Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Designerların çöküşü... Nishlerin Yükselişi...

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Designerların çöküşü... Nishlerin Yükselişi...

    Çok değil daha bundan 5 sene öncesine kadar designer dediğimiz ana akım parfümleri piyasanın çok büyük bir çoğunluğunu elinde bulunduruyordu.
    Armani, Hugo Boss, Paco Rabanne, Givenchy, Carolina Herrera VS gibi markalar artık yenilik üretemiyor ve parfüm piyasasından gitgide siliniyor. Ayakta kalmayı başaran Chanel, Dior gibi markalarsa günden güne eriyor.
    Eğer bu hızda giderse 10 seneye kalmaz nish markalar piyasa payının büyük kısmını eline geçirmiş olacak. Sizce nish markalarına olan talep ve designer markalarının günden güne çökmesinin sebebi nedir?
    Son Düzenleme matrai; 11-03-17, 17:53. Tarafından yapıldı.

  • #2
    Niş de çöktü. Birbirinin aynısı akımlar..Kendini ispatlayan markaların Devler tarafından satın alınmaları ve özelliksiz kokular sunmaya başlamaları( TF Vert Serisi vs vs) Designer kafasında çoğu..Yaşasın indie.
    Son Düzenleme Umut Kurtoğlu; 11-03-17, 18:03. Tarafından yapıldı.

    Yorum


    • harunozkan89
      harunozkan89 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      abi bu indie olayı ne oluyo tam olarak

    • UmuTzn
      UmuTzn Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      İndie bağımsız yapımcı olarak tarif edilebilir.

  • #3
    Malesef Umut a katılmakla beraber indie de bundan 20 sene sonra bozar diyorum..designer niş arasındaki fark kapanıyor ki bu fark designer larin yükselişi değil niş lerin designerlara yaklaşması gibi sanki..ifra felan derken çoğu beğendiğim parfumde ozunu kaybediyor..napalim rekabet piyasasi

    Yorum


  • #4
    kendini niş sanan bir dünya marka türedi! bununla birlikte her yeni çıkan parfüm artık sıradanlığı temsil ediyor!

    Yorum


    • #5
      niş ya da designer artık bir madolyanun iki yüzü gibiler, al birini vur ötekine...bugün parfüm firmalarının bir çoğu sadece müşterinin cebinden ne kadar yolarız düşüncesinde olduklarından kalite hissiyatı vermeyen ürünler piyasaya sürüyorlar.bence bu balon bu havayla çok süzülmez

      Yorum


      • #6
        Designer Kokulardaki çöküş ; Markaların pazar paylarını genişletmek istemelerinden ve hemen hemen aynı kokunun farklı versiyonlarını çıkararak kasalarına parayı doldurmak istemelerinden kaynaklanmakta dolayısıyla asıl amaçları koku üretmek olmadığı için piyasadan silinme olayı bir şekilde gerçekleşecekti.

        Niche kokuların kalitesi ile designer kokular ile kıyas ettiğimizde kokunun nasıl olması gerektiği hiç şüphesiz anlaşılmakta.İstisnalarda var elbet de


        Kullanılan içerikler kaliteli olduğu müddetçe ve firmaların asıl amacı koku üretmek olduğu sürece Niche pazarının kolay kolay bozulacağını sanmıyorum. Niche kokularda da amaç kuşkusuz para kazanmak böyle olmasa büyük firmalara kendilerini kaptırmazlardı büyük firmaların bünyesine giren niche markalarının genel Kitleye kokuları satabilmek adına kaliteden ödün vermemeleri durumunda da sıkıntı olmayacağını düşünüyorum.


        Yorum


        • #7
          Ana akımlarda, işin doğası gereği, çok nadir bir iki kıvılcım oluyor ama nişlerde, tehlike sinyalleri gelmekle beraber halen umut var şimdilik. İşin "üreten" tarafındakilerin zihniyeti önemli elbette ama "tüketen" tarafındakilerin de parfüme nasıl yaklaştığı belirleyici oluyordur mutlaka. Sadece malzeme kalitesine değil yaratıcılığa da ağırlık veren Indie parfümevlerine biraz torpilli bakıyorum sanırım.

          Yorum


          • #8
            Çok da iyi oldu designer'ların çöküşü bence. Sadece marka ismiyle satış yapmaya çalışıyorlar. Bugün designer bir parfümün mağaza satış fiyatları 400-500 liralara ulaştı. Kalite ve performans havagazı. Bir kenzo al sık yarım saat sonra uçup gidiyor misal. Kalitesiz ürün piyasaya bombardıman edersen gelir pazarı başkası elinden alır böyle.

            Yorum


            • #9
              Desinger çöktü niche kazandı daha sonra indie kazanacak . Devir orkların devri

              Yorum


              • #10
                Designer çöksün bir zahmet hiç mi özgün birşey çıkmaz ortaya. 2000 den beri kendini tekrarlıyor markalar. Designerden ne alsan bu koku tanıdık diyecekler neredeyse. Tabi insanlar farketti durumu. Maddi olarak müsait olanlar nişe geç bile kaldı

                Yorum


                • #11
                  Dünyada bilmiyorum nasıl durum ama ülkemizde açık parfüm hakim

                  Yorum


                  • #12
                    Sebepleri Az Çok Belli;
                    Birkac İstisna Dışında Bütün Designer Markaları Birbirinin Aynısı Kokular Üretmeye Başladı Son Zamanlarda.Designerlarin Edp Leri Bile Kalıcılık Anlamında İyice Çöktü.Bunun Tabi Sepepleri Pazardan Pay Kapmak Için Basit Ve Tekdüze Kokular Üretmesidir.Ama 90 Lardaki
                    Le Male,Rochas,Issey Miyake Gibi Kokuların Hepsini Referans Olarak Alıp Bu Çizgide Ilerledi Çoğu Ben Kendi Adıma Designer Parfüm Sektörünü Tamamen Bıraktım.

                    Yorum


                    • #13
                      Sorun designer veya niş değil, tüketim ekonomisi. Mevcut olanla yetinmeyen ve yenilik arayan tüketiciler için parfümevlerinin çok sık aralıklarla piyasaya yeni parfümler sürmeleri. Rekabet ortamyla bu üretim-tüketim döngüsünün kısırdöngüye dönüşmesi. Sonuç, moda akorlarla üretilen, reklam ve pazarlama biçimleriyle farklılaştırılmaya çalışılan birbirinin türevi kokular. Sadece tek parti üretilen flanker'lar. Klasik olabilecekken bizim maymunistahlılığımıza, firmaların para hırsına ya da ayakta kalma çabalarına kurban gidip üretimi duran güzellikler.

                      Eskiden parfümörler bir koku üzerinde ne kadar çalışıyorlardı, şimdi ne kadar zamanları oluyor bir kokuyu geliştirmeye, merak ediyorum açıkçası.

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X