Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

iso E-Super Gerçeği

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • iso E-Super Gerçeği

    Click image for larger version

Name:	o.39402.jpg
Views:	2212
Size:	91.4 KB
ID:	23441

    1990 lı yıllarda laboratuvar ortamında yaratılan bir nota ne oldu da parfüm dünyasının vazgeçilmez notası haline geldi. Sevdiğimiz ve beğendiğimiz hemen hemen bütün parfümlerde bolca bulunan bu nota bir parfümün neredeyse bel kemiğini oluşturuyor. Mesela Terre D'Hermes ifranın getirdiği %55 bir parfümde iso e-super kullanılamaz kararından sonra o eski formunu kaybetti. Slumberhouse ın sahibi Josh Lobb un bile bir ropörtajında parfümlerinin çok büyük bir kısmının iso e-super notasından oluştuğunu söylemesi ise iyice sektörün laboratuvar ortamında yapılan notalara kaydığını göstermektedir. Sizce parfüm sektörünün bu derece fazla iso e-super kullanmasının altında yatan gerçek nedir?
    Son Düzenleme matrai; 11-03-17, 18:09. Tarafından yapıldı.

  • #2
    Yayılımı, performansı arttırması, ucuzluğu, kolay bulunabilirliği ve last but not least ÖVGÜ. Bkz: Ormonde Jayne

    Yorum


    • #3
      Slumberhouse'un çoğu parfümünde de yüksek oranda bulunuyormuş.

      Yorum


      • #4
        Bir şey sorucam şu dior sauvage'da iso e süper var mı? Iso e süper gibi davranıyor koku.Kayboluyor ben unutup kokuyu almazken biri geliyor kokuyu farkediyor,soruyor...
        Rüzgarlı havada kullandım bugün, aynı gün içerisinde en çok sorulan kokularımdan biri oldu !

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ibrhm View Post
          Slumberhouse'un çoğu parfümünde de yüksek oranda bulunuyormuş.
          ore ve kiste'de yok sanki.. jeke'de var. diğerlerini denemedim

          Yorum


          • vesna
            vesna Yorumladı
            Yorumu düzenleme
            yok derken kayda değer ölçüde değil manasında..

        • #6
          Parfümlerin içindeki esansların doğal olarak kullanıldığını düşünürsek ;bu sentetik ve laboratuvar ortamında oluşturulan notaların kokunun doğallığıyla oynanmasından başka bir şey değildir ve tabi ki Maliyet....

          Yorum


          • #7
            Kendi yumuşak, hafif tatlı odunsu, biberimsi özelliklerinin yanında, birlikte kullanıldığı diğer notalara, doğada pek karşılığı olmayan farklı çehreler kazandırması ve bir dolgunluk yaratırken, güç de katması parfümörlerin muhtemelen işini kolaylaştıran etkenler oluyordur. Kişinin teninin sıcaklığına paralel görünüp kaybolması falan gibi ilginç özellikleri de parfümü sürprizli hale getirebiliyor ama bazen fazla sentetik bir koku aldığımda bunun sorumlusunun da gene dengesiz kullanılmış bu aroma kimyasal olduğunu düşünüyorum. Mesela bazen meyve notalarında bu izlenime kapılırken çoklukla beyaz miske eşlik ettiğini sanıyorum. Bir blog yazarının bir parfümün yaratıcısına sorduğu soruya gelen cevapta belli oranların altında kullanıldığında insan burnunun algılayamayacağını ama birlikte kullanıldığı notalara etki edebildiğini okumuştum.

            Yorum


            • #8
              İtiraf ediyorum Altuğ'un konuyu açarken yazdığı ilk postu simdi okudum. Bu soruya Josh Lobb su sekilde cevap vermiş.

              I am a huge fan of Iso E Super. I know that it is kind of a divisive chemical and a lot of people don’t like it or can’t smell it in a fragrance. I think that it is a very dynamic molecule and should be in every fragrance. It does a lot to create a very rounded, warm overall halo around the scent and I think that it’s fantastic.

              Yorum


              • #9
                Şeytan tüyü var iso da çok ilginç ki içerdiği kokular da kullanıcıya gelmeyen burnu sanki paralize etmiş bir hal oluyor

                Yorum


                • #10
                  Iso E baskın parfümler bence koku almayı keskinleştiriyor. Bütün gün Encre Noire ile gezdikten sonra (ki çok hissettirmiyordu) akşamında farkettim ki diğer parfümleri çok daha net algılıyorum. Normalde dekant şişesini burnumun dibinde koklayıp hissederken, iso E sonrası 3-4 cm'den alabildiğimi farkettim. Notaları da daha net gibiydi.

                  Yorum


                  • #11
                    Ormonde Jayne kokularında bolca mevcut galiba.Parfümler sanki etrafımda daireler çizerek uzaklaşıp yaklaşıyor.Tam kayboldu diyorum diyorum hoop yanımdan tekrar geçip gidiyor.Enterasan gerçekten

                    Yorum


                    • #12
                      Hermesin dışında bildiğim encre noire var. İki parfüm de saten bazı notalar birbirine benziyor, hermesi hatırlarıyor açıkçası encre noir bana.. belki iso e den ötürüdür. Bu formülün en güzel yanı teninize göre değişkenlik gösteriyor, bazen geliyor bazen saklanıyor adeta. Bazen sen hiç kokuyu almazken karşı tarafa bram buram gidebiliyor.

                      bu iki parfüm dışında hangi parfümlerde var bu içerik?

                      Yorum


                      • #13
                        Üretim koşullarına, temizliğe vs. bağlı olarak her Iso E-süperin kalitesi de aynı değil. Örn. Hindistan'da ya da Çin'de üretilenle İsviçre'de ya da Japonya'da üretilen arsında fark var. Bildiğim kadarıyla Iso E-süper sayesinde notalar "açılıyor"; notalar arasında katmanlar rahatlıyor. Bu arda 1960'larda keşfediliyor Iso E-süper hatırladığım kadarıyla. Benim ablam örn. Tdh'ye bayılır; ona "Abla sen sentetikçisin; doğal olanı fazla sevmiyorsun aslında" dediğimde şoke olmuştu.

                        Yorum


                        • #14
                          Bir abimin dediği gibi insana bir yerlerden tanıdık gelen bir havası var

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X