Laurent Mazzione, O de Soupirs
Arada farklı ailelerden parfümler kullansam da içinde kendimi en rahat hissettiklerim pudralı parfümler, özellikle kozmetik kokuları oldu hep. Uzun zamandır peşinde olduğum bir rujun kokusu nedeniyle bu türde de epey parfüm biriktirdim. Koleksiyonumda olmasını çok istediğim ama türlü nedenlerle kavuşamadığımız (ve şu anda satışı olmayan) FM Lipstick Rose'a benzerliğinden bahsedilen O de Soupirs hayli dikkatimi çekti. Düşük puanlarına rağmen "ne kadar kötü olabilir ki" diyerek gözümü kararttım.
O de Soupirs galiba "Ah o iç çekişler" gibi çevirebilecepimiz bir söz öbeği. Bir yorumda bu ismin ruj sürmüş bir kadının nefesinden esinlenilmiş olabileceği gibi bir cümleye rastlamıştım ki, parfüm elime ulaşınca "haklıymış" diye düşündüm.
Parfümün ilk anları mavi teneke kutulu Nivea krem gibi. Sanki hafiften bir aldehitli hava var nota açılımında yer almayan. Bu ilk anlar biraz sentetik ve düşük puanların sebebi gibi görünüyor. Baskın notalar gül, sümbül, heliotrop. Nivea etkisi geçtikten sonra Cire Aseptin yani nostaljik "çiçek özlü krem" safhası başlıyor, hayli keyifli. Sonrasında ise koyu pembe ruj... Uzun zamandır aradığım gibi. İlk sıkıldığında kuvvetli, sonra yatışıyor. Kalıcılık iyi. En çok benzettiğim parfüm, altın şişeli JCB Ombre Rose EdP ama ondaki aldehit ve sandalağacından gelen kesinlik O de Soupirs'te yok.
Bir not daha, 2011 tarihli parfüm Mona di Orio'nun muhtemelen son eserlerinden. Daha önce değil neden bilinmez ama 2015 yılında firma bunu açıklamış. Üretimi de durmuş maalesef.
Arada farklı ailelerden parfümler kullansam da içinde kendimi en rahat hissettiklerim pudralı parfümler, özellikle kozmetik kokuları oldu hep. Uzun zamandır peşinde olduğum bir rujun kokusu nedeniyle bu türde de epey parfüm biriktirdim. Koleksiyonumda olmasını çok istediğim ama türlü nedenlerle kavuşamadığımız (ve şu anda satışı olmayan) FM Lipstick Rose'a benzerliğinden bahsedilen O de Soupirs hayli dikkatimi çekti. Düşük puanlarına rağmen "ne kadar kötü olabilir ki" diyerek gözümü kararttım.
O de Soupirs galiba "Ah o iç çekişler" gibi çevirebilecepimiz bir söz öbeği. Bir yorumda bu ismin ruj sürmüş bir kadının nefesinden esinlenilmiş olabileceği gibi bir cümleye rastlamıştım ki, parfüm elime ulaşınca "haklıymış" diye düşündüm.
Parfümün ilk anları mavi teneke kutulu Nivea krem gibi. Sanki hafiften bir aldehitli hava var nota açılımında yer almayan. Bu ilk anlar biraz sentetik ve düşük puanların sebebi gibi görünüyor. Baskın notalar gül, sümbül, heliotrop. Nivea etkisi geçtikten sonra Cire Aseptin yani nostaljik "çiçek özlü krem" safhası başlıyor, hayli keyifli. Sonrasında ise koyu pembe ruj... Uzun zamandır aradığım gibi. İlk sıkıldığında kuvvetli, sonra yatışıyor. Kalıcılık iyi. En çok benzettiğim parfüm, altın şişeli JCB Ombre Rose EdP ama ondaki aldehit ve sandalağacından gelen kesinlik O de Soupirs'te yok.
Bir not daha, 2011 tarihli parfüm Mona di Orio'nun muhtemelen son eserlerinden. Daha önce değil neden bilinmez ama 2015 yılında firma bunu açıklamış. Üretimi de durmuş maalesef.
Yorum