Duyuru

Çökme
Henüz duyuru yok.

Sıradanlaşan Tasarımcı Markalar

Çökme
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
Yeni Mesajlar

  • Sıradanlaşan Tasarımcı Markalar

    Bu konuyu uzunca zamandır düşünüyordum. Affınıza sığınarak biraz sitemkar bir şekilde bir şeyler karalamak istiyorum. Tasarımcı markalar parfüm sektörünün yapı taşları olmuşlardır geçmişten güzünümüze hep var olmuşlardır ve daha üst segment olan niş parfüm sektörünün yolunu açmışlardır. Tarihteki başarıları su götürmez bir gerçektir bir çok klasik parfüme imza atmışlar yenilikler getirmişler niş segmentte bazı markalara ilham olmuşlar saygıyı haketmişlerdir. Son 5,6 yıldır ise maalesef çok az yenilik sunmaktadırlar. Mesela Dior Homme ve Sauvage parfümlerin binbir türlü flankerını çıkarttı, çıkartmayada devam ediyor. Guerlainın L İdeal ve Homme serisi; Channel’in Bleu ya sürekli flanker çıkarma peşinde her zaman güzel yazlıklara imza atan bir firma olmasına rağmen epey zamandır bir yenilik sunamadılar. Keza aynı şekilde Müglerin bitmek bilmez Angel ve Püre versiyonları; JPG’nin 20 senedir Le Malenin üzerinden ekmek yemeye çalışması; Armaninin artık sayısını bilmediğimiz Gio serileri ve daha aklıma gelmeyen bir çokları. Tasaramcı markalar artık bize bir şeyler vaat etmiyorlar yeni bir şeyler üretmiyorlar, bu durum beni gerçekten üzüyor. Yeni bir şeyler ürettikleri zaman ise onu özel seri altında fahiş fiyatlara satıyorlar ki bu resmen ticaret kurnazlığından öteye gitmeyen bir tavır. Tasarımcı markalar artık yenilikler getirmesi ve bizleri şaşırtması gerekiyor ben artık bir parfüm üretip bin bir türlü versiyonun yapıp bunuda bizim gözümüze gözümüze sokmalarından sıkıldım. Ve sizlerin bu kısır döngü hakkında görüşlerinizi merak ediyorum. Saygılarla 🙃

  • #2
    Tasarımcı Markalar Daha Çok İşe Para Yönünden Ve Satış Yönünden Baktığı İçin Nasıl Çok Satabilirim Felsefesini Benimserler.Bu Yüzden Genel Beğeniye Uygun,Sanat Barındırmayan,Reklamlarla Kâr Koparmaya Çalışıp Para Kazanmaya Bakarlar.
    Malesef Insanların Çoğu Bizler Gibi Derin Parfümlerden Etkilenen Birşey Istemiyor,Güzel Koksun Yeter Felsefesindeler.Oysa Her Zaman Demişimdir Parfüm Sadece Güzel Kokmak Değil,Sanatsal Olmalı Ve Karakterinizi Yansıtmalı.
    Son Düzenleme OğuzBey; 14-07-20, 22:52. Tarafından yapıldı.

    Yorum


    • furkan1001
      furkan1001 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Parfüm insanın ruhunu yansıtır...

    • OğuzBey
      OğuzBey Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      👏👏👏👏👏

  • #3
    Bundan 30, 40 yıl önce tüketimin döngüsü bu denli hızlı değildi. İnsanlar alışverişlerinde maddi imkanları çerçevesinde nicelikten çok niteliğe değer verirlerdi. Örneğin kaliteli bir kazağı ortalamanın üstünde bir fiyata alıp yıllarca giyebilirdiniz. Fiyat/kalite dengesinden bahsedebilirdiniz. Şimdi ise bu denge bozulmuş durumda. Artık iyi kalite ve erişilebilir fiyatlı ürün bulmanız zorlaştı, çok yüksek fiyatlara satılan bir ürünün kalitesi de garanti değil. Lüks mağazalarda satılan pek çok aşırı pahalı ürünün malzeme kalitesi düşüklüğünü içerik etiketinden görebiliyorsunuz ama alıcısı için kalite önemli değil, kendisine statü sağlayadığını düşündüğü aslında orta kalite ama "havalı, marka" bir ürüne servet dökerek manevi tatmin sağlamak derdinde. Ayrıca kimse artık aynı kazağı yıllarca giymek de istemiyor, az ama kaliteli giysi (bulabilirse tabi) yerine ucuz ama orta-alt kalite çok sayıda giysiye sahip olmak istiyor.

    Parfümde de durum farklı değil. Eskiden bu kadar çeşit parfüm yoktu, hatta "flanker" denen varyasyon parfüm kavramı da yoktu, en fazla, farklı kullanımlar için aynı parfümün farklı konsantrasyonları vardı. Alıcılar da beğendikleri parfümle özdeşleşip belki ömür boyu aynısını kullanma düşüncesindeyiler ve yeni arayışlara ihtiyaç duymuyorlardı. Modaevleri muhtemelen birkaç yılda bir parfüm çıkarıyordu.

    Ama artık alıcılar olarak bizi hiçbirşey tatmin etmiyor, sürekli yenilik ve daha fazlasının peşindeyiz. Çoğu parfüm varyantı tek seferlik üretiliyor, sevdiğiniz parfüm aniden piyasadan kalkabiliyor, isteseniz de yıllarca kullanamıyorsunuz. Bu bolluk ve sıradanlık içinde niş dünyası başta farklı deneyimler vaad etse de, bir kısmı bu hızlı tüketim çarkının birer dişlisi olmuş. Forumda sık sık rastladığım "fiyatını haketmeyen" parfümler, belki de sadece çok para harcama "ihtiyacı"nı giderdikleri, statü sağladıkları için popüler olmaya devam ediyorlar.

    Bir de tabii zamanın etkisi, modaevleri kurucu tasarımcılarının başında olduğu eski gösterişli günlerindeki gibi güçlü olmayabilirler artık. Baş tasarımcılarına göre tavırları değişiyor. Bu durum parfümlerine de istikrarsızlık olarak yansıyor olabilir.

    Yorum


    • furkan1001
      furkan1001 Yorumladı
      Yorumu düzenleme
      Haklısınız, günden güne her konuda tüketim tercihlerim ihtiyaçlarımız değişiyor. Ama ben tasarımcı markaların bu kadar ticari odaklı kar odaklı çalışmalarına tahammül edemiyorum.
İşleniyor...
X