Dekoratör Christiane Gautrot, ressam DesmondKnox-Leet ve sahne tasarımcısı Yves Coueslant, İngiltere’nin prestijli mağazaları Liberty ve Sanderson için dekoratif kumaşlar ve duvar kağıtları tasarlarken 1961 yılında Paris Saint-Germain Bulvarı'nda dünyada benzeri olmayan, yüksek zevkleri ile bezenmiş, oldukça stil sahibi bir butik açarlar.
İki yıl sonra, tasarladıkları muhteşem kumaş ve duvar kağıtlarının süslediği evlerin, kokularının da muhteşem olması gerektiği konusunda hemfikir olan üçlü, kısa bir süre sonra ucu bucağı olmayan kokular alemine dalar ve böylelikle ilk mumlarını tasarlarlar.
1963 yılında, ilk üç mumu Aubépine (Alıç), Cannelle (Tarçın) ve Thé (Çay) satışa sunulur. Bugün mumlar halen Diptyque’in ana ürün seçeneklerinden biri olarak vitrinlerini süslemektedir.
5 yıl sonra 1968'de ise kokular üzerine yoğunlaşmaya devam eden ekibin ilk parfümü L’Eau, şişeyle buluşuyor. L’Eau’nun cinsiyetsiz bir koku olması, markanın bugün de kokularında sürdürmeye devam ettiği bir felsefe ve özellik...
Çoğu kokuları, seyahat etmeyi seven bu üç arkadaşın gezilerinden ilham alan parfüm evi, sadece kulaktan kulağa yayılan, stilize ve sansasyonel bir çok kokuya imza attı. 68 parfüm içeren Diptyque’in parfüm koleksiyonunda; en eskisi 1968’de, en yenisi ise 2020'de üretildi. Diptyque, kokuları için parfümörler Daniel Moliere, Serge Kalouguine, Olivier Pescheux, Fabrice Pellegrin, Olivia Giacobetti ve Desmond Knox-Leet ile çalıştı.
Parfüm endüstrisindeki geniş repertuar düşünülünce, hızlı ve şaşaalı bir giriş ile kısa sürede dünyanın hatırı sayılan parfüm evlerinden biri haline gelen Diptyque; bugün parfümleri, ev kokuları ve bakım ürünleriyle halen dünyanın hatıra sayılır niş parfüm evlerinden biri…
Not: Marka adını yunan “diptiklerinden” (diptychs) alıyor. Diptyque, iki panelden veya parçadan oluşan bir tablo veya heykel anlamına geliyor. Genellikle pano biçimindeki resimler için kullanılan diptikler İlk Çağ boyunca yoğun olarak kullanılmıştır.
Yorum