Olmamalı diye düsünüyorum. Parfum pazarlama metodlarının begenileri sekillendirmesi mantikli degil.
Duyuru
Çökme
Henüz duyuru yok.
Kategorilerde Niş ve Designer (Tasarımcı) Ayrımı
Çökme
X
-
Orjinal yazı sahibi: Optuna View PostOlmamalı diye düsünüyorum. Parfum pazarlama metodlarının begenileri sekillendirmesi mantikli degil.
- 1 Beğen
Yorum
-
Bana kalırsa parfüm disinda kategori olmasın. Burasi bir parfume bakıp cikacaktim diyenlerin yeri olmadıgı icin bir problem olmaz diye dusunuyorum. Madem hobimiz bu, bu konuda evrensel degerleri baz alalım ve gerekirse bir ilki burada gerceklestirelim. Niche kültürünün ya da pazarlama seklinin muhafaza edilmesine gerek yok zira basliklarin icinde belirtilebilir gerekirse. 2 Baslik altinda bulunan, tek baslikta da bulunabilir bana kalirsa. En azından bir seyler kacirdik mi diye dusunmez kimse, parfum adi altinda cikan ve olusturulan her seyi bir baslikta toplamak bu bakımdan yararlı gibi.
Orjinal yazı sahibi: Debussy View Post
Aslında katılıyorum buna, hatta kadın - erkek bile olmamalı, çoğu pazarlama metodu. Fakat içeriğin arada kaynamaması ve her parfümün tek bir alana yığılmaması için alternatif bir yol bulmak lazım. Yüzlerce, binlerce parfümü tek alana sıkıştırırsak problem olmaz mı sizce hayır diyenler ? Görünüm ve bilgiye ulaşım açısından bir takım sorunlar doğurur mu doğurmaz mı kısacası ? Buna mantıklı cevap gelirse hayır ayrım olmasın diyeceğim ben de
- 3 beğenme
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Optuna View PostBana kalırsa parfüm disinda kategori olmasın. Burasi bir parfume bakıp cikacaktim diyenlerin yeri olmadıgı icin bir problem olmaz diye dusunuyorum. Madem hobimiz bu, bu konuda evrensel degerleri baz alalım ve gerekirse bir ilki burada gerceklestirelim. Niche kültürünün ya da pazarlama seklinin muhafaza edilmesine gerek yok zira basliklarin icinde belirtilebilir gerekirse. 2 Baslik altinda bulunan, tek baslikta da bulunabilir bana kalirsa. En azından bir seyler kacirdik mi diye dusunmez kimse, parfum adi altinda cikan ve olusturulan her seyi bir baslikta toplamak bu bakımdan yararlı gibi.
- 1 Beğen
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: zegnaParfümleri niş ve designer diye ayırmamaktan yanayım, bu ayrım sanki "niş daha iyidir" gibi bir çıkarıma olanak sağlıyor. Oysa insanı mutlu eden parfüm neyse, en kıymetlisi o'dur, niş-designer fark etmez. Ayrıca Debussy'nin dediği gibi, kadın-erkek parfümü ayrımına da karşıyım.
kesinlikle katılıyorum
- 2 beğenme
Yorum
-
fikrinize saygım var ama genel olarak bakıldığında niş zaten daha iyi. daha kaliteli ve özenli kokular içerikleri daha doğal en azından % 90 ı böyle. bence ayrımın pek zararı olmayacak çünkü niş lere göre desinger parfümlerin sayısı daha fazla zaten. desingerler her zaman yoğun konuşulan olur tahminimce nişler ise daha özel olduğu için karmaşadan uzak bi bölümde daha rahat ulaşılıp bilgi alınabilir. şahsi ikrim çok düzenli olur diğer formda herşey karma karışıktı.
örnek verecek olursak diyelimki ben niş katagorisinde geziniyorum ve isimini duymadığım bi parfüm gördüm ve hemen öğrenmek istedim. ama emin olun diğer forumda hepsi karman çormanken hiç araştırmaya bile hevesi kalmıyordu insanın . tabi sonuç oyllamadan sonra belli olur ve her iki şekildede bu sitenin daha kaliteli olacağına eminim. teşekkür ederim emeği geçenlere
- 2 beğenme
Yorum
-
Su an konuyla ilgili bir anket var. Sonuc ne olursa olsun etiket (tag) kullanmak önemli. Aslinda ozellikle yeni konu acan herkes etiketlemeyi kullanirsa ileride cooook faydasini goruruz gibime geliyor.
- 2 beğenme
Yorum
-
Ayrım olup olmaması benim açımdan çok önemli değil, bunun pazarlamaya yönelik bir ayrım olduğunu pek düşünmüyorum ama zihniyet olarak Optuna, Debussy, Zegna'ya daha yakınım. Ayırmak, teknik anlamda bir kolaylık sağlayacaksa onu bilemem de etiketleme gayet mantıklı bir çözüm gibi görünüyor. Bir de designer kelimesiyle ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Parfümleri ayırırken niş-ana akım ifadeleri daha doğru geliyor bana. Her ikisi de aslında tasarımcı. Fark, birinin sadece parfüm tasarlaması. Zaten Fragrantica gibi yerlerde de her iki kulvardakilere de designer deniliyor, niş parfümevleri içinse niş tasarımcı ifadesi kullanılıyor. Sadece Fragrantica gibi yerlerde değil, bir şekilde parfüm işinin içinde olanların (firma sahibi, parfümör, eleştirmen, vs) röportaj veya yorumlarında bu konudan bahsedildiğinde "ana akım (main stream) marka" ifadesi kullanılıyor gördüğüm kadarıyla. Designer kelimesini ana akım markalar için kullanmaya biz kendimizi alıştırmışız ve dilimize yapışmış ama pek isabetli bir karşılık içermiyor. Diğer konu, yani parfümlerde cinsiyet ayrımı ise daha saçma geliyor bana. Ben kadınlarda "erkek parfümü" diye pazarlanan parfümleri daha çok seviyorum veya birçok erkek "kadın parfümü" diye pazarlanan parfümleri kullanabiliyor. Ya da mesela Robert Piguet Bandit kadın parfümü diye piyasaya sürülmüş zamanında ama bugün için oldukça erkeksi vurgular taşıyan bir parfüm olarak ben de zaman zaman keyifle kullanıyorum. Tersi de geçerli, aslında erkeklerin kullandığı birçok niş parfümde kadınların kullanmasını engelleyecek hiçbir şey yokken erkek parfümleri başlığı altında yer alınca kadınların ilgisini çekmeyebiliyor. İlle bir ayrım yapılacaksa gay parfümleri, lezbiyen parfümleri, biseksüel parfümleri falan gibi başlıklar da eklenip gereksiz cinsiyet ayrımının iyice dibine vurulabilir. Herhangi bir parfümün kadına mı, erkeğe mi daha yakın olduğu tamamen kişisel bir konu... Tıpkı bir parfümü beğenmenin son derece kişisel olması gibi.
- 7 beğenme
Yorum
-
Dubai'de birçok kadın Amouage interlude man kullanıyormuş. Satış görevlisinin yalancısıyım. Benim de en cok beğendiğim amouage parfümü epic woman ve bana bu etiketler cok anlamsız geliyor. Bunun yerine koku karakterlerini sınıflandırmak daha mantıklı geliyor. Şipre, fujer vs gibi
-
Aslında o dediğin bile bir çerçeve çizmiş ve parfümü sınırlamış oluyor. Aslında notalar, yorumlar, tanımlamalar falan da hep sınırlıyor ve farkında olmadan bir şeyler empoze ediyor... Parfümle kullanıcısı arasında, her türlü etkiden uzak, özgür bir ilişki olmalı. Sanat eserleriyle olduğu gibi. Bu muhabbet "bu bir pipo değildir"e kadar gider...
-
Ben de ayrılması yönünde ki düşüncelere katılıyorum. Çünkü parfüm endüstrisi her geçen gün hızla gelişmekte ve ben takip edemiyorum. Yüzlerce markanın arasından bu neymiş diye her defasında bakmaktansa, böyle bir ayrım siteyi kullanım bakımından daha fonksiyonel hale getirmektedir naçizane kanaatim.
- 1 Beğen
Yorum
Yorum