Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Regalien - Parfümhobisi Özel Röportaj

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Regalien - Parfümhobisi Özel Röportaj

    Nish parfüm pazarının yeni markası Regalien'in sahiplerinden Varol Bey ile yaptığımız soru cevap şeklindeki röportaj ile markaya dair aklımda olan herşeyi kendisine sordum oda içtenlikle cevapladı.

    1) Markanızı ilk yaratma fikri nasıl aklınıza geldi ve İlk adımı nasıl attınız?

    Kokulara dair geçmişimden gelen bir merak vardı. Çocukluğumdan beri kokularla aramdaki bağ çok kuvvetli. Parfümsüz asla dışarı çıkmam diyen insanlar vardır, işte o benim. Kokusuz bir günüm dahi geçmez. Öncelikle kokularla olan ilişkim sadece meraktan öteye gitmiyordu. Piyasadaki her şeyi koklamaya çalışıyordum ve özellikle niş markalar bende daha fazla merak uyandırıyordu. Mesleğimin kokularla bir bağlantısı olmamasına rağmen ‘neden bu sektörün içinde ben de olmayayım’ diye sorgulayıp duruyordum. Öncelikle parfüm dünyası şuan Batı’nın ve Amerika’nın tekelinde. Dünya çapında bir Türk parfüm markası neredeyse yok. Ben de merakımı işe dönüştürmek ve iyi ve kaliteli bir iş çıkarmak istedim. MG Internation Fragrance Company’de bu sektöre girmemde büyük rol oynadı diyebilirim. Markanın yaratılış ve kokuların tasarımı aşamasında her zaman yanımızda oldu.

    2) Markanızın ismi olan Regalien in özel bir anlamı veya açıklması varmı?

    Regalien Fransızcada krallara layık anlamına geliyor. Bizde bu kelimeyi olfaktif boyutta anlatmaya çalıştık. Hem niş hem de lüks algısını bu şekilde yansıtmak istedik. Bizim parfümümüzü kullananlar lüks bir parfüm kullandığını bilmeleri gerekir.

    3) Türkiyede parfüm adına bir marka yaratmanın avantaj ve dezantajları sizin için nelerdir?

    Avantajından bahsetmek istersem Türkiye’de parfüm sektörü içinde görebileceğiniz marka çok az. Bu duruma üzülmekle birlikte markamız adına avantajlı buluyorum. Üzülüyorum çünkü eskiden çok iyi parfümcülerimiz, parfümlerimiz varmış. Günümüze baktığımızda bu değerlerin birçoğunun kaybolduğunu görüyoruz. Dezavantajından bahsetmek istersem, bir Türk markası olduğunuz için kalitesiz ve iyi olmadığınıza dair bir inanış mevcut. Bunu en çok kendi ülkemde hissediyorum. Yurtdışında böyle bir yaklaşım yok. Tam tersi Türk pazarı kültürel açıdan oldukça ilgi çekici geliyor.

    4) Hedef kitle veya hedef bölgeleriniz varmı varsa nelerdir?

    Niş parfüm kullanmak için farklı bir parfüm zevkini benimsemiş olmanız gerekli, yine de parfümde hedef kitle kısıtlamamız yok, bizim parfümlerimizi isteyen herkes kullanabilir.

    Hedef pazarımız ise hem yurtiçi hem yurtdışı olmak üzere tüm dünyada yer almak istiyoruz. Önceliğimiz Türkiye’de Niş parfümlerin satıldığı mağazalarda yerimizi alacağız. Daha sonrasında ise Avrupa, Rusya ve UAE ile başlayarak Amerika ve UzakDoğu olarak ağımızı genişleteceğiz.

    5) Parfüm koleksiyonunuzu belirlerken hangi kriterleri göz önüne aldınız?

    Öncelikle markanın bir felsefesi olmalıydı. Kokuların her biri bu felsefe doğrultusunda tasarlandı. Doğunun kültürel zenginliği ve batının zarafetini parfümlere yansıtmaya çalıştık. Parfümör ham madde kullanımında özgürdü. Yani istediğimiz hikayeye en uygun formu yakalayana kadar en kaliteli hammaddeleri kulladınıp harmanladı ve ortaya özgün parfümler çıkardı.

    6) Parfümörünüz kim ve hammaddeleri nerden tedarik ediyorsunuz?

    Bütün koleksiyon Fransız parfümör Sylvain Cara tarafından tasarlandı. Ham maddelerin tedariği ve tasarım süreci MG International Fragrance Company bünyesinde gerçekleşti.

    7) Şişe tasarımlarınız gerçekten çok güzel. Şişeyi tasarlarken göz önünde bulundurduğunuz bir kriter varmı?

    Şişelerimizde ilk önem verdiğimiz nokta tabiki de kalite idi, Avrupa’nın en kalite üreticileri ile çalışıyoruz.

    Ayrıca şişeyi tasarlarken her iki cinsinde kullanacağını göz önünde bulundururken; lüksü, kaliteyi ve niş olduğunu hissedecekleri şık bir şekilde tasarladık.

    8) Biliyoruz ki her tasarımcı için tasarladığı parfümler onların bebekleridir ayırt edemezler. Fakat sizin için şu parfüm kesin hit olur dediğiniz bir parfümünüz varmı?

    Dediğiniz gibi her kokumuzu kokladığım zaman beni farklı yerlere götürüyor, farklı duygular tattırıyor o yüzden ayırt etmem çok zor.

    Her gün hangisini kullanmalıyım diye dolabın karşısında zaman harcıyorum, birazda o anlık modum etkili oluyor diyebilirim.

    Serimizde herkesin kendisine yakıştırabileceğini düşündüğümüz farklı tonlarda kokularımız var. Hangisinin hit olacağını zaman gösterecek diyebilirim.

    9) Henüz yeni kurulmuş bir markasınız. Bu kadar kısa zamanda size gelen ilk tepkiler nasıl oldu?

    İlk tepkiler beklediğimizden daha fazla ve olumlu oldu diyebilirim. Özellikle yutdışından hem test etmek ve kullanmak isteyen ,hem de mağazasının vitrinine isteyenler var. Bu dönüşler verdiğimiz emeklerimizin ve uzun süren çalışmalarımızın meyveleri olduğunu düşünüyoruz . Olumlu geri dönüşlerin yoğunluğu bizi hem motive hem de mutlu ediyorlar.

    Birçok kez tanımadığım kişiler tarafından yolda ,alışverişte veya bir kafede otururken kullandığım parfümüm soruldu, çok beğendiklerinden bahsettiler. Bu gibi yaklaşımlar bizi gururlandırıyor ve doğru yolda olduğunuza inandırıyor.

    10) Markanızla ilgili gelecek planları nelerdir?

    Bir dünya markası olmayı hedefliyoruz ve dünya üzerinde birçok kullanıcıya ulaşmayı amaçlıyoruz. Niş pazarına yeni bir soluk getireceğimize inanıyoruz.

  • #2
    Güzel bir ropörtaj olmuş emeğinize sağlık.

    Yorum


    • #3
      Röportaj için teşekkürler Altuğ bey. Umarım başarılı olurlar sektörde.

      Yorum


      • #4
        Güzel bilgiler güzel on sunum elinize sağlık Altuğ hocam

        Yorum


        • #5
          Türk markası olduğumuz için kalitesiz olduğumuza dair bir inanış mevcut demiş kendileri. Web sitelerinde sadece 'Türküye' için satış vardır yazılmış. Yani daha kendi ülkesinin ismini doğru dürüst yazamayandan ne beklenir diye düşünmüyor değil insan. Sonuçta kaç sayfalık bir web sitesi ki? Demek ki bu algıyı yaratan da sizsiniz-biziz. Yoksa tam da bir discovery set almak üzereydim. Titizlik her aşamada olmalı. Profesyonellik budur. Amatörlükle de dünya markası olunmuyor.

          Yorum


          • ali
            ali Yorumladı
            Yorumu düzenleme
            Eleştirinizi çok yerinde ve tutarlı buldum. Aynen katılıyorum.

        • #6
          Bu imla konusunun önemine değinen birilerinin olduğunu görmek güzel... Benim üzerimde de anında markaya veya mekana değer kaybettiren bir etkisi oluyor. Özellikle restoran kafe gibi mekanların menülerinde çok sık karşıma çıkıyor.

          Yorum


          • #7
            Orjinal yazı sahibi: Medea View Post
            Bu imla konusunun önemine değinen birilerinin olduğunu görmek güzel... Benim üzerimde de anında markaya veya mekana değer kaybettiren bir etkisi oluyor. Özellikle restoran kafe gibi mekanların menülerinde çok sık karşıma çıkıyor.
            Eski bir çeviri bilimci olarak bir ara takıntım haline gelmişti. Bütün Fransızca ve İngilizce yazılarda imla ve çeviri hatası arıyordum.

            Yorum


            • #8
              Bu güzel röpörtaj için teşekkürler Altuğ Bey.Konuyu görmem baya geç oldu.

              Peki bu markanın kokularını alan deneyen bilen arkadaş var mıdır? Yorum yapabilecek?Discovery set almayı düşünüyorum

              Yorum

              İşleniyor...
              X