Öncelikle konuya giriş yapmak lazım. Essential Parfums, Fransa menşeili bir niş parfüm tasarım markası. Çevrecilik ve doğal hammaddeye/malzemeye yönelim politikaları var. Ben isimlerini NoktaCosmetics aracılığıyla duydum, öğrendim. Fiyat baremi olarak 70-80€ gibi bir fiyat bandı var diye hatırlıyorum. Normalde 100ml'lik bir niş parfüm için Türk Lirasından bağımsız olarak ucuz bir rakam. Çünkü designer (tasarımcı) diye tabir ettiğimiz markaların dahi parfümleri 45-50 eur bandından itibaren 90 eur fiyatlarına kadar (bu rakamlar ortalama bilgi vermek içindir) olduğu varsayıldığında, iddiası niş tasarım olan bir parfüm evinden özellikle de doğal ve geri dönüşebilir maddeler kullanıyorum diyen bir markadan beklentim ortalama seviyede kalır. Bu artık yılların tecrübesi oldu. Ayrıca benzersiz, lüks kokuları erişilebilir fiyatlara satmayı hedefliyoruz diyorlar. Benzersiz kısmına katılmamakla birlikte geri kalanına şahsen hak veriyorum. Neyse... Efsane bir parfüm beklentim olmadan kokuları denemeye koyuldum. Bu arada markanın takdir edilecek bir hareketi de parfümlerini tanınmış isimlere tasarlatmış olması. Bu durum benim için en azından minimalist kokular da çıksa karşıma kalite hissinin yüksek olabileceği yönünde umut verici.
Bois Imperial; Markanın açık ara bence en iyi parfümü. Hatta bu yıla satış rekorları da koydurabilecek bir parfüm olmuş. Birebire yakın derecede Marc-Antoine Barrois B683 akrabasıdır kendisi. Herkes aynı markanın Ganymede isimli parfümüne benzetmiş olsa da ben onların büyük çoğunluğunun B683'ü denememiş olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum bu durumun. Ama dna neredeyse aynı. Koku profili açılışında bolca fesleğenle baharatımsı sıcak odunsulara eşlik eden kimyasallar hissediliyor. Ferah ve odunsu sıcak bir parfüm. Her mevsime uyar yerine göre kullanmayı bilirseniz. Performansı çok iyi. Yayılım, kalıcılık ve koku güzelliği olarak seviyesi baya yüksek. Bu parfüm muhtemelen üzerinizdeyken sorulur ve kendini de hissettirir girdiği ortamda. Sadece bu marka içerisinde bilgi vermesi açısından puan sıralaması yapacağım. Başka markalarla kıyaslamak amaçlı değildir. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 8-8-9
Divine Vanille; Tatlı baharatlı, bol tonkalı bir amber-vanilya parfümü. PdM Herodgiller ailesine mensup bir çalışma olmuş. Özgünlük olarak ne vadediyor? O grupta olmayan ve bunda olan ne var farklı? Birazcık adaçayı açılışta ve derinden gelen hafifi kuru bir topraksılık. Bunlar belirgin değil çok. Aramak lazım bulmak için. Yüzeysel yaklaşırsanız Herod’a çok benziyor deyip geçebilirsiniz. Ama birebir kesinlikle değil hiçbir parfümle. Bir kere en sevdiğim yönü biraz kuru hissettirmesi oldu. Baharatların kuru gelmesi onu yılışık bir parfüm olmaktan kurtarıyor. Adaçayının etkisi bence çok büyük bu etkinin oluşmasında. Orta kısımlardan itibaren bendeki bu his ortadan kayboldu. İyiden iyiye Herod’a doğru yürümeye başladı koku olarak. Kalite hissiyatı dolayısıyla tebrik ediyorum ama bu kadar. Daha fazlası oluşmadı bende. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-7-6
Mon Vetiver; Bruno Jovanovic imzalı, yüksek düzeyde ferah ve sucul başlayan aromatik bir odunsu bahar parfümü. Odunsu kısım yüksek oranda vetiver üzerine kurulu. Açılışında lavanta ve gin bolca hissettim ve bu kısım gerçekten ağız sulandırıcı. Parfüm oturdukça vetiver gövde ortaya çıkmaya başlıyor. Kremsi yapıya bürünmeye başlarken de Grey Vetiver vari bir hissiyat doğuruyor. Dip kısımlar ise daha sert bir vetiver ile veda ediyor. Adının karşılığı bir çalışma ama benzeri kokular bulmak mümkün. Tom Ford Grey Vetiver, Armani Vetiver Babylone gibi parfümler geldi aklıma. Fiyatı itibariyle alternatif bahar akşamları için tercih edilebilir. Bence günlük kullanıma için de gideri var. Bunun da yayılımı başta epey yüksek. Sonra çok az sakinleşiyor ama anlaşılan o ki doğal kullanılan maddelerin dışındaki sentetikler (ki bence artık parfüm sektörünün olmazsa olmazları) kokunun performansını baya yükseltiyor. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 7-8-7
Nice Bergamot; Yine bol sucul ve sarımtırak çiçeklerle bezenmiş bir tonka-sedir tabanlı narenciye parfümü. Feminen tarafa daha yakın bir parfüm. Çok özel bir tarafı yok benim için. Kaliteli bir kolonya gibi davranan, her ortama uyacak, neşeli ve bolca pozitif enerji yayan bir parfüm. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-6-5
Orange X Santal; Müthiş lezzetli, Atelier Cologne Orange Sanguine ve onun gibi narenciye temalı parfümler arasında kendisine yer bulabilecek çok güzel bir alternatif. Taptaze portakal ile başlayıp uzun süre o şekilde devam ediyor. Orta kısımlar odunsulaşmaya başladıkça servi ve sandal ağacı belirgin şekilde kokuya yön veriyor. Hafif odunsu bir parfüm ve Nice Bergamot’a göre unisex sayılabilir. Herkes kullanabilir. Canınız sıkıldığında bile pozitif enerji için kolunuza fıslatabilirsiniz. Kalite hissi ve doğallık güzel detaylar. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-6-7
The Musc; Aromatik bir beyaz misk. Çok temiz bir feminen. Beni 2000li yılların genç kadınlarının bolca kullandığı pudra efektli abla kokularına götürdü. Yeni ütülenmiş bir beyaz elbise gibi kokuyor. Bu parfüm de oldukça pozitif bir parfüm. Beni yakın geçmişe götürdü ve bunun dışındaki temiz karakterini de beğendim ve kendimce artı olarak ekledim. Çok belirgin pudramsı misk algıladığım için içeriğindeki diğer notaları pek hissedemedim. Pamuk gibi bir kokuya dönüşüyor sonlara doğru. Baş kısımları daha genç ve dinamikken, ilerledikçe parfümün olgunluğu da artıyor. Kokusunun benlik olmaması bir şey değiştirmiyor. Çünkü ben feminen tarafta beğenilebileceğini düşünüyorum. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 7-7-7
Bois Imperial; Markanın açık ara bence en iyi parfümü. Hatta bu yıla satış rekorları da koydurabilecek bir parfüm olmuş. Birebire yakın derecede Marc-Antoine Barrois B683 akrabasıdır kendisi. Herkes aynı markanın Ganymede isimli parfümüne benzetmiş olsa da ben onların büyük çoğunluğunun B683'ü denememiş olmasından kaynaklı olduğunu düşünüyorum bu durumun. Ama dna neredeyse aynı. Koku profili açılışında bolca fesleğenle baharatımsı sıcak odunsulara eşlik eden kimyasallar hissediliyor. Ferah ve odunsu sıcak bir parfüm. Her mevsime uyar yerine göre kullanmayı bilirseniz. Performansı çok iyi. Yayılım, kalıcılık ve koku güzelliği olarak seviyesi baya yüksek. Bu parfüm muhtemelen üzerinizdeyken sorulur ve kendini de hissettirir girdiği ortamda. Sadece bu marka içerisinde bilgi vermesi açısından puan sıralaması yapacağım. Başka markalarla kıyaslamak amaçlı değildir. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 8-8-9
Divine Vanille; Tatlı baharatlı, bol tonkalı bir amber-vanilya parfümü. PdM Herodgiller ailesine mensup bir çalışma olmuş. Özgünlük olarak ne vadediyor? O grupta olmayan ve bunda olan ne var farklı? Birazcık adaçayı açılışta ve derinden gelen hafifi kuru bir topraksılık. Bunlar belirgin değil çok. Aramak lazım bulmak için. Yüzeysel yaklaşırsanız Herod’a çok benziyor deyip geçebilirsiniz. Ama birebir kesinlikle değil hiçbir parfümle. Bir kere en sevdiğim yönü biraz kuru hissettirmesi oldu. Baharatların kuru gelmesi onu yılışık bir parfüm olmaktan kurtarıyor. Adaçayının etkisi bence çok büyük bu etkinin oluşmasında. Orta kısımlardan itibaren bendeki bu his ortadan kayboldu. İyiden iyiye Herod’a doğru yürümeye başladı koku olarak. Kalite hissiyatı dolayısıyla tebrik ediyorum ama bu kadar. Daha fazlası oluşmadı bende. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-7-6
Mon Vetiver; Bruno Jovanovic imzalı, yüksek düzeyde ferah ve sucul başlayan aromatik bir odunsu bahar parfümü. Odunsu kısım yüksek oranda vetiver üzerine kurulu. Açılışında lavanta ve gin bolca hissettim ve bu kısım gerçekten ağız sulandırıcı. Parfüm oturdukça vetiver gövde ortaya çıkmaya başlıyor. Kremsi yapıya bürünmeye başlarken de Grey Vetiver vari bir hissiyat doğuruyor. Dip kısımlar ise daha sert bir vetiver ile veda ediyor. Adının karşılığı bir çalışma ama benzeri kokular bulmak mümkün. Tom Ford Grey Vetiver, Armani Vetiver Babylone gibi parfümler geldi aklıma. Fiyatı itibariyle alternatif bahar akşamları için tercih edilebilir. Bence günlük kullanıma için de gideri var. Bunun da yayılımı başta epey yüksek. Sonra çok az sakinleşiyor ama anlaşılan o ki doğal kullanılan maddelerin dışındaki sentetikler (ki bence artık parfüm sektörünün olmazsa olmazları) kokunun performansını baya yükseltiyor. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 7-8-7
Nice Bergamot; Yine bol sucul ve sarımtırak çiçeklerle bezenmiş bir tonka-sedir tabanlı narenciye parfümü. Feminen tarafa daha yakın bir parfüm. Çok özel bir tarafı yok benim için. Kaliteli bir kolonya gibi davranan, her ortama uyacak, neşeli ve bolca pozitif enerji yayan bir parfüm. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-6-5
Orange X Santal; Müthiş lezzetli, Atelier Cologne Orange Sanguine ve onun gibi narenciye temalı parfümler arasında kendisine yer bulabilecek çok güzel bir alternatif. Taptaze portakal ile başlayıp uzun süre o şekilde devam ediyor. Orta kısımlar odunsulaşmaya başladıkça servi ve sandal ağacı belirgin şekilde kokuya yön veriyor. Hafif odunsu bir parfüm ve Nice Bergamot’a göre unisex sayılabilir. Herkes kullanabilir. Canınız sıkıldığında bile pozitif enerji için kolunuza fıslatabilirsiniz. Kalite hissi ve doğallık güzel detaylar. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 6-6-7
The Musc; Aromatik bir beyaz misk. Çok temiz bir feminen. Beni 2000li yılların genç kadınlarının bolca kullandığı pudra efektli abla kokularına götürdü. Yeni ütülenmiş bir beyaz elbise gibi kokuyor. Bu parfüm de oldukça pozitif bir parfüm. Beni yakın geçmişe götürdü ve bunun dışındaki temiz karakterini de beğendim ve kendimce artı olarak ekledim. Çok belirgin pudramsı misk algıladığım için içeriğindeki diğer notaları pek hissedemedim. Pamuk gibi bir kokuya dönüşüyor sonlara doğru. Baş kısımları daha genç ve dinamikken, ilerledikçe parfümün olgunluğu da artıyor. Kokusunun benlik olmaması bir şey değiştirmiyor. Çünkü ben feminen tarafta beğenilebileceğini düşünüyorum. Yayılım-Kalıcılık-Koku Güzelliği: 7-7-7
Yorum