiriyor. Minimal, serin ve lezzetli. Performansına gelecek olursak, kesinlikle Artisan serisinin en tepe performanslarından. Tende kudurukça iğrençleşmiyor, miskli odunsuları eline yüzüne bulaştırmıyor. Ortalamanın birkaç tık üzerinde kalıcılık ve yayılımı var galiba. Ben çok fazla hissediyorum kokuyu ama etrafa ne kadar yayıldığını bilmiyorum. Son zamanlarda denediğim ve kullanmaya başladığım en güzel yazlıklardan oldu. Geç tanıştık sadece... Ucuz yazlık yelpazenizde denemeye yer ayırın derim. Bu arada parfüm gayet erkeksi bir yazlık. bu da beğenimi kazanmasında etkili oldu. Unisex yazlıklardan baygınlık geldi...

                Yorum


                • Anatole Lebreton | Grimoire
                  aşırı keskin limonî ilk patlamadan birkaç dk. sonra kesif kimyon, ince tozlu odunsu-otsu tütsülü asıl yapısına bürünüyor. otlarda lavanta ve fesleğen aromatikliği başlarda net gittikçe lavantanın samanlı tatlı yapısı kalıyor. odun-misk yapısında atlas sedirinin saydam ballı yağlı odunu ile kiehl's orig. musc benzeri kirlilikte beyaz tozlu bir misk hissi var. tütsü yapısı tanıdık afrika buhuru-texas sediri tarzı nisbeten bilindik.

                  La Via del Profumo | Hindu Kush
                  odunsu tütsü tarafında sedir talaşsı hissiyat ve afrika buhuru önde. ferah yarı acı yeşilinde çam-galbanum-haiti vetiveri ve yağlı tatlı odunsuluğunda mysore sandal dokusu var. baharat kısmı yoğun değil ama karmaşık. belirtilen zencefil ve muskat net. sona doğru baharatlar geride. labdanum ve mangomsu meyveli bir taraf tatlılığına ek. zihnimdeki imge ile uyumlu bir kenevir olmak için yumuşak bir yeşil. pek alışılmadık yeşilli-meyveli güzel bir tütsü.

                  Yorum


                  • Dior siparişimle birlikte gelen deneme boylar çocuk gibi sevindirdi beni. Temiz, kozmetik, çiçeksi kokularından rica etmiştim. Hemen açıp kapaktan hızlıca hepsini kokladım, 2-3 gündür de kağıt üstünde denemeye başladım. Daha detaylı deneyip yazacağım ama ilk izlenimlerim:

                    Dioramour: Nostaljik pembe allık kokusu. Çok kibar. Çok beğendim.
                    Gris Dior: Sert karakterli pudra. Chanel La Pausa havasında. Dipte Hermes Mervailles Bleu ile çok benzer, tertemiz bir paçuliye dönüştü. Beğendim.
                    Jasmin des Anges: Genelgeçer beyaz çiçekler. Bakalım..
                    Lucky: Meyve kokteyli. Keyfekeder tatil günleri.
                    Holy Peony: Versace Dylan Blue tarzı şampuan kokusu. Gündelik.
                    Sakura: Uçuş uçuş pembe çiçekler, mimoza ve bademden gelen bir kremsilik. Temiz, ferah, kozmetik tınılı bir yazlık-baharlık. Güzel.
                    Rose Gypsy: Ortalama gül. Lancome Idole ekseninde.
                    Rose Kabuki: Gül lokumu gibi başlıyor ama tatlılık kararında, temiz. İlkbaharın serin günlerine yakışır. Diplere doğru daha oturaklı bir havaya bürünüyor, sanırım paçuli etkisi. Beğendim.
                    La Colle Noire: Ağırbaşlı, odunsu gül.
                    Vanilla Diorama: Fıstıklı cevizli lokum. Tatlı ama bu da dengeli bir parfüm. Kış günleri için moral yükseltir, mutlu eder, tatlı krizine birebir. Beğendim.

                    Ambalajlamadaki özen harika. İletişimleri hızlı. En memnun kaldığım sipariş sürecim oldu.

                    Yorum


                    • La Via del Profumo | Tabac
                      limonotu-feslegen hisli hafif çiğ keskin yeşil ilk patlamadan sonra yeşil yapı otsu hissini kaybedip yumuşuyor, tatlı pişkin hafifçe yanık ince tozlu saydam bir tütün ortaya çıkıyor. tatlılıkta labdanum ve yeşil umman buhuru hissi var. güçlü koyu bir tütün yapısı yok. yeşil tatlı yumuşak reçineli zayıf tütün.

                      Yorum


                      • Rubini Fundemental 2023 Edition. Çok yakın zamanda içtiğim asitli üzüm şırasını andıran, serin hissiyatlı bir başlangıcı var. Bir süre sonra iris devreye girerek, bu sıvının kozmetik ürünü olduğunu hatırlatırcasına parfümü tozlu, odunsu bölgeye çekiyor. Başındaki ‘meyve suyu’ durumu, 5-10 dakika içinde kayboluyor. İlerleyen aşamalarda ufak ufak çiçeksi ve odunsu dokunuşlarla serin hissiyatı da kenara bırakıp, nispeten koyulaşıyor. Bu aşamada vetiverin başrolü üstlendiğini düşünüyorum.
                        Tatlılık parfümün geneline çok dengeli yayılmış. Açıklanan notalardaki balı net olarak kokladığımı söyleyemem. Belirli belirsiz kendisini belli eden kirliliği ( belki hayvansallığı) bal ve deri veriyor olabilir. Performansı yeterli, ne bağırıyor ne sönük kalıyor. Yumuşak geçişleriyle, genel beğeniye hitap etmesiyle, üzerinde mesai harcandığı belli olan oldukça kaliteli ve güzel bir parfüm.
                        Markanın diğer parfümleri Nuvolari ve Tambour Sacre’yi de test ettim. İkisi de saygımı kazandı. Rubini, ortalama 2-3 yılda bir parfüm çıkarıyor. Sadece bu özelliği bile ilgi çekmesi için yeterliyken, denediğim üç parfümü de beklentilerimi fazlasıyla karşıladı. Nuvolari biraz deneysel çalışma gibi duruyor fakat Tambor Sacre’nin en az Fundemantal kadar kaliteli olduğunu düşünüyorum.

                        Yorum


                        • caliban
                          caliban Yorumladı
                          Yorumu düzenleme
                          Nuvolari, notalarına bakıp da göz korkutmasın. Yer yer Typewriter’ı hatırlatan, neredeyse tütsülü, derili bir parfüm ama yine de aykırı bir iş.

                        • Asaid
                          Asaid Yorumladı
                          Yorumu düzenleme
                          Rubini'yi yeni duydum ama C.Canali'yi seçmeleri zaten markanın konumlanmak istediği yörüngeyi belli ediyor.

                        • cantona8
                          cantona8 Yorumladı
                          Yorumu düzenleme
                          Fundamental i eskiler bilir. O zamanlar populer bir isimdi Avrupa da ve alip splitlemistik ne guzel gunler...

                      • Caron | Narcisse Noir (vintage)
                        sert otsu, yosunsu, derili, demirli Bandit'i hatırlatan(birazının sorumlusu isobutyl quinoline?) yırtıcı bir başlangıç sonrası hafifçe indolik yasemin-portakal jöleli, tütsülü, civetli, hafifçe tozlu polenli gittikçe yumuşayıp ballanan nefis bir nergis. birkaç kişi farketmiş orta-son Satya Nag Champa'sının aroması ile cidden yakın.

                        Yorum


                        • F. Bianchi | Sex and The Sea Neroli
                          aşırı tatlı aşırı jöleli yumuşak neroli ile bir müddet sulu devam edip, oturduğunda destekçi olarak Under My Skin benzeri yağlı sert pudralı-irisli bir doku ile tatlılığı soğutan bolca vanilya ile kuruyor.

                          La Via del Profumo | Oakmoss
                          iyice oturana kadar neredeyse saf bir vetiveril asetat yapısı var. keskin, köksü ve yırtıcı. ilerledikçe çok hafif tatlı odunsu tütsü de buna ek. meşe yosunu ancak sona doğru minimal. basit kaçmış.

                          Yorum


                          • O'Driu - 42

                            Açılışından sonuna kadar yüksek seviyede tatlılık barındıran şeftalinin etkisi hiç azalmıyor. Orta ve son kısımlarında ise biraz çiçeksi(ağırlıklı olarak gül hissettim) ve pudralı yönleri öne çıkıyor. Sıkıcı ve baş ağrıtıcı bir parfüm. Kalıcılık ve yayılımı ortalama üstü.

                            O'Driu - Capite

                            Kahve-vişne ikilisi oldukça belirgin ve bunlara karanfil ve incir eşlik ediyor. Zaman geçtikçe hafif bir duman ve baharatlar ekleniyor. İlginç bir kompozisyona sahip ve performansı oldukça iyi.

                            Yorum


                            • Fzotic Lampblack. Kullanması kolay, oldukça parlak bir vetiver yorumu. Vasat bir parfüm olduğunu düşünüyorum. Bir şişe Lampblack fiyatına üç şişe Timbuktu alınabildiğini düşününce; hiç şansı yok.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X