Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Bugün Hangi Parfümü/Kokuyu Denediniz / Test Ettiniz

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Ajmal | Vetiver
    beklemediğim şekilde gayet doğal ve hafif kirli bir ud ile açılış yapıyor. Ud'a eşlik eden yine kaliteli ve buram buram toprak kokmakla birlikte yeşilini de baharatsı bir keskinlikle veren vetiver baş rolde. Hatta bu başlangıç ve ortaya kadar olan aşamaya, ud bakış açısı ile bakılmasa, rahatlıkla kirli paçuli-vetiver kombinasyonu olarak da görülebilir ki daha açıklayıcı bir tabir olur. üstelik Purely Orient'ın Patchouli'sindeki paçuliyi bile sollayacak bir kullanım. Ortaya geçildiğinde, paçuli daha da önde, vetiver büyük ölçüde yeşilini -notalarda servi demişler- maydanoz tohumu benzeri bir buruk yeşil asidik dokuya bırakmış. yine bu orta bölümde tüm bu kullandıkları elementlerin birleşiminden doğan, bende mantar ve turp akorlarını çağrıştıran tatlı buruk bir yapı var. sona doğru bu topraklı mantarsı maltoz tatlılığındaki dokunun yoğunluğu azalıyor, paçuli miktarı düşüp yeşil kısım daha belirgin hale geliyor. bütünde sandal'ın odunsu tatlılığı ile bergamotlu çay tarzı yeşil ekşiliğin birleşimini andıran tatlı odunsu yeşil sülfürik köksü bir yapı uzun süre devam ediyor. tenden ayrılmaya yakın sandal oldukça belirgin.
    Purely Orient'in Patchouli'si gerçi daha kompleksti ama Vetiver'i bence daha oturaklı olmuş. Aslında baştaki vetiver akorunu saysak bile paçuli baş ve ortada vetiverden daha çok ön planda. Gerçi parfümde her daim hissedilen özellikle baş ve sondaki yeşil akorlar vetiver ile karışık şekilde bulunuyor, fakat bütünde davranış şekli başka yeşilleri akla getiriyor. Kirlilik hayvansal, üriner, fecal veya sentetik türden değil, sona doğru oldukça azalan gayet doğal bir toprak kirliliği. yine de çoğu kişinin hoşuna gitmeyecektir.

    Yorum


    • cantona8
      cantona8 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Bu parfüm beni Ajmal Paçuli ile Vetiver arasında bırakıyor her kokladığımda.

    • Asaid
      Asaid Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Patchouli'yi de beğeniyorum, ama paçuli-vetiver ikilisinin sevdiğim tarza yakın kullanılmış olması, tercihimi Vetiver'den yana kullandırıyor. ikisini de hiç tutmayan çok olur. her parfümde olduğu gibi, zevk meselesi.

  • Tauer L'air Des Alpes Suisses. Üstüne uzun uzun konuşmaya değecek bir parfüm değil. Açılışında naylonumsu bir hava var. Çok rahatsız edici. Devamında ise bu naylonumsuluk kayboluyor ve genel olarak çiçeksi bir koku dominant hale geliyor. Ben bu parfümü hiç beğenmedim. Ayrıca ismiyle de pek uyumlu değil. Ferahlatıcı bir dağ havası beklerken ciddi anlamda hayal kırıklığına uğradım.

    Yorum


    • Selective44
      Selective44 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      LDDM ve incense extreme gibi bir parfüm olunca beklenti yüksek bu markada

    • cantona8
      cantona8 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Çokça bilinmeyen ama en az lddm kadar iyi ve hardcore bir çalışmasını da övüp kapatayım Lonestar Memories...

    • cornelius
      cornelius Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Tüm yorumları okudum. Alpes konusunda ben de katılmayanlardanım. Benim için o soğuk yeşil havayı veriyor. En sevdiğim Tauer'ler arasında ilk 3'e girmez o ayrı ama yine de hoşlandım. Ama Lonestar yer yer LDDM'yi bile dövebilir.

  • L'Eau de L'Artisan L'Artisan

    Parlak bergamot ve yeşil yumuşak bitkilerden destek alan bir açılışı var. Bu açılışdan sonra da vetiver-yumuşak odunsular-misk üçlemesi ile sakin ve kolonyadan hallice bir parfüm olmuş. Zegna Italian Bergamot seven bunu da sever diye düşünüyorum.


    L'Artisan Mechant Loup

    Yeni yağmur yağmış bir ormanda gezdiğinizi düşünün, ormanda gezinirken burnunuza yağmurun ıslattığı ağaçların kokusu vuruyor. İşte bu onun kokusu, bildiğiniz ıslak odun parçası kokuyor. Odun diyince aklınızda sert bir parfüm oluşmasın parfüm sonuna kadar nemli ve yumuşak kokuyor. Özellikle yaz akşamlarına çok yakışacağını düşünüyorum.

    Yorum


    • Marc Antoine Barrois B683'ü kullandım dekanttan. İlk bakışta Ganymede ile pek bir farkı yok gibi görünse de, yarım saat sonra deri sahneye çıkıyor. Ganymede'den farklı olarak klorlu su hissiyatı yerini safranlı suya bırakıyor ve amber kullanımından dolayı sıcaklık hissi var. Ganymede mi güzel, B683'mü karar veremedim. Soğuk havalarda B683 daha iyi olacaktır. Bu arada geçen aylarda extrait versiyonu da piyasaya sürülmüş.

      Yorum


      • cantona8
        cantona8 Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Başta ben de "yanlışlıkla Ganymede sıktım sanırım" dedim

      • mr.sta
        mr.sta Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Başlangıç aynı hocam, 2-3 kullanıştan sonra farketmeye başladım ben de.

    • Montale Oud Tobacco
      Bu sıralar bu parfüm pek bir popüler olmaya başladı. Ben de denemek istedim. Açılışta bir sumak biraz kimyon patlamasıyla açılıyor burası biraz ağır ama hemen üstüne citrus ekleniyor parfüme biraz ferahlık katıyor. Orta kısımda parfümün ana noktalarından olan portakal çiçeği ekleniyor, portakal çiçeği parfüme feminen bir hava katmış buda parfümü unisex tarafa çekiyor burada azıcık BO havası aldım ki bu tür çiçek notaların baskın olduğu zaman genelde o aklıma geliyor çünkü. Parfümün son kısmında ise tütün ekleniyor ki birazcık çiğ bir yapıda diyelim. Tonka fasülyesi parfüme dengeli bir tatlılıkla dahil oluyor ki başarılı kullanılmış tonka. Genel olarak güzel bir parfüm. Performans’a gelecek olursak kalıcılık gayet yeterli yayılım 3,4 saat iyi ama geri çekiliyor yani performans Montale’nin alışık olduğumuz bomba performansına sahip değil. Kullanım olarak feminen tarafa daha yakın dursada bence gayet unisex bir parfüm. Yaş olarak 25+. Kıyafet daha klasik tarzda kıyafetlerle uyumlu olabilir. Ben bu parfümde birazcık Nişhane Fan Your Flames havası aldım tarz olarak benziyorlar diyelim. Alır mıyım? Biraz kararsız kaldım belki 50 ml bulursam uyguna alabilirim.
      Koku: 8/10
      Performans: 7.0/10
      Genel: 7.50
      Son Düzenleme furkan1001; 15-01-21, 19:30. Tarafından yapıldı.

      Yorum


      • furkan1001
        furkan1001 Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Şunu da söylemeden geçmeyeyim ben başlangıcı dışında oud’u pek alamadım çok geri planda kalıyor, tütün var ama baskın değil bence parfümde portakal çiçeği ve tonka baskın geliyor, ismi yanlış bence.

    • Frassai - Cuir Pampas.. Acı-ekşi denebilecek sarı-yeşil renk arası kuru otlar, biraz anason ve yumuşak ama ilginç bir şekilde dumanlı deri ile açılıyor. Bir süre sonra beyaz çiçekler ve ahududu kendini gösteriyor. Beyaz çiçeklerin ömrü kısa oluyor ama ahududu neredeyse parfümün son demlerine kadar kendini hissettiriyor. Ama hiçbir zaman derinin ve kuru otların önüne geçmiyor, burada biraz daha eşlikçi gibi davranıyor. Son demlerde dumansılığını kaybetmiş ve ahududuyla iyice yumuşamış deri, hafif yapışkan reçine ve güneşten yanarak sararmış yeşillerle kapanışı yapıyor. Kalıcılık oldukça iyi ama yayılımı biraz zayıf buldum. Soğuk ilkbahar zamanlarında daha verimli olur gibi görünüyor.

      Beğeni: 7,5/10
      Performans: 7/10
      Son Düzenleme cornelius; 15-01-21, 21:22. Tarafından yapıldı.

      Yorum


      • teafortwo
        teafortwo Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Markanın El Sur koleksiyonunun diğer iki parçasını da test etme şansınız oldu mu?

      • cornelius
        cornelius Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Maalesef. Hatta bu markadan denediğim ilk parfümdü bu, biraz da denk geldi

      • teafortwo
        teafortwo Yorumladı
        Yorumu düzenleme
        Anladım, teşekkür ederim..

    • Zara True Leather

      silindir uzun şişede çıkarmıs olduğu seri bence çok başarılı olmuş. Tabiki yine hepsi klon kokular fakat başarılı kopyalar.
      True Leather ciddi anlamda ombre Leather ve Tuscan leather arasında kalmış bir kopya. Birazda irish leather havası var. Fragnatica da sadece deri, iris ve bergamot işaretlenmiş fakat ben bir kaç kez denedim bu parfümü farklı zamanlarda, hafif meyvemsi ve az da olsa baharatlı bir havası var. Koku kalitesi ve kopya olarak başarılı fakat yine genel sorunu olan performans yine bu parfümde devam ediyor. Fakat akıl hocası olan 3 parfümü beğenen , ama fiyatını fazla bulan ya da sürekli kullanmak isteyen ama ziyan etmek istemeyip alternatif arayan varsa rahatlıkla bu parfüme şans verebilir diyorum.

      Yorum


      • Nishane | Nanshe
        greyfurt-mandalina karışımı ekşi-tatlı karışık citruslar ve metaliğe yakın bir ylang ylang-gül ile açılış yapıyor. birkaç dakikaya citruslar oldukça azalıp, ylang ylang ve gül, yaseminin yardımı ile kremsi kıvama geliyor. Onların üstünde ise ortaya kadar yavaşça en üstte kendini gösterecek olan yabanî havuç tohumu beliriyor. Bana göre parfümün en çarpıcı ve yoğun kullanılan elementi havuç tohumu. Parfüme bu aşama ve sonrası için belirgin bir otsuluk ve kına-karanfil benzeri baharatlı hafif samansı bir akor sağlıyor ki başlangıçtaki feminen ve bilindik yapıyı oldukça kırıp unisex çizgisine yaklaştırıyor, parfüme de sağlam bir karakter veriyor. Bu otsu-meyvemsi-çiçeksi-nemli kısmın çiçek ve meyveleri saatler sonunda ancak bitiyor. en son sandal önderliğinde ortadaki otsu baharat akorları ile kapanış yapıyor.
        fragrantica'da oylanılan pudralı çiçeksilikten ziyade bana göre yabanî otsuluk ön planda hemen arkasında ise kremsi çiçekler. Nem ve ıslaklık akoru'nu siklamen tarzı elementlerle vermişlerse de olduğunu varsaydığım toprak kokusunu ise hissetmedim. Bana daha çok bu "bereket" temsilini tohum ve otsu notalara odaklanarak vermişler gibi geldi. çiçek akorları da "ana" 'yı temsil etmiş sanki. Havuç tohumu'nun bu kadar baskın kullanıldığı bir parfüme denk gelmemiştim. Koku profili çok ilgimi çekmese de hem katmanlaması hem de kullanılan elementlerin hikaye ile uyumu başarılı olmuş. Çiçek kısmında baskın diyebileceğim bir element yok, sardunya-ıtır-yasemin-gül gibi duyumsamalar yaşatabiliyor.
        Son Düzenleme Asaid; 16-01-21, 22:21. Tarafından yapıldı.

        Yorum


        • L'Artisan - Voleur de Roses
          Tozlu bergamot, mayhoş erik ve nemli paçulinin baskın olduğu bir açılışı var. Ekşimtırak küflü yapıdaki genel beğeni karşıtı bu başlangıçta donuk ve oldukça saydam gül de hissediliyor fakat bir hayli geri planda kalıyor. Kokunun tende yer edinmesiyle küflü hissiyat büyük ölçüde azalarak, paçuli ve gül birlikteliği ön plana çıkıyor. Bu birliktelikte paçuli fazlaca baskın, hatta başrol. Gül, paçuliye sadece çiçeksi ve feminen bir dokunuş yapmakla yetiniyor. Kokunun son demlerine sandal ağacı ve misk eklenerek daha da yumuşamasıyla, orta bölümdeki yapı fazla değişiklik göstermeden çok hafif tatlılaşmış bir şekilde tenden ayrılıyor. Erikten kaynaklandığını düşündüğüm o mayhoş hava da sona bölüm dışında, sürekli kendini hissettiriyor.
          Bana göre; Voleur de Roses maskülen tarzda başlayıp orta bölümde feminenlik sinyalleri veren ve son bölümlerde de tamamen feminen havaya bürünen bir paçuli parfümü. Bu kokuya gül temelli bir parfüm beklentisi ile yaklaşan çoğu kişi burun kıvıracaktır ama ben paçuli seviyor olmamdan ötürü Voleur de Roses'i de beğendim ancak beni cezbeden yönü paçuliden ziyade alışılmışın dışındaki uyumu oldu. Paçuli gibi dominant bir notaya, vanilya, tonka vs. ile tatlandırılmış bir gül ekleyerek feminenlik kazandırmak yerine seviyeli, karanlık bir gülle bile bu hava sağlanmış. Bu yönüyle saygı duydum.
          Voleur de Roses cıvıl cıvıl, romantik tatlı gül beklentilerini, entellektüel imajıyla karşılamayacaktır. Kokunun performansından da bahsetmek gerekirse kalıcılık ortalama 9-11 saat, ilk bir saattaki ufak burun yoklamaları dışında da yayılım açısından tene yakın kalıyor. Abbathdoom Ege hocam bu güzel hediyen ve diğerleri için çok teşekkür ederim🙏 Koku algıma yönelik farklı dokunuşların hiç eksik olmasın.

          Yorum


          • Abbathdoom
            Abbathdoom Yorumladı
            Yorumu düzenleme
            Ne demek _sefa_ hocam. Beğenmene sevindim. Diğerleri hakkında da yorumlarını bekliyorum. 😊🙏🏻

        • Baldesarrini Ultimate

          Kalın ağır cam şişe ve kapağını beğendim Kehribar rengi sıvı rengi ve sprayer güzel.Parfüm pembe biberin yoğun dokunuşları ile açılıyor.Buna bergamot ağırlıklı narenciye notaları katılıyor.Orta notlardaki beyaz çiçekleri hissedemedim.30 dakika sonra naif bir deri ortaya çıkıyor Parfümün en uzun ve en beğendiğim bölümü burası.Hafif tütsüye benzeyen amber ve topraksı paçuli ile son buluyor Kalıcılık ortalama 4 saat yayılımı orta derecede buldum.Ancak Geza Schoen’nin bu parfümü çoğu niş parfümden güzel


          Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

          Yorum


          • Perris M. Carlo | Patchouli Nosy Be
            nane-heliotrope-peru balsamı ile her nasılsa tozlu ozonik kremsi vanilyalı meyvemsi, gayet ilgi çekici de olsa sentetik hisli bir açılış. 5-10 dk.ya ozonik hava sönüyor. yine peru balsamı öncülüğünde kremalı tarçınlı çiçeksi vanilik akorlar parfümü ele geçiriyor. bu aşamada tatlılık tarzı beni rahatsız etti. paçuli gerçekçi bir kullanımdan uzak, yalnız pudra ve toz efekti vermek için oldukça temiz kullanılmış. kakao hissetmek de mümkün ama ne yazıkki o da pudralı amber ve yoğun tarçın tatlılığı altında ezilmekte. Sona gelindiğinde yalnız pudralı çiçeksi bir vanilya kalıyor ki bana yine heliotrope'un davranış biçimini hatırlatıyor. Benim için ilgi çekici kısım ilk 10 dk., tek sevebildiğim kısım ise sondaki birkaç saat. Yayılım ve Kalıcılık iyi seviyede.
            Son Düzenleme Asaid; 17-01-21, 07:38. Tarafından yapıldı.

            Yorum


            • Jovoy | Les Jeux Sont Faits
              Kuru meyvelerle hafif boozy ferah tatlı bir başlangıç. sonraki 1 saat ise melek otu - kimyon ikilisi ile tütsülü yeşil bitki kökü, reçineli koyu baharatlar ile gin-rom ve tek bir akor sayılabilecek La Liturgie des Heures'in oldukça saf kullanılmış dumanlı labdanumunun birleşiminden oluşuyor. Baş-Orta arasındaki 30-35dk.lık kısım Rake & Ruin'in nişliğini kaybettirmeden bir nebze daha rahat kullanılabilir hali, yine bile cüretkar olduğunu düşünüyorum. Orta kısım oturduğunda ölmez otu tarzı baharatsı bir doku ile tütsülü labdanum daha baskın, boozy akorlar ise baş kısımlara göre daha az hissediliyor. Son kısımda otsuluk-baharat azalmış, tatlılık vanilya-labdanum arasında yine hafif yanık bir odunsuluk var. Orta ve son başta olmak üzere her aşamasında tütün hissetmek mümkün. oldukça gotik tarafta olmakla birlikte giyilebilir karakterli bir otsu tütün-amber yorumu. bence "olmuş" bir parfüm.

              Yorum


              • Renier - Habana 500,

                Başlangıçta Nicolai Cuir Cuba gibi süetimsi bir açılış yaptı kısa süre sonra tamamen güzel bir kahve kokusuna döndü, bilekte koklaması keyifli ancak bu şekilde kokmak ister miyim, sanmıyorum

                Yorum


                • Uniquee Kutay

                  Baktım seveni çok. Hazır elimde sample var deneyeyim dedim. Viski, tütün ve karamel varmış. Hmm severim dedim. Ve bileğime iki fıs attım. Açılış keskin boosy. Tam alkol kokusu. Arkadan hafif yeşillikler ve narenciye. Ormanda viski içiyorsunuz da yanında portakal falan var gibi. Sonrasında parfüm öyle tatlı bir hal alıyor ki, karamel, vanilya , odunsu notalar. Tatlı derken güzel ve şirin anlamında bir tatlı değil. Bildiğiniz şeker tatlısı. Yok böyle bi tatlılık. Karamel vuruyor arkadan vanilya yumruk atıyor. Açılışındaki o özgünlükten eser yok yerine bambaşka bi parfüm geldi sanki. Şimdi soruyorum. “Bu parfümü bu kadar çok seven varken. Neyi sevdiler.” Performans üst düzey ona lafım yok. Ama bu parfümü satın alır mıyım ? NO !

                  Yorum


                  • Selective44
                    Selective44 Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    Bende o yüzden merak ediyordum. Fakat çok başka bişey ile karşılaştım. Baraonda gerçekten boosy kokularda bayağı iyi fakat Kutay için aynı şeyi söyleyemem. Bana da nokta alışverişimde sample olarak gelmişti.
                    Son Düzenleme Selective44; 18-01-21, 19:19. Tarafından yapıldı.

                  • atua
                    atua Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    fakir baraondası hocamm fiyat performans olarak çok iyi benden gecer not aldı..

                  • Selective44
                    Selective44 Yorumladı
                    Yorumu düzenleme
                    Fiyat olarak diyorsan bence parasını hak eden ürün değil. Ha ama ml bazındaysa evet baraondadan fazla hacim olarak.

                • Laurent Mazzone | Ambre Muscadin
                  Çamaşır suyunu andıran oldukça yakıcı, buruk, saf klor benzeri bir yapı ile başlıyor. Ardından oldukça pudralı bir vanilya ve menekşe'nin belirmesi ile keskinliği yarıya düşüyor. 15-20 dk. kadar böyle devam edip tatlılık amber-beyaz misk tarafına kayıyor, arkadan sedir de bir saat kadar hissedilir şekilde. Son aşamaya girilene kadar oldukça lineer vaziyette devam ediyor, yalnız tozlu tatlılık amberden ziyade vanilyaya daha yakın vaziyette, yine hafifçe de olsa arkadan gelen menekşe hissi de mevcut. Maalesef bana çamaşır suyunu andıran yapı son kısımda azalsa bile tamamen kaybolmuş değil. Benim çamaşır suyu olarak adlandırdığım kısım bazı kişilerin hayvansal olarak algıladıkları yapı olabilir. bana hiç doğal hissettirmese de hyrax'vari bir yapı var denilebilir.
                  Son Düzenleme Asaid; 18-01-21, 18:46. Tarafından yapıldı.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X