Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Türkiye'de Son Zamanlarda Parfüme Olan İlginin Artmasının Temel Faktörleri

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Türkiye'de Son Zamanlarda Parfüme Olan İlginin Artmasının Temel Faktörleri

    Özellikle son yıllarda ülkemizde parfüm konusunda bir hayli yükselişe geçtiğimizi ve bilinçlendiğimizi düşünüyorum. Sizce bu ilginin temel sebepleri neler?

    Benim ilk aklıma gelenler

    1. Son zamanlarda ekonomik anlamda sorunlar olsa da son yıllara baktığımızda artan alım gücü.
    2. İnsanların sosyo ekonomik ortamlarda birbirinden daha fazla etkilenmesi ve buna bağlı lüks tüketim isteği.
    3. Artan rekabet ortamı ile parfümlere artık daha uygun fiyatlara ulaşabiliyor olmamız.
    4. Ülkemizde son yıllarda artış gösteren marka çeşitliliği.
    5. Modern veya genele hitap eden parfümlerin çoğalması.
    6. Blog veya forumların bilinçliliği arttırması. Bu sayede bilgiye daha kolay ulaşılması.
    Son Düzenleme matrai; 18-05-18, 14:35. Tarafından yapıldı.

  • #2
    Şimdi farkına vardım da konu başlığı üniversite sınavı sorusu gibi olmuş
    Son Düzenleme matrai; 18-05-18, 14:36. Tarafından yapıldı.

    Yorum


    • #3
      Hepsi tamam ama bence en etkili olan forum ve bloglar. Yalnız değilmişim diyenlerin sayısı artınca paylaşılan tecrübeler, üye olmadan forumları takip edenlerin sayısı bir bilinç ve talep oluşturdu.
      estefanyen

      Yorum


      • #4
        Hala daha bilinçli kullanıcıların azınlık olduğunu düşünüyorum.
        İlginin artmasında Altuğ hocamın 2. maddede belirttiği nedenlerle örtüşüyor benim fikirlerim.

        Yorum


        • ali
          ali Yorumladı
          Yorumu düzenleme
          Kesinlikle! bilinçli kullanıcı çok başka bir kavram. Benim bilinçten kastım forum ve bloglar sayesinde ortaya çıkan bilginin kolay ulaşılabilir olması. Zaten forum ve bloglar 2. maddedeki "sosyo ekonomik ortama" pek tabii dahil edilebilir. Fikrinize katılıyorum.

      • #5
        Bence bilinç ve ilgi dramatik şekilde artmadı. Sadece iletişim olanakları sayesinde meraklı insanlar bir araya gelmeye başladılar. Bu da bizim gözümüzde ilginin arttığı olarak yorumlanıyor.
        Bu durum çevremizde konuşulan siyasi konulara benziyor. Etrafta %80 A partisine oy verenleri görünce hayal ettiğin durumla seçim sonrası durum çok farklı oluyor. Forumda bir birimizi gördükçe gaza geliyoruz tüm Türkiye'de ilgi artıyor sanıyoruz gibime geliyor

        Yorum


        • #6
          Ben tam tersini dusunuyorum.Eskiden cogu orjinal parfum kullanan kisiler artik acik parfum kullaniyor.Bunun sebepleri sosyo ekonomik faktorler ve genel olarak designer parfumlerinin cogunun aşıri kar hırsi yuzunden parfum kalitesini bozmasina bagliyorum Eskiden bir parfum aldiginizda 3 gun ustunuzden cikmazdi.Simdi 10 dk ucuyor.Cogu insan buyuk hayal kirikligi yasiyor. Nish parfumlerde bircok kisinin 1 aylik maasi kadar.Avrupa'da Amerika'da asgari ucretli bir vatandas en az 4 adet creed Aventus alabilirken bizde tum maasiyla sadece 1 adet alabiliyor.

          SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

          Yorum


          • #7
            Ter.

            Yorum


            • #8
              Oscar Wilde'ın şu sözü aklıma geldi: "Bana lükslerimi verin gereksinimlerim olmadan da yaşarım."

              Yorum


              • #9
                egemen abimin de dediği gibi, insanlar ter kokmaktan sıkılmış olmalılar

                Yorum


                • #10
                  Bence internet faktörü çok önemli. Online ve hesaplı alışveriş imkanımız var. Eskiden tekin acar va vardı şimdi trendyoldan yüzde 70 daha ucuz alabiliyoruz. Yukko.com çıktı, sözde piyasada en ucuz kozmetik olacaktı ama pek başardığı söylenemez. Trendyol ve 1V1Y.COM for ever!

                  Yorum


                  • #11
                    Bizim ilgi dairemiz genişledikçe o daire içine giren insanlar da çoğalıyor olabilir..ha birde bizim gibiler çevresinde etki bırakabiliyor..Bide parfüm olacak senin üstünde şöyle afilisinden deyince adam akşamına parfüm sitelerinde..

                    Yorum


                    • #12
                      Online alış-verişin artması ve online reklamların işe yarıyor olması da faktörler arasında sayılabilir.

                      Yorum


                      • #13
                        Algıda seçicilik.
                        Bence artmadı.
                        https://www.fragrantica.com/member/789115/

                        https://www.instagram.com/sebnemin_dunyasi/

                        Yorum


                        • #14
                          Açık parfümlerin ve tester diye satılan parfümlerin piyasada çok kolay bulunması. Ayrıca bunları satanların en yeni parfümlerin kopyasını hemen yapabilmesi. Bu dönemin düşünce modasnı takip ederek, kişiler en yeni parfüme en ucuz fiyattan ulaşmaya çalışıyor, . Bence bu tür parfümler insanlara daha çok parfümü daha ucuza deneme fırsatı verdiği için parfüme ilgi arttı. Parfümün lüks olduğu algısı bitti daha tabana yayıldı. Benim gözlemlediğim bu tür parfümleri kullananların az da olsa bir kısmı parfüme farklı bakmaya başlıyor ve orjinal parfümlere yöneliyor. Bazıları ise kendini çok açıkgözlü zannederek bak aynı parfümü daha ucuza alıyorum diyerek yola devam ediyorlar.

                          Yorum


                          • #15
                            Üç aydınlanma süresi:
                            1. Kafaya birden dank ediyor: "Yahu ben niye hep aynı parfümü kullanıyorum?" :-)
                            2. Başka türevleri var mı bu markanın/parfümün vs.
                            3. Bir de internete bakayım :-)

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X