Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Tom Ford’un Parfümler İle İlgili 3 Altın Kuralı

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Tom Ford’un Parfümler İle İlgili 3 Altın Kuralı

    Click image for larger version  Name:	tom-ford-fashion-designer.jpg Views:	0 Size:	442.9 KB ID:	182973

    “Kokunuz görüşünüz kadar olmasa bile yine de en az onun etkili olduğu kadar; sizinle ilgili bir izlenim bırakabilir. Ben, Tom Ford… Ve bunlar da benim parfümlerle ilgili 3 kuralım:

    Kural 1: Yönteminizi mükemmelleştirin.

    Ne zaman bir parfümün havaya sıkılıp içinden geçildiğini görürsem… Gülerim. Benim yöntemim: Parfümü bol miktarda kullanmak. Çoğu kişi, hafif bir şekilde uygulanması gerektiğini söylüyor. Neden? Sevdiğiniz bir parfüm varsa ona neden cömertçe davranmayasınız ki!? Neden çok harika kokmak yerine, az iyi kokmayı tercih etmeliyiz!? Ayrıca günün farklı zamanlarında farklı kokular sıkıyorum ve yatmadan önce de çok az miktarda yine… Zor bir günün ardından rahatlatıcı geliyor.

    2. kural: Parfümünüzün yoğunluğuna karar verin.

    Eau de Parfum konsantrasyonundaki bir parfümün küçük bir damlası bile çok yoğun olabilir. Daha yumuşak bir koku istediğim zamanlarda bir Eau de Toilette etkili olabiliyor. Hatta kokulu bir sabun dahi yetebiliyor.

    Kural 3: Ruh durumunuza göre hareket edin.


    Seçimlerimi, farklı ruh hallerime göre yapmayı seviyorum. Private Blend koleksiyonumdaki güçlü ve odunsu Fougere Platine kokusu bana öz güven veriyor. Yaz için ise Mandarino di Amalfi gibi daha hafif narenciyeli bir parfüm seçiyorum. Ve kendimi mükemmel hissettiğimde ise… Bunun için de bir parfümüm var: Fucking Fabulous."

    Video için:



    Yukarıda Tom Ford’un parfüm seçimleri ve kullanımı hakkındaki 3 altın kuralını okudunuz/izlediniz...


    Ford’un bu altın kuralları hakkındaki sizin görüşleriniz nelerdir? Sizin de bu kuralların dışında kendi altın kurallarınız varsa onları da yazabilirsiniz...
    Son Düzenleme Aryan; 26-10-20, 16:18. Tarafından yapıldı.

  • #2
    3 Altın kural değilde, 3 bronz kural gibi duruyor
    Vay anasını dedirtmedi yani...

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: cecilia View Post
      3 Altın kural değilde, 3 bronz kural gibi duruyor
      Vay anasını dedirtmedi yani...
      Bu video aslında bir PR çalışması, çok da şaşırtıcı kurallar beklememek lazım. Yalnız o kadar iddialı parfüm arasında Fougere Platine parfümünden bahsedecek kadar seviyor olması ilginç geldi; en sevdiklerinden gibi gözüküyor. Eski ekol bir parfüm sanırım ve popüler parfümlerinden değil. Bu seçim de ne kadar samimi? Bir PR parçası mı? Bilinmez tabii...
      Son Düzenleme Aryan; 26-10-20, 22:42. Tarafından yapıldı.

      Yorum


      • #4
        1) Parfümlere provokatif isimler koyun.
        2) Her yıl en az 2348239048 flanker çıkarın.
        3) Arada bir de iyi parfümler yapın, marka bitti demesinler.

        Bonus kural:

        Parfümü bol bol sıkın da bizi ekmeksiz bırakmayın. 30 fıs Black Orchid sıkıp metroya binmeye devam edin.

        Yorum


        • uncle-benjen
          uncle-benjen Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Hocam siz biraz ofis dışına çıkıp hava alın bence..

          Adamı gömmüşsünüz..
          Son Düzenleme uncle-benjen; 26-10-20, 18:06. Tarafından yapıldı.

      • #5
        Orjinal yazı sahibi: cornelius View Post
        1) Parfümlere provokatif isimler koyun.
        2) Her yıl en az 2348239048 flanker çıkarın.
        3) Arada bir de iyi parfümler yapın, marka bitti demesinler.

        Bonus kural:

        Parfümü bol bol sıkın da bizi ekmeksiz bırakmayın. 30 fıs Black Orchid sıkıp metroya binmeye devam edin.
        Koklamadan midem kalkti...

        SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

        Yorum


        • #6
          Ben de son zamanlarda beyefendinin yaratıcılık yoksunu parfüm isimlerini gördükçe acı acı gülüyorum.

          Tom Bey özetle, "elinizi korkak alıştırmayın, az çeşitle yetinmeyin, kendinizi mükemmel hissetmek istediğinizde son parfümümü deneyin" demiş, ne kadar satsa o kadar kâr. Samimiyetten uzak bir söyleşi, belli ki reklam çalışması.

          Bu markaya bir türlü ısınamamıştım. Dikkat çekmek uğruna, zorlama, hatta argoya varan parfüm isimleri ile marka algısı açısından gözümde kalite kaybetmeye ve iyice itici olmaya başladı.

          Yorum


          • #7
            Naçizane 2 kuralım var:
            • Hangi koku bulutunun içinde kendini iyi hissedeceksen onu kullan.
            • Yakınındaki insanların temiz hava soluma hakkına saygı göster.

            Yorum


            • #8
              Orjinal yazı sahibi: cornelius View Post
              1) Parfümlere provokatif isimler koyun.
              2) Her yıl en az 2348239048 flanker çıkarın.
              3) Arada bir de iyi parfümler yapın, marka bitti demesinler.

              Bonus kural:

              Parfümü bol bol sıkın da bizi ekmeksiz bırakmayın. 30 fıs Black Orchid sıkıp metroya binmeye devam edin.
              Kesinlikle 😃

              Redmi Note 9 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

              Yorum


              • #9
                Orjinal yazı sahibi: Aryan View Post
                “Ne zaman bir parfümün havaya sıkılıp içinden geçildiğini görürsem… Gülerim.
                Bunu duyduğumda ben de gülümsedim, özellikle mağazalarda beni gülümseten bir durum bu çünkü! Parfüm hakkında kendisinden yarım saat masal dinlediğin parfüm satıcısının elinde senden kaçırdığı ve bir türlü dokunamadığın parfüm şişesiyle "Bakın şimdi ben havaya püskürtüp koku bulutu yapacağım, siz de içerisinden geçeceksiniz amaaa önce gözlerinizi kapatın, kapatın iyice, bir ki üç deyince bir adım öne ama gözlerinizi kapatın, kapatın hoooop!" tarzı emirvaki sözlerle, bin bir türlü şaklabanlıklarla ortamı sirke çevirip müşteriye soytarılık yaptırması; anlam veremediğim hareketler... Abi noluyoruz ya? İşimiz, gücümüz var, alt tarafı bir fıs koklayıp eve gidicez. Hayır abi... Bir sal ya!

                Orjinal yazı sahibi: Aryan View Post
                Benim yöntemim: Parfümü bol miktarda kullanmak.
                Tom Ford koku bulutu olayına bu açıdan bakmak istemiş tabii. Kendi yorumum ise: Bu konuda zaten benim elim çok cömert, hep de öyle oldu. Ama gerçekten dizginlemeye çalıştım, forumda gördüğüm "Bugün 2 fıs bunu kullandım", "Tek fıs bilmem ne..." gibi yorumları ciddiyetle yaklaşıp anlamaya çalıştım. Dedim, neden olmasın? Yalnız o sıralarda bir yandan da koleksiyonum bayağı genişliyordu ve farkettim ki bu parfümleri ben, bu cömert kullanım şeklimle bile ömrümce bitiremeyeceğim.... Hatta bir platformda görmüştüm, çok güzel bir konu tartışılıyordu; "Neden 50 ml. parfüm almayıp da hep 100 ml. parfüm alıyoruz? Gerçekten tamamını kullanabiliyor muyuz? Kullanabilecek miyiz?" Tarzında bir konuydu. Aslında mantıklı, güzel bir bakış açısı. Neyse, ben de düşündüm dedim, şu ana kadar insanlardan olumsuz geri dönüş aldım mı? Hayır. Tam tersi gayet olumluydu, hatta biraz abarttım mı diye her düşündüğümde olumlu anlamda parfüm ismi soruldu. Genelde güçlü parfümler kullanmıyor oluşumdan mı bu bilmiyorum ama insanları rahatsız etmiyorsam o zaman dedim; ben de parfümün içinde nasıl rahat ediyorsam öyle kullanayım. Sonuçta 88 batch Fahrenheit, ilk batch Dior Homme Parfum kullanmıyoruz ya! Günümüz parfümlerinin de performans durumu belli... Ama eğer bir gün otuz fıs Black Orchid sıkıp metroya binersem de lütfen vurun beni! Bu konuda samimiyim.

                Zaten burada eleştirilen konunun özü de sanırım bundan öte; Tom Ford'un ritüellere dayandırdığı tavsiyelerini samimi iletişim biçimi ile sunmaya çalışması ve bunun açıkçası samimi bulunmaması; bu tavsiyelerin PR amaçlı ve arzı, kârı artıracak tüketimi kültürünü kamçılamak amaçlı olduğu düşünülmesi. Eh, yani... Üzgünüm Ford! Ben de burada kapitali savunacak kadar kendime yabancılaşmış değilim.


                Orjinal yazı sahibi: Aryan View Post
                Ayrıca günün farklı zamanlarında farklı kokular sıkıyorum ve yatmadan önce de çok az miktarda yine… Zor bir günün ardından rahatlatıcı geliyor.
                Burada katıldığım ve katılmadığım birer nokta var...

                Katıldığım nokta: Günün farklı zamanlarında parfüm kullanımı... Evet bazen, buna uygun hızlı geçen, gecesiyle gündüzüyle adeta bitmeyen günler olabiliyor. Ben özellikle işten geldikten sonra bir kahve eşliğinde sevdiğim bir parfümü koklayarak yorgunluk atmayı seviyorum, bu gerçekten rahatlatıcı bir ritüel!

                Katılmadığım nokta, en azından benim için: Uykudan önce parfüm kullanmak... Parfüm hobisinden önce bayağı tütsü kültürüne sahiptim ve akşamları birer tütsü yakmak beni rahatlatırdı ama uyumaya yakın artık etkisi azalmaya başlar, büyük ihtimalle ben uyurken de ağırlığı çok düşük olurdu. Şuan ise yaptığım bir ritüel değil, parfümü ise kesinlikle sıkmam. Çünkü; Tamam bir parfüm tasarımcısı değiliz, burnumuzu onlar kadar dinlendirme, vücudumuzu o kadar nötralize etmeye teknik anlamda ihtiyaç duymayabiliriz... Ama en azından uykuda iyi bir şekilde dinlenebiliriz. Zaten gündüz bilinçlilik durumunda parfüm dışında da çok yoğun bir şekilde kokular dünyasında yaşıyoruz, bırakayım da uyku dünyam kendi özerkliğinde kalsın. Hayır, uykumda ben mükemmel hissetmek istemiyorum. Hem benim uykum çok ağır yahu, dünyada olmuyorum ki ben!


                Orjinal yazı sahibi: Aryan View Post
                Parfümünüzün yoğunluğuna karar verin.
                PR amaçlı bir video olduğu için bazı tavsiyeler sığ kalmış. Mesela burada parfümün en önemli özelliği "koku profili" atlanmış, hiç değinilmemiş bile! Oysa bir parfümü kış ya da yaz parfümü yapan en önemli özelliklerden biri de bu. Bir koku tasarımcısı teknik başarısının sonucu olarak parfümün yoğunluğundan öte bir performans elde edebilir. Bazen beklenildiğinden daha güçlü olur, bazen yoğun ama hafif bir parfüm de ortaya çıkabilir. Somut örnek olarak, geçen kış kullandığım Mugler Pure Malt şaşırtıcı derecede benim çoğu EDP. parfümümden daha iyi performansa sahipti, tam kışlık bir koku. Hermes Voyage Pure Parfum da (Pure Parfum adı da biraz show bence ve bu ayrı bir konu tabii) bu kadar yoğunluğa rağmen nasıl da bu kadar hafif, zarif bir yazlık kokuydu hayret etmiştim. Aslında bu da bir başarı!

                Orjinal yazı sahibi: Aryan View Post
                Ruh durumunuza göre hareket edin.
                Buna saygı duyuyorum, mood'a göre parfüm seçimi gerçekten motivasyon, enerji, ilham verebilecek kadar güzel bir tamamlayıcı estetik güç olabiliyor. Ben bunun dışında yer ve zamana göre parfüm seçmeyi çok seviyorum. Kokular yere ve zamana göre müthiş kontrast yaratıp, başkalaşabiliyorlar; koku sanki büyüyor, harika bir şekilde uyum gösterebiliyor (-ki ben özellikle zıtların uyumluluğunu seviyorum bu konuda), bazen çölde vaha misali vaha yaratacak kadar, hatta bazen yer ve zaman mefhumunu gerçek anlamda sarsacak kadar estetik bir güce sahip olabiliyorlar...

                Buradaki sorun bence, videodaki gibi cool bir motivasyon ile parfümün adına vb... unsurlara kanıp kullanmak. Yani şimdi parfümün adı mükemmel diye kokusu da mükemmel olacak değil. Hayat, reklam filmleri gibi romantik değil maalesef! Ayrıca adının da mükemmel olduğuna pek de emin olmamak gerek. Mesela: Şimdi Türkiye'de dışarı çıkarken Fucking Fabulous parfümü sıktınız diyelim... Mükemmel! Ama burada birisi sana parfümünün adını sorduğunda, sen de "Fucking Fabulous" dediğinde alacağın cevap "Vaoovv! Gerçekten ne kadar da mükemmel" değil şu olur: "Anan hariç de lan! "
                Son Düzenleme Aryan; 27-10-20, 23:07. Tarafından yapıldı.

                Yorum


                • Asaid
                  Asaid Yorumladı
                  Yorumu düzenleme
                  😅 benim de dikkatimi reklamda F** Fabulous için üstü çizili şişe kullanmaları çekti. mecburen sansür koymak zorunda kalmışlar sanırım. gerçi isim bir strateji olduğu gibi üstü çizili olması bile merak uyandırdığı için yine iyi strateji.

              • #10
                1. ve 2. kurallarını okurken biraz samimi gelmişti..ama 3. kurala gelince işi batırdı; çünkü FF çok basit bir parfüm. Cornelius'un yukarında belirttiği üç kural bence TF'nin gerçek kuralı:

                1) Parfümlere provokatif isimler koyun.
                2) Her yıl en az 2348239048 flanker çıkarın.
                3) Arada bir de iyi parfümler yapın, marka bitti demesinler.

                ...tebrikler Cornelius..TF'nin özeti.

                Yorum


                • #11
                  Daha fazla sıkın, daha fazla kullanın, daha fazla parfüm satın alın. Modanın dahi çocuğu denilen bir ismin parayı bu kadar ön planda tutması benim tuhafıma gidiyor. 😒

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X