Hugo Boss - Bottled Intense
Duyuru
Çökme
Henüz duyuru yok.
Bugün Hangi Parfümü Kullandım? Aralik 2020
Çökme
This topic is closed.
X
X
-
JCB Ombre Rose EdP'yi denemeye devam ediyorum. Sevdim mi nefret mi ettim anlayamadığım bir parfüm, ilk kez bu kadar arada kaldım. Bazen kremsi, kozmetik kokusu burnuma tatlı tatlı esiyor, bazense aldehit, misk ve sandalağacı keskinleşip burnumu yoruyor. Sanırım en iyisi güzelce kutusuna yerleştirip dolabın arkalarında bir yere koymak ve birkaç ay varlığını unutmak. Benzer notalara sahip Chanel Misia EdP de beni ilk anda hayal kırıklığına uğratmış ve dip notalarıyla rahatsız etmişti ama bir süre dinlenince sivri yanları törpülenmişti. Umarım Ombre Rose için de aynı şey geçerli olur ve keyifle kullanabilirim.
- 8 beğenme
Yorum
-
Serge Lutens Bois Vanille birebir Zafeer oud vanille diyebilirim. Hatta aynısı ,vanilya çok yoğun kullanılmış bir yerden sonra rahatsızlık bile veriyor.
- 10 beğenme
Yorum
-
Envy for Men, Gucci (Vintage)
Koku, zencefil çok baskın olmakla birlikte kakule, kişniş, biber, anason, muskat gibi baharatların ferah sayılacak bir yorumuyla açılıyor. Bu açılışa lavanta ve mandalinanın da hoş bir katkısı olmakla birlikte gayet uyumlu, güzel birliktelik oluşturmuşlar. Odunsu maun notası ise dikkat çekiyor, buna birazdan değineceğim… Daha ilk bölümlerde dengeli bir koku olduğunu anlıyorsunuz, toplamda notalarından hiçbiri sınırı aşmıyor, her bir nota dengeli ve yerinde kullanılmış. Kakule ve lavantanın hissedilebilirliği gayet iyi, yuvarlak ve modern. İlk bölümlerin yıldızı ise ayrıksı karakteristiği ile dominant majör nota zencefil.
Açılışın ardından koku daha naifleşiyor ve biraz yumuşamaya başlıyor... Bunda orta bölümdeki sandal ve karanfil, yasemin, gül çiçeklerin zerafetinin bir rolü olsa gerek. Burada dikkatimi çeken: Açılıştaki odunsu nota maundan sonra ortada ağırlığını koyan sedir ile sandal! Burdan anlaşılıyor ki bu parfüm, en önemli vurgularından birini açılışından itibaren ağacımsı-odunsu yönde yapmak istiyor. Çünkü; sandal, maun, en çok da tabii sedir daha fazla baz bölümlerinden aşina olduğumuz notalardan. Bu tür notaların daha öne çekilmesi biraz ezber bozup kokuya karakter de kazandırmış. Sandal buradaki önemli bir nokta; salt odunsu notalar arasında değil, tüm toplam koku profili içindeki en karakteristik ve en hissedilebilirliği yüksek majör notalardan bir diğeri. Kokuyu üç nota ile özetlemem gerekseydi şunlar olurdu: Zencefil, sandal ve...
Ve tütsü… Tütsünün sandal ile birlikte kokunun biraz daha yumuşak-odunsu yönüyle birlikte geldiğini hissettim. Zencefil baskınlığında parlak-ferah bir açılışa sahip iken, kokuyu ilerleyen bölümlerinde daha dumansı yumuşak-odunsu bir şekilde duyumsadım. Son bölümlere doğru zencefil düşüşünün dibindeyken, ağacımsı-odunsu yönden izler daha belirgin. Baz bölümünde ise tütsü, daha da çok ağırlığını koyarak dumansılığı vetiver-tütün ile birleştirerek amber ve vanilya ile buluşturuyor. Son bölümü daha kuru ve biraz daha karanlık bulduğum koku, bu bölümde iyice gücünü yitirip tene fazlasıyla yaklaşıyor; volume’ü düşük paçuli ve deri notaları estetikten öte biraz işlevsel kullanılmış izlenimi yaratıyor.
Kokunun başarısının bir sırrı da baz bölümünde gizli. Açılışı ve orta bölümleri gayet başarılı, karakteristik olan bu parfümde ilerleyen bölümlerde tütsünün ağırlığını koymasının yanında yine son bölümlerde vanilyanın da şımarıkça, ciddiyetsiz kullanımının önüne geçen tütün, vetiver, paçuli ve derinin de kullanımı dikkat çekici. İlk başta söylediğim denge; vanilya, amber, miskten gelebilecek tatlılıkta da korunmaya çalışılmış. Burada tatlılık eşiği düşük olan benim müşkülpesent tavrım yine hortlasa da hakkı teslim etmek gerek: Belki –görece- tatlılık fazla gelebilir ama her şeye rağmen başını alıp gidecek tek yönlü baskın bir tatlılığın önüne geçilmeye çalışılmış. Bu gerçekten çizgisi olan bir koku.
Dumansı oryantal-ağacımsı bir koku olarak özetleyebileceğim bu parfüm, içerdiği zencefil önderliğindeki ferah, zengin baharat yorumu, dumansı sandal ile vetiverin dengeli vanilya-amber ile buluşmasıyla son derece güzel ve ciddi bir iş; başarılı bir harmana sahip dengeli bir parfüm. Tom Ford dönemi eski efsane Gucci parfümlerinden olan 98' çıkışlı vintage mertebesindeki bu parfümün neden iz bıraktığı son yıllarda çıkan parfümlerden sonra tekrar koklandığında daha iyi anlaşılıyor…
Son Düzenleme Aryan; 08-10-20, 17:15. Tarafından yapıldı.
- 14 beğenme
Yorum
-
Sonunda bozuk olmayan bir şişe bulunmuş galiba On yıl kadar önce ben de Envy'nin kadın versiyonunu kullanmıştım. Kokladığım anda bayılmış ve hemen satın almıştım. Ne o zaman ne sonrsında benzer bir parfüme rastlamadım, çiçeksi ve yeşil, hafif meyveli ve taze. Çok dengeli ve güzel bir parfümdü.
-
Evet, buldum ya ne demezsin! 5 ml. dekantcık Ama hiç yoktan güzel. Yalnız şöyle bir durum var, tasarımcısının Daniela Andrier olduğunu öğrenince Maurice Roucel (sempati beslediğim parfümör) tasarlamamış mıydı bu kokuyu ya oldum biraz. Roucel, sizin dediğiniz kadınlar için olanını tasarlamış. Şimdi o Envy'nin koku profiline baktım da baştan sona tam bir çiçek şöleni gibi gözüküyor yahu. Meşe yosunu da dikkat çekici ama.Son Düzenleme Aryan; 08-10-20, 17:47. Tarafından yapıldı.
-
Sıradan bir çiçek parfümü olmasının önüne geçen şey de o meşeyosunuydu, şimdi daha iyi anlıyorum. Aslında Gucci Envy pekala Chanel No.19'un çiçeksi bir flanker'ı gibi de düşünülebilir. Bu arada Maurice Roucel en sevdiğim ve rahat kullandığım parfümleri tasarlamış olması nedeniyle benim de sempati duyduğum bir isim. Daniela Andrier'in de çok beğendiğim ve edinmek istediğim parfümleri var. Deyim yerindeyse ,"irislerin kraliçesi" benim için, kadın ya da erkek, temizliğine ve duruluğuna hayran kaldığım ve edinmek istediğim parfümlerin tasarımcısı. Parfümörler sekmesine alacağım kendisini, vakit yaratınca
-
Orjinal yazı sahibi: Siyahulan View PostH Ambre Narguile şimdiye kadar denemediğe pişman olduğum bir parfümmüş. Tobacco Vanille'nin daha yumuşak daha kullanılabilir hali bence, şişeli almaya değer bir koku.
Yorum
Yorum